Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, από τρίτους κυρίως, για απλή ανάλυση επισκεπτών (πχ, Google Analytics) και για social media (πχ, από το Twitter). Τα μόνα cookies που χρησιμοποιούμε εμείς είναι για θέματα λειτουργικότητας (πχ, για να μην εμφανίζεται ξανά αυτή η ειδοποίηση αφότου έχετε πατήσει το κουμπάκι). Κανένα από αυτά τα cookies, απ’ό,τι ξέρουμε, δεν είναι βλαβερό, και εμείς δεν εκμεταλλευόμαστε τις πληροφορίες σας με κανέναν τρόπο. Ωστόσο, αν θέλετε μπορείτε πολύ εύκολα να σβήσετε τα cookies από οποιονδήποτε browser, συνήθως πατώντας Shift+Ctrl+Del. Περισσότερες πληροφορίες για τα cookies μπορείτε να βρείτε στο www.whatarecookies.com.
Δύο συνοικίες της Ατέρμονης Πολιτείας, η Βαθμιδωτή και η Επίστρωτη, βρίσκονται από χρόνια σε μια κατάσταση οικονομικής αλληλεξάρτησης. Η μία συμπληρώνει την άλλη. Η Βαθμιδωτή παράγοντας, αποκλειστικά και μόνο, τεχνικούς εξοπλισμούς. Η Επίστρωτη παράγοντας τρόφιμα. Και καμιά από τις δυο συνοικίες δεν διανοείται να αλλάξει τον ρυθμό της ζωής των πολιτών της.
Μια μυστηριώδης γυναίκα με το όνομα Κορίνα παρουσιάζεται στην Επίστρωτη και μιλά με τους Εχθρούς του Πρωινού, τη μεγαλύτερη και χειρότερη συμμορία της συνοικίας, που είναι ο φόβος κι ο τρόμος των πολιτών αλλά και της αστυνομίας. Η Κορίνα προθυμοποιείται να τους βοηθήσει σ’ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο: να κλέψουν χρήματα κατευθείαν από το κεντρικό θησαυροφυλάκιο της Τράπεζας των Τεσσάρων.
Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο που έχει η Κορίνα στο μυαλό της.
Πολύ σύντομα, τα πράγματα αρχίζουν ν’αλλάζουν για τις δύο συνοικίες καθώς οι ισορροπίες θρυμματίζονται...
Το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης αρχίζει!
Μετά από τον διωγμό των δυνάμεων της Παντοκράτειρας, οι υλικές ζημιές στη
διάσταση της Σεργήλης είναι πολλές, και η οικονομία της έχει δεχτεί σοβαρό
πλήγμα. Προκειμένου ολόκληρη η διάσταση να ορθοποδήσει, οι πολιτικοί της
αποφασίζουν να οργανώσουν το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, που θα φέρει
χρήματα από πολλές άλλες διαστάσεις του Γνωστού Σύμπαντος.
Οι ραλίστες που θα αγωνιστούν είναι όλοι ικανοί και έμπειροι στην οδήγηση –
ήρωες των τροχών και του τιμονιού. Ανάμεσά τους είναι και η Ελοντί Αλλόγνωμη, ή,
όπως πολλοί στη Σεργήλη τη γνωρίζουν από την παλιά της ζωή ως τραγουδίστρια, η
Έκπτωτη Ελοντί. Στο παρελθόν, σε μικρή ηλικία, ήταν δόκιμη για ιέρεια της
Αρτάλης όταν οι πράκτορες της Παντοκράτειρας προσπαθούσαν ακόμα να εξαφανίσουν
τις γυναίκες που λάτρευαν αυτή τη θεά. Αργότερα, είχε μπει στους κόλπους της
Επανάστασης, αποζητώντας εκδίκηση. Τώρα, στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης,
το παρελθόν της Ελοντί θα συναντήσει το παρόν, κι εκείνη θ’ανακαλύψει
καινούργια, και ίσως τρομαχτικά, πράγματα για τον εαυτό της.
