Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, από τρίτους κυρίως, για απλή ανάλυση επισκεπτών (πχ, Google Analytics) και για social media (πχ, από το Twitter). Τα μόνα cookies που χρησιμοποιούμε εμείς είναι για θέματα λειτουργικότητας (πχ, για να μην εμφανίζεται ξανά αυτή η ειδοποίηση αφότου έχετε πατήσει το κουμπάκι). Κανένα από αυτά τα cookies, απ’ό,τι ξέρουμε, δεν είναι βλαβερό, και εμείς δεν εκμεταλλευόμαστε τις πληροφορίες σας με κανέναν τρόπο. Ωστόσο, αν θέλετε μπορείτε πολύ εύκολα να σβήσετε τα cookies από οποιονδήποτε browser, συνήθως πατώντας Shift+Ctrl+Del. Περισσότερες πληροφορίες για τα cookies μπορείτε να βρείτε στο www.whatarecookies.com.
Δύο συνοικίες της Ατέρμονης Πολιτείας, η Βαθμιδωτή και η Επίστρωτη, βρίσκονται από χρόνια σε μια κατάσταση οικονομικής αλληλεξάρτησης. Η μία συμπληρώνει την άλλη. Η Βαθμιδωτή παράγοντας, αποκλειστικά και μόνο, τεχνικούς εξοπλισμούς. Η Επίστρωτη παράγοντας τρόφιμα. Και καμιά από τις δυο συνοικίες δεν διανοείται να αλλάξει τον ρυθμό της ζωής των πολιτών της.
Μια μυστηριώδης γυναίκα με το όνομα Κορίνα παρουσιάζεται στην Επίστρωτη και μιλά με τους Εχθρούς του Πρωινού, τη μεγαλύτερη και χειρότερη συμμορία της συνοικίας, που είναι ο φόβος κι ο τρόμος των πολιτών αλλά και της αστυνομίας. Η Κορίνα προθυμοποιείται να τους βοηθήσει σ’ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο: να κλέψουν χρήματα κατευθείαν από το κεντρικό θησαυροφυλάκιο της Τράπεζας των Τεσσάρων.
Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο που έχει η Κορίνα στο μυαλό της.
Πολύ σύντομα, τα πράγματα αρχίζουν ν’αλλάζουν για τις δύο συνοικίες καθώς οι ισορροπίες θρυμματίζονται...
Το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης αρχίζει!
Μετά από τον διωγμό των δυνάμεων της Παντοκράτειρας, οι υλικές ζημιές στη
διάσταση της Σεργήλης είναι πολλές, και η οικονομία της έχει δεχτεί σοβαρό
πλήγμα. Προκειμένου ολόκληρη η διάσταση να ορθοποδήσει, οι πολιτικοί της
αποφασίζουν να οργανώσουν το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, που θα φέρει
χρήματα από πολλές άλλες διαστάσεις του Γνωστού Σύμπαντος.
Οι ραλίστες που θα αγωνιστούν είναι όλοι ικανοί και έμπειροι στην οδήγηση –
ήρωες των τροχών και του τιμονιού. Ανάμεσά τους είναι και η Ελοντί Αλλόγνωμη, ή,
όπως πολλοί στη Σεργήλη τη γνωρίζουν από την παλιά της ζωή ως τραγουδίστρια, η
Έκπτωτη Ελοντί. Στο παρελθόν, σε μικρή ηλικία, ήταν δόκιμη για ιέρεια της
Αρτάλης όταν οι πράκτορες της Παντοκράτειρας προσπαθούσαν ακόμα να εξαφανίσουν
τις γυναίκες που λάτρευαν αυτή τη θεά. Αργότερα, είχε μπει στους κόλπους της
Επανάστασης, αποζητώντας εκδίκηση. Τώρα, στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης,
το παρελθόν της Ελοντί θα συναντήσει το παρόν, κι εκείνη θ’ανακαλύψει
καινούργια, και ίσως τρομαχτικά, πράγματα για τον εαυτό της.
Ο Ζορδάμης, ένας παλιός εραστής της Έκπτωτης Ελοντί και δεινός ραλίστας,
συμμετέχει επίσης στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι, και έχει κάνει μια σκοτεινή και
δαιμονική συμφωνία για να βεβαιωθεί ότι θα νικήσει. Επειδή
πρέπει να νικήσει: μυστηριώδεις δυνάμεις του υπόκοσμου της Σεργήλης
βρίσκονται στο κατόπι του, και φαίνονται έτοιμες να τον αφανίσουν αν δεν τους
δώσει ό,τι τους χρωστά...
Στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, οι οδηγοί θα τρέξουν επάνω σε
αιωρούμενες ράμπες, επάνω σε δύσκολα εδάφη, μέσα στους άγριους δασότοπους
Φέρνιλγκαν, μέσα στις καυτές ερήμους της Σεργήλης, μέσα σε παγωμένα βουνά, ακόμα
και μέσα σε μια παράξενη ενδοδιάσταση με πράσινο ουρανό και κόκκινο ήλιο...
