Όπως έχω γράψει και παλιότερα σε διάφορα κείμενά μου, δεν είμαι με κανένα πολιτικό κόμμα, ούτε καν με κάποια συγκεκριμένη πολιτική ή ιδεολογική παράταξη, παρά μόνο με την πολύ ευρεία και γενική παράταξη της ελευθερίας. Δεν είμαι ούτε αριστερός ούτε δεξιός· και αρκετές φορές οι αριστεροί νομίζουν (εσφαλμένα) ότι είμαι δεξιός, ή οι δεξιοί νομίζουν (εξίσου εσφαλμένα) ότι είμαι αριστερός.
Γενικά, τυχαίνει να συμφωνώ περισσότερο με τους αριστερούς· αλλά απλά τυχαίνει. Ή, τουλάχιστον, τύχαινε να συμφωνώ περισσότερο μαζί τους ώς τώρα. Τελευταία, αυτά που βλέπω από αριστερούς – σχετικά με τα lockdown, τους μαζικούς εμβολιασμούς, και τα λοιπά – κάνουν την τρίχα μου να σηκώνεται κάγκελο.
Όχι όμως από όλους τους αριστερούς. Από μια συγκεκριμένη μερίδα αριστερών που φαίνεται να αυτοθεωρείται, αν δεν κάνω λάθος, «σοσιαλιστική» αριστερά. Αλλά αυτό το σοσιαλιστική έχει φτάσει να πλησιάζει το εθνικοσοσιαλιστική. Ας μην ξεχνάμε πως και ο Χίτλερ από «σοσιαλιστικό» κόμμα ξεκίνησε.
Όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ, υπάρχουν δύο μορφές σοσιαλισμού: ο καλώς εννοούμενος και ο κακώς εννοούμενος.
Ο καλώς εννοούμενος σοσιαλισμός είναι να υπάρχει ένα «δίχτυ ασφαλείας» για τους πολίτες, ώστε, για παράδειγμα, κανείς να μη μπορεί να πέσει κάτω από το όριο της φτώχειας, να μη μπορεί να μείνει άστεγος, όλοι να έχουν νοσηλεία, και τα λοιπά. Αυτό, πρακτικά, δεν έχει ποτέ εφαρμοστεί στην Ελλάδα όπως θα έπρεπε· μόνο κατά το 25% ίσως.
Ο κακώς εννοούμενος σοσιαλισμός είναι εκείνου του είδους το καθεστώς που ορίζει ότι δεν υπάρχουν άτομα, ότι οι πάντες είναι μια αγέλη, απρόσωπη, άβουλη, κατευθυνόμενη, χωρίς πρωτοβουλίες, χωρίς σκέψεις, ώστε όλοι να... «μένουν ασφαλείς».
Αυτός ο κακώς εννοούμενος σοσιαλισμός είναι που κάποιοι προσπαθούν να επιβάλουν με αφορμή την υποτιθέμενα «τρομερή» πανδημία. Βλέπεις συλλόγους για την «προστασία» των υπαλλήλων να διατάζουν μαζικούς εμβολιασμούς αλλιώς οι «αρνητές» να διώκονται μέχρι «συμμόρφωσης». Βλέπεις συλλόγους γονέων να ζητάνε τα παιδιά να εμβολιαστούν ανεξαιρέτως, χωρίς καμία σκέψη για οποιεσδήποτε πιθανές παρενέργειες αυτών των πειραματικών σκευασμάτων στο παρόν ή στο μέλλον.
Τι άνθρωποι είναι αυτοί;
Στους δρόμους, εδώ και καιρό, μπορείς να δεις κάποιες αφίσες σαν τις ακόλουθες:
(Κάνε κλικ επάνω στην εικόνα για να δεις την επόμενη.)
Διαβάζεις κάτι πραγματικά συνωμοσιολογικές θεωρίες, ότι ο Μητσοτάκης, ας πούμε, εσκεμμένα δεν έκανε τίποτα για να σταματήσει την πανδημία· ότι δεν έκλεισαν αρκετά μέσα τον λαό, ότι δεν προώθησαν αρκετά τον εμβολιασμό, ότι ενθάρρυναν τα κορονοπάρτι, μπλα μπλα μπλα... Ενώ, σύμφωνα με όσα έχω παρατηρήσει εγώ τουλάχιστον, το άκρως αντίθετο μάλλον ισχύει.