Ο Ζορδάμης, ένας παλιός εραστής της Έκπτωτης Ελοντί και δεινός ραλίστας,
συμμετέχει επίσης στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι, και έχει κάνει μια σκοτεινή και
δαιμονική συμφωνία για να βεβαιωθεί ότι θα νικήσει. Επειδή
πρέπει να νικήσει: μυστηριώδεις δυνάμεις του υπόκοσμου της Σεργήλης
βρίσκονται στο κατόπι του, και φαίνονται έτοιμες να τον αφανίσουν αν δεν τους
δώσει ό,τι τους χρωστά...
Στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, οι οδηγοί θα τρέξουν επάνω σε
αιωρούμενες ράμπες, επάνω σε δύσκολα εδάφη, μέσα στους άγριους δασότοπους
Φέρνιλγκαν, μέσα στις καυτές ερήμους της Σεργήλης, μέσα σε παγωμένα βουνά, ακόμα
και μέσα σε μια παράξενη ενδοδιάσταση με πράσινο ουρανό και κόκκινο ήλιο...
Η Σεργήλη έχει απελευθερωθεί από τους Παντοκρατορικούς· οι κάτοικοί της
μπορούν ξανά να λατρεύουν όποιους θεούς θέλουν. Η θρησκεία της Αρτάλης έχει
αναβιώσει. Η Αριστέα, μια από τις ιέρειές της, καταφέρνει να λάβει χρηματοδότηση
από την Πολιτειάρχη της Μέλβερηθ για την οικοδόμηση ενός καινούργιου ναού στα
άκρα της εν λόγω μεγαλούπολης. Αλλά σύντομα ανακαλύπτει ότι το χρηματικό δεν
είναι το μόνο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει. Οι Ανατολικοί Φρουροί, μια νέα
συμμορία που καταδυναστεύει τις ακροανατολικές συνοικίες της Μέλβερηθ, ζητούν
λεφτά για την προστασία του ναού – «προστασία» από την ίδια τη συμμορία, στην
πραγματικότητα. Η Αριστέα, αρνούμενη να πληρώσει, θα βρεθεί σε σύγκρουση μαζί
τους. Ευτυχώς, στο πλευρό της είναι ο Βασνάρος, ο Αγωνιστής των Δρόμων – γνωστός
και ως Τρελός Λύκος της Μέλβερηθ, κατά την περίοδο της κυριαρχίας των
Παντοκρατορικών.
Η Φάνρηβ, μια από τις σημαντικότερες πόλεις της Μοργκιάνης, ήταν κάποτε, πριν
από χρόνια, ελεύθερη με δικό της πολίτευμα. Σήμερα, είναι ένα προτεκτοράτο του
Βασιλείου της Χάρνωθ. Ο λαός της είναι διαιρεμένος: μια μερίδα υποστηρίζει τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο· μια μερίδα είναι με το μέρος του παλιού Φύλακα της Φάνρηβ,
που έρχεται με στρατό από τον βορρά για να την ελευθερώσει· και μια άλλη μερίδα
των πολιτών είναι αυτονομιστές, που δεν θέλουν ούτε τους Χαρνώθιους στην πόλη
τους ούτε την επιστροφή του Φύλακα.
Οι Αιρετοί της Φάνρηβ είναι διαιρεμένοι όπως και ο λαός της, αποτελώντας
αντανάκλασή του.
Ο Άλφεντουρ αλ Έρεσναβ, Διπλωματικός Αντιπρόσωπος του Εμπορικού Συνδέσμου της
Νάζρηβ, έρχεται από την πόλη του με ελικόπτερο προς τη Φάνρηβ, καλεσμένος εκεί
από έναν παλιό του φίλο, τον Κασλάριν ωλ Μάρατεκ, Αιρετό της Συντεχνίας των
Αγροτών. Ο Κασλάριν πιστεύει πως έχει ένα σχέδιο για να σώσει τη Φάνρηβ προτού η
πόλη καταστραφεί από την οργή των αντίπαλων παρατάξεων. Και ζητά τη βοήθεια του
Άλφεντουρ, ο οποίος μπορεί να ασκήσει πιέσεις και στην Κέσριμιθ ωλ Ζαλτάρεμ, τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο, και στο συμβούλιο των Αιρετών.