Η Σεργήλη έχει απελευθερωθεί από τους Παντοκρατορικούς· οι κάτοικοί της
μπορούν ξανά να λατρεύουν όποιους θεούς θέλουν. Η θρησκεία της Αρτάλης έχει
αναβιώσει. Η Αριστέα, μια από τις ιέρειές της, καταφέρνει να λάβει χρηματοδότηση
από την Πολιτειάρχη της Μέλβερηθ για την οικοδόμηση ενός καινούργιου ναού στα
άκρα της εν λόγω μεγαλούπολης. Αλλά σύντομα ανακαλύπτει ότι το χρηματικό δεν
είναι το μόνο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει. Οι Ανατολικοί Φρουροί, μια νέα
συμμορία που καταδυναστεύει τις ακροανατολικές συνοικίες της Μέλβερηθ, ζητούν
λεφτά για την προστασία του ναού – «προστασία» από την ίδια τη συμμορία, στην
πραγματικότητα. Η Αριστέα, αρνούμενη να πληρώσει, θα βρεθεί σε σύγκρουση μαζί
τους. Ευτυχώς, στο πλευρό της είναι ο Βασνάρος, ο Αγωνιστής των Δρόμων – γνωστός
και ως Τρελός Λύκος της Μέλβερηθ, κατά την περίοδο της κυριαρχίας των
Παντοκρατορικών.
Η Φάνρηβ, μια από τις σημαντικότερες πόλεις της Μοργκιάνης, ήταν κάποτε, πριν
από χρόνια, ελεύθερη με δικό της πολίτευμα. Σήμερα, είναι ένα προτεκτοράτο του
Βασιλείου της Χάρνωθ. Ο λαός της είναι διαιρεμένος: μια μερίδα υποστηρίζει τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο· μια μερίδα είναι με το μέρος του παλιού Φύλακα της Φάνρηβ,
που έρχεται με στρατό από τον βορρά για να την ελευθερώσει· και μια άλλη μερίδα
των πολιτών είναι αυτονομιστές, που δεν θέλουν ούτε τους Χαρνώθιους στην πόλη
τους ούτε την επιστροφή του Φύλακα.
Οι Αιρετοί της Φάνρηβ είναι διαιρεμένοι όπως και ο λαός της, αποτελώντας
αντανάκλασή του.
Ο Άλφεντουρ αλ Έρεσναβ, Διπλωματικός Αντιπρόσωπος του Εμπορικού Συνδέσμου της
Νάζρηβ, έρχεται από την πόλη του με ελικόπτερο προς τη Φάνρηβ, καλεσμένος εκεί
από έναν παλιό του φίλο, τον Κασλάριν ωλ Μάρατεκ, Αιρετό της Συντεχνίας των
Αγροτών. Ο Κασλάριν πιστεύει πως έχει ένα σχέδιο για να σώσει τη Φάνρηβ προτού η
πόλη καταστραφεί από την οργή των αντίπαλων παρατάξεων. Και ζητά τη βοήθεια του
Άλφεντουρ, ο οποίος μπορεί να ασκήσει πιέσεις και στην Κέσριμιθ ωλ Ζαλτάρεμ, τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο, και στο συμβούλιο των Αιρετών.
Όταν όμως ο Άλφεντουρ φτάνει στην πόλη, το κλίμα είναι ήδη έκρυθμο και, με
κάθε μέρα που περνά, χειροτερεύει. Η Αρχόντισσα Κέσριμιθ προσπαθεί με όλους τους
τρόπους – και με τα ελεγχόμενα μέσα μαζικής πληροφόρησης της Φάνρηβ – να
επηρεάσει τον λαό ώστε να τον τραβήξει με το μέρος του Βασιλείου της Χάρνωθ. Οι
υποστηρικτές του Φύλακα, που έρχεται με στρατό από τα βόρεια, πασχίζουν να
φέρουν τον κόσμο με τη δική τους πλευρά, ενώ αποφεύγουν και χτυπάνε τους
ανθρώπους των Χαρνώθιων. Και οι αυτονομιστές είναι εναντίον όλων, γεμίζοντας
τους δρόμους της πόλης με συνθήματα και απρόσμενες εκρήξεις.
Αλλά στη Φάνρηβ οι πιο επικίνδυνες ενέργειες γίνονται στα παρασκήνια. Σκιερές
μορφές στοιχειώνουν την Πόλη της Αέναης Νύχτας. Προδότες σχεδιάζουν πολιτικές
δολοφονίες. Κατάσκοποι παρακολουθούν κάθε κίνηση. Αδέλφια χάνουν την εμπιστοσύνη
που έχουν μεταξύ τους. Οι πάντες είναι ύποπτοι για τα πάντα.
Ο Πρίγκιπας Ανδρόνικος επιστρέφει στην πατρίδα του, την Απολλώνια, όπου
σύντομα ανακαλύπτει ότι τα πράγματα δεν είναι όπως τα είχε αφήσει. Κάποια
μυστηριώδης, σκοτεινή οργάνωση έχει απλώσει τα δίχτυα της μέσα στο Βασίλειο, και
φημολογείται, ψιθυριστά, ότι ακόμα κι ο αδελφός του Ανδρόνικου, ο Πρίγκιπας
Λούσιος, είναι αναμιγμένος σ’αυτήν.