Ή, βλέπεις να ωθούν την κυβέρνηση σε lockdown και, μάλιστα, υπό τη μορφή συγκαλυμμένης απειλής και με συνθήματα τύπου «η υγεία μας πάνω από τα κέρδη τους», που είναι, το λιγότερο, τραγελαφικά, γιατί για ποια «κέρδη» μιλάμε; Για τα κέρδη του καφενέ της γωνίας τον οποίο κλείδωσαν; Μπράβο, ρε κουφάλες, τσακίσατε τους καπιταλιστές!...
Αυτή είναι μια ηλίθια λογική από φανατικούς που λέει «Τσακίστε τον καπιταλισμό! Γκρεμίστε τα όλα! Διαλύστε τις αγορές!» Και, ναι, ούτε εγώ είμαι υπέρ του καπιταλισμού, παραδέχομαι ότι έχει πολλά προβλήματα, θα έπρεπε να αλλάξει (γαμώτο! δίνω τα βιβλία μου δωρεάν, μην ξεχνάς). Αλλά τι πρόταση έχουν για να αντικαταστήσουν τον κακό καπιταλισμό; Καμία. Κάνε, λοιπόν, lockdown, γάμησέ τα όλα, κόσμος να πεινάσει, κόσμο να παραφρονήσει, και... έφερες την ουτοπία. Μόνο που δεν είναι ουτοπία, τελικά· είναι μια εμβολιαστική δυστοπία που κυβερνάται από παρανοϊκούς.
Τα πράγματα που πρεσβεύουν ορισμένοι αριστεροί σήμερα είναι ντροπή για τον εαυτό τους, κατά πρώτον, και επικίνδυνα για όλους τους υπόλοιπους, κατά δεύτερον.
Τονίζω και πάλι πως αναφέρομαι σε ορισμένους αριστερούς, γιατί έχω δει και αριστερούς που διαμαρτύρονται πολύ έντονα (και πολύ σωστά) για το χάλι που επικρατεί.
Γι’αυτό έχω αποστασιοποιηθεί από καιρό από παρατάξεις και συγκεκριμένες ιδεολογίες. Πολλοί δεξιοί τώρα είναι πολύ πιο λογικοί και ελευθερόφρονες από τους αριστερούς – αυτούς τους συγκεκριμένους αριστερούς.
Σήμερα δεν ωφελεί να μένεις προσκολλημένος σε παρατάξεις και ιδεολογίες, ειδικά έτσι όπως φαίνεται πως τα πάντα έχουν διαλυθεί και φτάσει σε σημείο αυτοκατάργησης. Και Χρυσαυγίτη μπορεί να δω να διαμαρτύρεται για τους καταναγκαστικούς εμβολιασμούς. Παρότι γενικά διαφωνώ με τα περισσότερα που πρεσβεύουν οι Χρυσαγίτες, τι θα πω τώρα, ότι έχει άδικο που είναι εναντίον των εμβολιασμών; Αφού έχει δίκιο.
Το να σκεφτείς ότι εσύ διαφωνείς με τον Χρυσαυγίτη και ο Χρυσαυγίτης διαφωνεί με τους καταναγκαστικούς εμβολιασμούς, άρα οι καταναγκαστικοί εμβολιασμοί είναι σωστοί, είναι μια λογική καθαρά εσφαλμένη και μη-αντικειμενική, που θα σε οδηγήσει σ’ένα στραβό μονοπάτι. Το σωστό είναι να κρίνεις μόνος σου την κατάσταση βάσει διάφορων δεδομένων που έχεις στη διάθεσή σου ή μπορείς να ανακαλύψεις· κι αν τυχαίνει και ο Χρυσαυγίτης να έχει την ίδια άποψη, δεν συμβαίνει κάτι κακό, ούτε πάει να πει ότι πρέπει να συμφωνείς και με τα υπόλοιπα που πρεσβεύει η Χρυσή Αυγή.
Και το γράφω αυτό επειδή υπάρχει κόσμος που φτάνει σε εσφαλμένα συμπεράσματα κρίνοντας βάσει παρατάξεων και όχι βάσει λογικής και αντικειμενικών δεδομένων.
Όπως είπα, σήμερα δεν ωφελεί να μένεις προσκολλημένος σε παρατάξεις και ιδεολογίες. Οι μάσκες πέφτουν. Πώς θέλεις να ζεις – ως ελεύθερος άνθρωπος ή ως γρανάζι μιας εθνικοσοσιαλιστικού τύπου μηχανής με σημαία το εμβόλιο και τη μάσκα; Γιατί προς τα εκεί φαίνεται να οδηγούμαστε. Αυτοί που πιστεύουν ότι η υπόθεση με τον Covid θα τελειώσει σύντομα είναι – και ελπίζω να κάνω λάθος – μακράν νυχτωμένοι. Όσες ενέσεις κι αν βαρέσουν.