Όταν όμως ο Άλφεντουρ φτάνει στην πόλη, το κλίμα είναι ήδη έκρυθμο και, με
κάθε μέρα που περνά, χειροτερεύει. Η Αρχόντισσα Κέσριμιθ προσπαθεί με όλους τους
τρόπους – και με τα ελεγχόμενα μέσα μαζικής πληροφόρησης της Φάνρηβ – να
επηρεάσει τον λαό ώστε να τον τραβήξει με το μέρος του Βασιλείου της Χάρνωθ. Οι
υποστηρικτές του Φύλακα, που έρχεται με στρατό από τα βόρεια, πασχίζουν να
φέρουν τον κόσμο με τη δική τους πλευρά, ενώ αποφεύγουν και χτυπάνε τους
ανθρώπους των Χαρνώθιων. Και οι αυτονομιστές είναι εναντίον όλων, γεμίζοντας
τους δρόμους της πόλης με συνθήματα και απρόσμενες εκρήξεις.
Αλλά στη Φάνρηβ οι πιο επικίνδυνες ενέργειες γίνονται στα παρασκήνια. Σκιερές
μορφές στοιχειώνουν την Πόλη της Αέναης Νύχτας. Προδότες σχεδιάζουν πολιτικές
δολοφονίες. Κατάσκοποι παρακολουθούν κάθε κίνηση. Αδέλφια χάνουν την εμπιστοσύνη
που έχουν μεταξύ τους. Οι πάντες είναι ύποπτοι για τα πάντα.
Ο Πρίγκιπας Ανδρόνικος επιστρέφει στην πατρίδα του, την Απολλώνια, όπου
σύντομα ανακαλύπτει ότι τα πράγματα δεν είναι όπως τα είχε αφήσει. Κάποια
μυστηριώδης, σκοτεινή οργάνωση έχει απλώσει τα δίχτυα της μέσα στο Βασίλειο, και
φημολογείται, ψιθυριστά, ότι ακόμα κι ο αδελφός του Ανδρόνικου, ο Πρίγκιπας
Λούσιος, είναι αναμιγμένος σ’αυτήν.
Ο Ανδρόνικος θα βρεθεί σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, και θα χρειαστεί να
ζητήσει βοήθεια ακόμα κι από τους επαναστάτες άλλων διαστάσεων· διότι μέσα στην
ίδια του την πατρίδα κανένας δεν φαίνεται πλέον να μπορεί να θεωρηθεί
αξιόπιστος…
Εν τω μεταξύ, οι δυνάμεις της Παντοκράτειρας έρχονται από το Βόρειο Μέτωπο,
φέρνοντας έναν από τους πιο καταστροφικούς πολέμους στο Γνωστό Σύμπαν· ενώ από
τα νότια της διάστασης τερατουργήματα επιτίθενται από την Απολεσθείσα Γη,
μαστίζοντας το Βασίλειο σαν προαιώνια κατάρα.
Στην Απολλώνια, μια από καιρό πολιορκημένη διάσταση, τα πράγματα έχουν
αρχίσει να ξεφεύγουν από τον έλεγχο…
Η Αγγελική, μια φίλη της Παντοκράτειρας, βρίσκεται δολοφονημένη στη σουίτα
ενός ξενοδοχείου, με μυστηριώδεις τομές επάνω στο σώμα της. Ο εραστής της,
Ταγματάρχης Στίβεν Νέλκος, παρότι ήταν μαζί της εκείνη τη βραδιά, μοιάζει να
έχει πλήρη άγνοια του τι συνέβη. Και οι άνθρωποι της Παντοκράτειρας δεν
καταφέρνουν να ανακαλύψουν τίποτα.
Η Ρία-Μία, η Αρχιέρεια του Κρόνου, προτείνει στην Παντοκράτειρα έναν ιδιωτικό
ερευνητή, τον Φέλιξ Χάρλω, ο οποίος ίσως θα μπορούσε να βρει τον δολοφόνο.
Ωστόσο, ακόμα κι αυτός σύντομα θα συνειδητοποιήσει πως η περίπτωση είναι
εξαιρετικά περίπλοκη και δυσεπίλυτη, και οι δυνάμεις που είναι αναμιγμένες
ξεπερνούν τη δικαιοδοσία του αλλά και τις ικανότητες του μυαλού του...