Ο Ανδρόνικος θα βρεθεί σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, και θα χρειαστεί να
ζητήσει βοήθεια ακόμα κι από τους επαναστάτες άλλων διαστάσεων· διότι μέσα στην
ίδια του την πατρίδα κανένας δεν φαίνεται πλέον να μπορεί να θεωρηθεί
αξιόπιστος…
Εν τω μεταξύ, οι δυνάμεις της Παντοκράτειρας έρχονται από το Βόρειο Μέτωπο,
φέρνοντας έναν από τους πιο καταστροφικούς πολέμους στο Γνωστό Σύμπαν· ενώ από
τα νότια της διάστασης τερατουργήματα επιτίθενται από την Απολεσθείσα Γη,
μαστίζοντας το Βασίλειο σαν προαιώνια κατάρα.
Στην Απολλώνια, μια από καιρό πολιορκημένη διάσταση, τα πράγματα έχουν
αρχίσει να ξεφεύγουν από τον έλεγχο…
Η Αγγελική, μια φίλη της Παντοκράτειρας, βρίσκεται δολοφονημένη στη σουίτα
ενός ξενοδοχείου, με μυστηριώδεις τομές επάνω στο σώμα της. Ο εραστής της,
Ταγματάρχης Στίβεν Νέλκος, παρότι ήταν μαζί της εκείνη τη βραδιά, μοιάζει να
έχει πλήρη άγνοια του τι συνέβη. Και οι άνθρωποι της Παντοκράτειρας δεν
καταφέρνουν να ανακαλύψουν τίποτα.
Η Ρία-Μία, η Αρχιέρεια του Κρόνου, προτείνει στην Παντοκράτειρα έναν ιδιωτικό
ερευνητή, τον Φέλιξ Χάρλω, ο οποίος ίσως θα μπορούσε να βρει τον δολοφόνο.
Ωστόσο, ακόμα κι αυτός σύντομα θα συνειδητοποιήσει πως η περίπτωση είναι
εξαιρετικά περίπλοκη και δυσεπίλυτη, και οι δυνάμεις που είναι αναμιγμένες
ξεπερνούν τη δικαιοδοσία του αλλά και τις ικανότητες του μυαλού του...
Ένας ξεχασμένος κόσμος, μια διάσταση απομονωμένη από το υπόλοιπο σύμπαν.
Ένας υπερδιαστασιακός στρόβιλος – ένα
ρήγμα – σπάζει το στάσιμο πλέγμα της πραγματικότητάς του. Κι από εκεί,
έρχεται ένας μεγάλος προφήτης που θα αλλάξει τη ροή της ιστορίας του για
πάντα...
Ο Τάμπριελ, κάποτε σύζυγος της Παντοκράτειρας και μάγος του τάγματος των
Δεσμοφυλάκων, καταλήγει σαν ναυαγός σε μια διάσταση ανέγνωρη για εκείνον. Ένα
μέρος όπου κανένας δεν μιλά καμια γνωστή του γλώσσα. Μέσα στο μυαλό του, όμως,
παράδοξα, υπάρχουν εικόνες από αυτόν τον απομονωμένο κόσμο: και ο Τάμπριελ
συνειδητοποιεί πως δεν μπορεί να βρίσκεται τυχαία εδώ...
Μαζί του είναι η Ανταρλίδα, μια από τις Μαύρες Δράκαινες της Παντοκράτειρας
οι οποίες πλέον υπηρετούν την Επανάσταση εναντίον της. Ούτε εκείνη έχει ποτέ
ξανά δει ή ακούσει γι’αυτό τον κόσμο. Αλλά τώρα που οι δυο τους βρίσκονται εδώ,
σ’ένα ξένο, εχθρικό περιβάλλον, πρέπει να μάθουν να επιβιώνουν ώστε να
ξεκλειδώσουν τα μυστικά της διάστασης που θα τους δώσουν πρόσβαση στο Γνωστό
Σύμπαν, από το οποίο ήρθαν.
Παράξενα ανοίγματα παρουσιάζονται στη Χάρνταβελ: τρύπες επάνω στα ίδια τα
τοιχώματα της πραγματικότητάς της. Από μέσα τους διακρίνεται μια άλλη
πραγματικότητα, και πλάσματα έρχονται από εκεί τα οποία δεν έχουν ξαναβαδίσει
ποτέ στη Χάρνταβελ.
Οι Παντοκρατορικοί που ελέγχουν την εν λόγω διάσταση προσπαθούν να ερευνήσουν
το φαινόμενο, η συχνότητα εμφάνισης του οποίου δεν μειώνεται αλλά αυξάνεται με
ανησυχητικό ρυθμό. Η Αρίνη’σαρ, μάγισσα του τάγματος των Ερευνητών και σύζυγος
του Παντοκρατορικού Ταγματάρχη Τέρι Κάρμεθ, έχει αναλάβει να ανακαλύψει τι
συμβαίνει, συναντώντας πολλά εμπόδια στον δρόμο της.
Αλλά και ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, ενδιαφέρεται για το
μυστηριώδες φαινόμενο γιατί η Χάρνταβελ συνδέεται άμεσα με τη δική του διάσταση,
την Απολλώνια. Οργανώνει μια αποστολή για να το ερευνήσει, και αναζητά τους
σωστούς ανθρώπους. Προσπαθεί να πείσει τον Γεράρδο να επιστρέψει στη Χάρνταβελ,
η οποία ήταν κάποτε πατρίδα του.
Ο Γεράρδος, όμως, είναι διστακτικός, επειδή είχε τους λόγους του που έφυγε
πριν από χρόνια. Ήταν ένας από τους ιερείς της Χάρνταβελ, που δεν μπορούν ποτέ
να την εγκαταλείψουν, καθώς αυτό σημαίνει τον θάνατό τους από μια δαιμονική
ακατονόμαστη δύναμη που κρύβεται μέσα τους. Αλλά ο Γεράρδος έχει επιβιώσει·
φεύγοντας από τη Χάρνταβελ νομίζει πως κατόρθωσε τελικά να διαλύσει το Εσώτερο
Θηρίο. Μπορεί, όμως, να είναι σίγουρος ότι αυτό δεν θα εμφανιστεί και πάλι εντός
του όταν ξαναγυρίσει στη Χάρνταβελ; Και είναι πρόθυμος να το ριψοκινδυνέψει για
να μάθει;
Η επιστροφή στην πατρίδα του μπορεί να τον φέρει σε σύγκρουση όχι μόνο με το
ιερατείο εκεί, αλλά και με μια δύναμη πιο διαβολική και εξαπλωμένη απ’ό,τι
μπορούσε ποτέ να φανταστεί.
Και, φυσικά, είναι και οι Παντοκρατορικοί στη Χάρνταβελ...
Μετά τη διάλυση της Συμπαντικής Παντοκρατορίας,
ληστές και κακούργοι λυμαίνονται τα άγρια εδάφη της Φεηνάρκια:
απομεινάρηδες των στρατών της Παντοκράτειρας αλλά και γηγενείς που
προσπαθούν να επωφεληθούν από την κατάσταση. Όταν ένας έμπορος από τη
Χόλκεραλ, ο Καντάρφιλ, δέχεται επίθεση από τους ληστές της Σαρντίκα-Νοθ,
μια ομάδα μισθοφόρων έρχεται απρόσμενα προς βοήθειά του για να τρέψει
τους ληστές σε φυγή. Σύντομα όμως ο Καντάρφιλ μαθαίνει πως οι σωτήρες
του είναι κι αυτοί πρώην Παντοκρατορικοί, όπως η Σαρντίκα-Νοθ.
Ονομάζονται Ζωντανοί-Νεκροί, και αρχηγός τους είναι ο Ζαώρδιλ ο
Σκοτωμένος – ένας άνθρωπος που κανονικά θα έπρεπε να είναι νεκρός. Δεν
έσωσαν, όμως, τον έμπορο από τη Σαρντίκα-Νοθ για να τον ληστέψουν οι
ίδιοι· αντιθέτως, τον καθοδηγούν ώστε να φτάσει, μέσω επικίνδυνων
ορεινών περασμάτων, στον προορισμό του: την πόλη της Νασόλκαθ. Εκεί, ο
Ζαώρδιλ ελπίζει να βρει περισσότερες δουλειές για τους μισθοφόρους του,
αλλά ανακαλύπτει πως οι φήμες κυκλοφορούν γρήγορα και είναι πολλοί που
ακόμα έχουν έντονο μίσος για όσους κάποτε υπηρετούσαν την Παντοκράτειρα.
Ωστόσο, υπάρχει και μια γυναίκα – πρώην Παντοκρατορική κι η ίδια – που
επιδιώκει συμμαχία, αν και σκιερή. Και ο Ηγεμόνας της Νασόλκαθ σύντομα
ετοιμάζεται για πόλεμο εναντίον ληστών, και συγκεντρώνει στρατό από
μισθοφόρους κάθε είδους…
Μια επανάσταση ξεκινά, αρχικά περιορισμένη αλλά δυνατή, και σύντομα εξαπλώνεται σαν φωτιά ανεξέλεγκτη. Μια κρυφή δύναμη τη θρέφει από τις σκιές της Πόλης. Εδραιωμένες πλουτοκρατίες καταρρέουν· οι πολιτάρχες της Ρελκάμνια ανησυχούν. Τρόμος και αναστάτωση απλώνονται γύρω από τον Ριγοπόταμο, καθώς προβλέπουν πόλεμο.
Ένας μεγάλος ηγέτης έχει εμφανιστεί και η Πόλη φαίνεται να ζητά το αντίβαρό του – έναν άνθρωπο από συνοικίες αρκετά μακρινές. Εχθρικές δυνάμεις τον θέλουν νεκρό, αλλά μυστηριώδεις συμπτώσεις έρχονται για να τον συντρέξουν. Μισθοφόροι και μαχητές κατευθύνονται προς το επίκεντρο του επικείμενου πολέμου.
Δύο Θυγατέρες της Πόλης αναζητούν ένα πολύτιμο κόσμημα που έκλεψε μια Αδελφή τους – ένα αινιγματικό κατασκεύασμα μιας αρχαίας Θυγατέρας που μπορεί να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στα λάθος χέρια.
Συμμορίες ξεσηκώνονται παντού, ακούγοντας το όνομα του Αλυσοδεμένου Ποιητή που έσπασε τις αλυσίδες του. Καιροσκόποι και πολεμοκάπηλοι πιστεύουν ότι έχουν κάτι να κερδίσουν. Παλιά καθεστώτα γκρεμίζονται, καινούργια παίρνουν τη θέση τους – καλύτερα ή χειρότερα;
Ένας ξεχασμένος χώρος ανοίγει, ξερνώντας πανωλεθρία και δαίμονες από άλλους χρόνους, τραυματίζοντας την Πόλη και φέρνοντας θλίψη στους κατοίκους της.
Οι Νομάδες των Δρόμων ταξιδεύουν στις οδούς και τις λεωφόρους της Ατέρμονης Πολιτείας, καθοδηγούμενοι από την Κυρά τους. Βαδίζοντας, πάντοτε βαδίζοντας. Προσελκύοντας κι άλλους από τις συνοικίες που περνούν. Ένα υπέροχο, μαγευτικό ταξίδι γι’αυτούς, το οποίο τους αποκαλύπτει ολοένα και περισσότερα μυστήρια της Πόλης· αλλά δεν θα αργήσει να τους βάλει και σε τρομερά προβλήματα. Θα βρεθούν ακόμα και στο έλεος αμφιλεγόμενων δυνάμεων ενώ θα θεωρούν τους εαυτούς τους, για πρώτη φορά, χαμένους μέσα στη Ρελκάμνια.
Μια εποχή μεγάλων αλλαγών, από τον Ριγοπόταμο ώς την Ανακτορική Συνοικία...
Ένας εξερευνητής από την Απολλώνια έχει χαθεί στο Πορφυρό Κενό,
ακολουθώντας τα ξεχασμένα ίχνη για κάποιο πιθανό απομεινάρι από τον Ενιαίο Κόσμο
– κάτι που και η Παντοκράτειρα πολύ πιθανόν να θέλει να πάρει στα χέρια της.
Ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, προσπαθεί να προλάβει ένα τέτοιο
ενδεχόμενο, και να ξαναβρεί τον χαμένο εξερευνητή. Στέλνει την Ιωάννα, τη Μαύρη
Δράκαινα, και τον Σέλιρ’χοκ, έναν μάγο του τάγματος των Διαλογιστών, στην Άκρη,
μια πόλη εκεί όπου το σύμπαν τελειώνει και το Πορφυρό Κενό απλώνεται, γεμάτο
Αιωρούμενες Νήσους, Ανέμους, και ανείπωτα όντα.
Στην Άκρη, η Ιωάννα και ο Σέλιρ’χοκ θα βρουν συμμάχους – έναν καπετάνιο του
Κενού, μια Ανεμοσκόπο, έναν μονόφθαλμο κυνηγημένο άντρα – και θα ταξιδέψουν στα
βάθη του Πορφυρού Κενού, σφυροκοπημένοι από Ανέμους… και με έναν από τους πιο
επικίνδυνους πράκτορες της Παντοκράτειρας στο κατόπι τους.
Ο Κάραγγελ, Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα, επιστρέφει στη μεγάλη
πόλη φέρνοντας νέα για τη γενοκτονία της Λευκής φυλής του από μια μαζική επίθεση
Μελανών. Αποζητά εκδίκηση. Αλλά στην Ελρείσβα οι αποφάσεις δεν παίρνονται μόνο
από εκείνον. Ούτε καν μόνο από τον Βασιληά. Ο Πρωτοσπαθάριος Κάραγγελ πρέπει να
συνεννοηθεί με τον Παντοκρατορικό Επόπτη Ευρύμαχο Νάλφερ, που βρίσκεται εκεί,
κυρίως, για να ελέγχει τα ορυχεία ενέργειας της περιοχής. Οι Παντοκρατορικοί
αποδεικνύονται πρόθυμοι να βοηθήσουν τον Κάραγγελ στον αγώνα του για εκδίκηση
εναντίον των Μελανών, αλλά τα όπλα που φέρνουν είναι τόσο καταστροφικά που
κάνουν ακόμα και τον Πρωτοσπαθάριο να προβληματιστεί σχετικά με τις μεθόδους
τους. Και ποια μπορεί να είναι τα κίνητρά τους για τη βοήθεια που του
προσφέρουν;
Το ένα χωριό Μελανών μετά το άλλο αφανίζεται, μέσα στις καυτές ερήμους της
Αρβήντλια, καθώς η εκστρατεία των Παντοκρατορικών ταξιδεύει σαν λαίλαπα ολέθρου.
Ταυτόχρονα, ο Ανδρόνικος, Πρίγκιπας της Επανάστασης, η Ιωάννα η Μαύρη
Δράκαινα, και άλλοι επαναστάτες σύντροφοί τους έρχονται προς την Αρβήντλια μέσω
μιας διαστασιακής διόδου στη Σάρντλι. Αλλά δεν γνωρίζουν ακόμα τίποτα για την
καταστροφή που ο Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα και οι Παντοκρατορικοί
σύμμαχοί του έχουν εξαπολύσει εναντίον των Μελανών φυλών. Στόχος των επαναστατών
είναι η αποκωδικοποίηση ενός μυστηριώδους μηνύματος που, αν οι υποψίες τους
είναι σωστές, θα αλλάξει τα πάντα για την Επανάσταση και για την Παντοκρατορία
σ’όλο το Γνωστό Σύμπαν...
Gondwane Epic(The Warrior of World’s End· The Enchantress of World’s End· The Immortal of World’s End· The Barbarian of World’s End· The Pirate of World’s End· Giant of World’s End) του Lin Carter
Ο Ganelon Silvermane είναι ένα Κατασκεύασμα των Θεών του Χρόνου (Time Gods): δηλαδή, είναι κάτι σαν ανδροειδές. Δεν είναι πραγματικός άνθρωπος αλλά μοιάζει με άνθρωπος. Είναι γιγαντόσωμος, μυώδης, και έχει μια χαίτη από ασημένια μαλλιά (εξ ου και Silvermane). Είναι πολύ δυνατός, αλλά όχι υπερδυνατός: δεν γκρεμίζει πύλες ή τείχη. Είναι, όμως, πιο δυνατός από οποιονδήποτε φυσιολογικό άνθρωπο. Δεν έχει κυκλώματα μέσα του ή μηχανισμούς, παρότι Κατασκεύασμα· είναι απολύτως βιολογικός.
Είναι ακόμα ένας Κονανοειδής χαρακτήρας μιας περασμένης εποχής της ηρωικής φαντασίας, όμως είναι διαφορετικός από πολλούς άλλους τέτοιους Κονανοειδείς χαρακτήρες, και έχει περισσότερο ενδιαφέρον. Επιπλέον, παρότι δεν είναι «άνθρωπος», ώρες-ώρες μού φαινόταν πιο ανθρώπινος από άλλους Κονανοειδείς χαρακτήρες.
Η ιστορία μας στο The Warrior of World’s End ξεκινά όταν ένα ζευγάρι βρίσκει τυχαία στον δρόμο του τον Ganelon επάνω που εκείνος έχει... βγει από το αβγό του, ας πούμε, και είναι αρκετά μεγάλος σε ηλικία, σωματικά, αλλά όχι και τόσο μεγάλος σε σκέψη. Είναι σαν παιδί, και αποφασίζουν να τον υιοθετήσουν. Αυτό το ζευγάρι δεν είναι και οι ίδιοι τελείως... φυσιολογικοί. Ο άντρας είναι Godmaker, και η δουλειά του είναι, όντως, να φτιάχνει θεούς. Όχι, δεν μιλάω μεταφορά. Φτιάχνει θεούς, και φυλαχτά, και είδωλα, και διάφορα παράξενα πράγματα. Πρέπει να διαβάσεις το βιβλίο για να καταλάβεις τι ακριβώς είναι ένας Godmaker. Η σύζυγός του είναι μια ψευδογυναίκα από το Chuu, και δεν θα μπω καν στη διαδικασία να προσπαθήσω να εξηγήσω τι είναι αυτό.
Από όσα έχω γράψει ώς τώρα θα πρέπει να έχετε καταλάβει ότι το σκηνικό είναι παράξενο, σωστά;
Κάνετε λάθος. Είναι ακόμα πιο παράξενο. Στη σειρά Gondwane, ο Lin Carter έχει πλάσει έναν πραγματικά παράξενο και πρωτότυπο κόσμο. Δεν προσπαθεί απλά να είναι «weird»· είναιόντως weird. Βλέπεις τρελά πράγματα στον Αιώνα του Πεσμένου Φεγγαριού (Eon of the Falling Moon), μια εποχή εκατομμύρια χρόνια μετά από τη δική μας, όπου ο κόσμος μας είναι τόσο αλλαγμένος ώστε να είναι αγνώριστος.
Και το πρώτο βιβλίο της σειράς, το Warrior of World’s End, ξεκινά με ένα ιδιόρρυθμο ύφος, μυθικό και ατμοσφαιρικό. Περιγράφει τον κόσμο, περιγράφει πώς οι άλλοι βλέπουν τον Ganelon Silvermane, και πολύ λίγα από αυτά που αντιλαμβάνεται ο ίδιος ο Ganelon. Είναι, φυσικά, γραμμένο σε τρίτο πρόσωπο, και έχουμε ξεκάθαρα και αφηγητή, ο οποίος δεν παρεμβαίνει πολύ αλλά κάνει και τα σχόλιά του και τις υποσημειώσεις του. Υφίσταται εδώ μια παραδοξότητα, όμως: Πώς αυτός ο αφηγητής, αν είναι στην εποχή μας, γνωρίζει τι θα γίνει εκατομμύρια χρόνια μετά; Είναι μήπως ένας από τους Time Gods τελικά; Ή ο ίδιος ο συγγραφέας; Δε θέλω να πιστέψω ότι είναι το δεύτερο, γιατί θα ήταν απίστευτα κιτς. Οπότε πιστεύω το πρώτο, γιατί ποτέ δεν δίνεται καμιά εξήγηση για τον μυστηριώδη παντογνώστη αφηγητή μας.
Κατά κανόνα, δεν μου αρέσει όταν στο τρίτο πρόσωπο υπάρχει φανερός αφηγητής που κάνει σχόλια· προτιμώ ο αφηγητής να είναι αόρατος και να βιώνεις την ιστορία σαν ζωντανό όνειρο. Ωστόσο, στο Gondwane Epic, το ύφος είναι τέτοιο που δεν μπορώ να πω ότι με ενόχλησε καθόλου αυτό.
Εκτός των άλλων, τίποτα δεν είναι πολύ σοβαρό. Δεν είναι και κωμωδία, φυσικά, αλλά όλα έχουν μια σχετική ελαφρότητα που όμως ταιριάζει με το κλίμα και είναι ευχάριστη, χωρίς αυτό να ευτελίζει καταστάσεις που είναι όντως σοβαρές – όπως πολέμους και καταστροφές.
Ο Ganelon Silvermane έχει κάποιο πεπρωμένο· οι Θεοί του Χρόνου δεν τον έστειλαν τυχαία σε τούτη την εποχή· είναι κάποιου είδους Σημαντικό Πρόσωπο που θα βοηθήσει ώστε να αντιμετωπιστεί κάποια Σοβαρή Απειλή. Αυτό αρχίζει να φαίνεται καθώς διαβάζουμε το Warrior of World’s End και καθώς ο Ganelon συναντά τον μέντορά του, έναν μάγο που ακούει στο όνομα «Illusionist of Nerelon», και αποκεί και πέρα ξεκινά περιπέτειες μαζί του (και με διάφορα άλλα παράξενα όντα). Και κάπου εδώ πρέπει να πω ότι νομίζω πως είναι σύνηθες σε βιβλίο του Lin Carter ο βάρβαρος χαρακτήρας να έχει βοήθεια από έναν γέρο-μάγο. Συμβαίνει συχνά, απ’ό,τι έχω παρατηρήσει. Αλλά η σειρά Gondwane δεν έχει καμία σχέση με το Thongor and the Wizard of Lemuria που είχα διαβάσει πριν από κανένα χρόνο και δεν μου άρεσε και τόσο.
Υπάρχουν και στη σειρά Gondwane κάποια παρόμοια «προβλήματα», όπως, για παράδειγμα, ότι ορισμένες λύσεις δίνονται πολύ εύκολα, σχεδόν σαν από μηχανής θεός. Μπορεί, ας πούμε, να εμφανιστεί ένας πελώριος γίγαντας που φαίνεται ότι θα διαλύσει τα πάντα, αλλά μετά ένας μάγος επάνω σ’ένα παράξενο μηχάνημα πετά από δίπλα του, του ρίχνει μια σκόνη, και τον κάνει να πάρει ύψος 10 εκατοστά! Τα πράγματα είναι τόσο τρελά και εξωφρενικά που ακόμα κι αυτές οι εύκολες λύσεις μοιάζουν ταιριαστές και δεν χαλάνε την ατμόσφαιρα. Διότι... σε έναν τόσο τρελό και εξωφρενικό κόσμο, τι άλλο να περιμένεις;
Από το πρώτο βιβλίο, The Warrior of World’s End, ώς το πέμπτο βιβλίο, The Pirate of World’s End, ο Ganelon Silvermane και οι σύντροφοί του (που δεν μένουν ίδιοι πάντα αλλά αλλάζουν καθώς η ιστορία προχωρά) έχουν πολλές και τρομερές περιπέτειες. Ποτέ τα πράγματα δεν είναι ανιαρά, ποτέ δεν είναι κλισέ και αναμενόμενα. Και απορείς πώς ο συγγραφέας έχει καταφέρει να συμπεριλάβει τόσες πληροφορίες για αυτό τον μαγευτικό κόσμο μέσα σε τόσο λίγες σελίδες. Τα βιβλία δεν είναι μεγάλα· είναι μικρά. Παρουσιάζουν, όμως, μια πληθώρα από παράξενα πλάσματα, ασυνήθιστες κουλτούρες, θαυμαστές χώρες, και ό,τι άλλο μπορείς να διανοηθείς. Μπλέκουν, επιπλέον, τη μαγεία με την τεχνολογία με αριστοτεχνικό τρόπο. Και οι διάλογοι έχουν πλάκα. Δεν είναι ποτέ πολύ σοβαροί, αλλά σε τέτοιο σκηνικό δεν περιμένεις μεγάλη σοβαρότητα, και δεν την έχεις. Οι περιπέτειες είναι διασκεδαστικές και ανεπανάληπτες, και πάντα ο συγγραφέας σκέφτεται κάτι καινούργιο, κάτι που μοιάζει πρωτότυπο και δημιουργικό. Παρουσιάζονται, δε, πολλοί χαρακτήρες πέρα από τον Ganelon Silvermane που όλοι έχουν ενδιαφέρον από μόνοι τους και έχουν και τις δικές τους περιπέτειες μέσα στα βιβλία, αρκετές από τις οποίες είναι ανεξάρτητες από τον ίδιο τον Ganelon. Ο Ganelon Silvermane δεν είναι κάποιος υπερήρωας που τα κάνει όλα μόνος του· γύρω του κινείται ολόκληρος κόσμος.
Θα ήθελα τα βιβλία να ήταν πιο μεγάλα, αλλά δεν μπορώ να το χαρακτηρίσω μειονέκτημα της σειράς αυτό, γιατί ξέρω τη νοοτροπία της εποχής που εκδόθηκαν. Θαυμάζω τη δεξιοτεχνία του συγγραφέα, όπως είπα, που συμπεριέλαβε τόσα πολλά υπέροχα πράγματα μέσα σε τόσο λίγο χώρο.
Το τελευταίο βιβλίο μόνο, το έκτο, το Giant of World’s End, ήταν που δεν μου άρεσε όσο τα άλλα. Κι αυτό δεν είναι τυχαίο, νομίζω. Γράφτηκε το 1969, πριν από το πρώτο βιβλίο της σειράς, το Warrior of World’s End, που γράφτηκε το 1974. Στο Giant of World’s End ο Ganelon Silvermane εκπληρώνει το πεπρωμένο του. Ο Lin Carter έγραψε πρώτα το τέλος της σειράς και μετά τα προηγούμενα βιβλία! Το πρόβλημα είναι ότι το Giant of World’s End δεν μοιάζει να συνδέεται και τόσο καλά με τα προηγούμενα. Το διαπιστώνεις από την αρχή κιόλας, από κάποιες αναφορές, για παράδειγμα, στην Κόκκινη Μάγισσα (Red Enchantress) η οποία κανονικά δεν θα έπρεπε να ήταν εκεί. Επίσης, αναμενόμενα, όλοι οι χαρακτήρες των προηγούμενων βιβλίων ξαφνικά αγνοούνται σαν να έχουν εξαφανιστεί, σαν ο Ganelon να μην τους είχε συναντήσει ποτέ. Και για ορισμένους, τουλάχιστον, δεν βγάζει νόημα να έχουν εξαφανιστεί έτσι. Έχουμε κι εδώ, όμως, έναν καινούργιο χαρακτήρα που είναι – μαντέψτε – γέρο-μάγος, και μετά εμφανίζεται και μια Αμαζόνα. Αλλά η ιστορία δεν είναι και τόσο καλή. Οι χαρακτήρες απλώς διασχίζουν παράξενα μέρη, τα οποία περιγράφονται με αρκετές λεπτομέρειες, όπως το ίδιο περιγράφονται και πολλά παράξενα φαινόμενα και μηχανισμοί. Ο Lin Carter μπλέκει ψευδοεπιστήμη με επιστήμη και δίνει περίεργες εξηγήσεις. Σε ορισμένα σημεία μού θύμισε J.G. Ballard (!) – αν ο Ballard έγραφε ποτέ ηρωική φαντασία.
Όμως, κατά βάση, στο Giant of World’s End έχεις ένα μακρύ ταξίδι χωρίς καμιά σπουδαία πλοκή. Φτάνουν οι χαρακτήρες στο τέλος, γίνεται κάτι το οποίο ναι μεν δεν είναι και τόσο αναμενόμενο αλλά μου φάνηκε κάπως κιτς, και η ιστορία τελειώνει. Αυτά. Δεν έχει το πνεύμα που έχουν τα προηγούμενα βιβλία, τα οποία είναι γεμάτα περιπέτειες και ανατροπές επί ανατροπών, και γενικά γίνεται ένας χαμός από άποψη πλοκής. Το Giant of World’s End θα το χαρακτήριζα ακόμα και βαρετό, ειδικά σε σύγκριση με τα άλλα. Και δεν έχουμε ούτε καν τον συνηθισμένο αφηγητή μας να κάνει σχόλια και υποσημειώσεις – σημαντική διαφορά στο ύφος.
Τελειώνοντας, θέλω να αναφέρω ακόμα ένα πράγμα που μου φάνηκε κάπως περίεργο, με την κακή έννοια, σ’αυτή την κατά τα άλλα τρομερή σειρά. Στα πρώτα πέντε βιβλία του Gondwane Epic γράφει ότι ο Ganelon Silvermane δεν καταλαβαίνει από ερωτισμό επειδή έχει παιδικά συναισθήματα και παιδική αθωότητα. Ωστόσο, έχει σώμα ενήλικα. Αυτό δεν βγάζει νόημα, γιατί κάποιος που έχει σώμα ενήλικα λογικά θα έχει και τις φυσικές βιολογικές ανάγκες αυτού του σώματος, οπότε δεν θα χρειάζεται και πολύ φαντασία για να καταλάβει από βασικό ερωτισμό. Η μόνη εξήγηση, όμως, που δίνεται στα πρώτα πέντε βιβλία είναι αυτή που ανέφερα: ο Ganelon Silvermane είναι αθώος επειδή είναι, ουσιαστικά, παιδί. Μόνο στον ερωτισμό, όμως. Κατά τα άλλα, είναι τρομερός στρατηγός, πολύ έξυπνος, και τα λοιπά. Αλλά δεν καταλαβαίνει πώς, εεε, γίνονται τα παιδιά, ξέρω γω. Ναι, εντάξει...
Παραδόξως, στο Giant of World’s End, που δεν μου άρεσε, δίνεται μια καλύτερη εξήγηση γι’αυτή τη συμπεριφορά του Ganelon: ότι οι Θεοί του Χρόνου τον έχουν φτιάξει έτσι, σαν βιολογικό ρομπότ, ώστε να μην αισθάνεται ερωτική επιθυμία – αλλά όχι απαραιτήτως ότι δεν καταλαβαίνει, ή ότι φέρεται έτσι επειδή είναι, κατά βάση, παιδί.
Αυτή η εξήγηση μού φάνηκε λίγο πιο ικανοποιητική, και μου κάνει εντύπωση που ο Carter την άλλαξε – ή, τουλάχιστον, την τροποποίησε – όταν έγραψε τα πέντε βιβλία που προηγούνται του Giant of World’s End. Άλλη μια κακή σύνδεση, δηλαδή, προς το τέλος αυτής της σειράς.
Ωστόσο, το Gondwane Epic είναι απολαυστικό ακόμα κι έτσι, και μετά χαράς θα το ξαναδιάβαζα. Θα πρότεινα, μάλιστα, να διαβάσει κανείς τα πρώτα πέντε βιβλία χωρίς να διαβάσει καθόλου το έκτο. Δεν θα έχανε τίποτα.