Ένας ξεχασμένος κόσμος, μια διάσταση απομονωμένη από το υπόλοιπο σύμπαν.
Ένας υπερδιαστασιακός στρόβιλος – ένα
ρήγμα – σπάζει το στάσιμο πλέγμα της πραγματικότητάς του. Κι από εκεί,
έρχεται ένας μεγάλος προφήτης που θα αλλάξει τη ροή της ιστορίας του για
πάντα...
Ο Τάμπριελ, κάποτε σύζυγος της Παντοκράτειρας και μάγος του τάγματος των
Δεσμοφυλάκων, καταλήγει σαν ναυαγός σε μια διάσταση ανέγνωρη για εκείνον. Ένα
μέρος όπου κανένας δεν μιλά καμια γνωστή του γλώσσα. Μέσα στο μυαλό του, όμως,
παράδοξα, υπάρχουν εικόνες από αυτόν τον απομονωμένο κόσμο: και ο Τάμπριελ
συνειδητοποιεί πως δεν μπορεί να βρίσκεται τυχαία εδώ...
Μαζί του είναι η Ανταρλίδα, μια από τις Μαύρες Δράκαινες της Παντοκράτειρας
οι οποίες πλέον υπηρετούν την Επανάσταση εναντίον της. Ούτε εκείνη έχει ποτέ
ξανά δει ή ακούσει γι’αυτό τον κόσμο. Αλλά τώρα που οι δυο τους βρίσκονται εδώ,
σ’ένα ξένο, εχθρικό περιβάλλον, πρέπει να μάθουν να επιβιώνουν ώστε να
ξεκλειδώσουν τα μυστικά της διάστασης που θα τους δώσουν πρόσβαση στο Γνωστό
Σύμπαν, από το οποίο ήρθαν.
Παράξενα ανοίγματα παρουσιάζονται στη Χάρνταβελ: τρύπες επάνω στα ίδια τα
τοιχώματα της πραγματικότητάς της. Από μέσα τους διακρίνεται μια άλλη
πραγματικότητα, και πλάσματα έρχονται από εκεί τα οποία δεν έχουν ξαναβαδίσει
ποτέ στη Χάρνταβελ.
Οι Παντοκρατορικοί που ελέγχουν την εν λόγω διάσταση προσπαθούν να ερευνήσουν
το φαινόμενο, η συχνότητα εμφάνισης του οποίου δεν μειώνεται αλλά αυξάνεται με
ανησυχητικό ρυθμό. Η Αρίνη’σαρ, μάγισσα του τάγματος των Ερευνητών και σύζυγος
του Παντοκρατορικού Ταγματάρχη Τέρι Κάρμεθ, έχει αναλάβει να ανακαλύψει τι
συμβαίνει, συναντώντας πολλά εμπόδια στον δρόμο της.
Αλλά και ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, ενδιαφέρεται για το
μυστηριώδες φαινόμενο γιατί η Χάρνταβελ συνδέεται άμεσα με τη δική του διάσταση,
την Απολλώνια. Οργανώνει μια αποστολή για να το ερευνήσει, και αναζητά τους
σωστούς ανθρώπους. Προσπαθεί να πείσει τον Γεράρδο να επιστρέψει στη Χάρνταβελ,
η οποία ήταν κάποτε πατρίδα του.
Ο Γεράρδος, όμως, είναι διστακτικός, επειδή είχε τους λόγους του που έφυγε
πριν από χρόνια. Ήταν ένας από τους ιερείς της Χάρνταβελ, που δεν μπορούν ποτέ
να την εγκαταλείψουν, καθώς αυτό σημαίνει τον θάνατό τους από μια δαιμονική
ακατονόμαστη δύναμη που κρύβεται μέσα τους. Αλλά ο Γεράρδος έχει επιβιώσει·
φεύγοντας από τη Χάρνταβελ νομίζει πως κατόρθωσε τελικά να διαλύσει το Εσώτερο
Θηρίο. Μπορεί, όμως, να είναι σίγουρος ότι αυτό δεν θα εμφανιστεί και πάλι εντός
του όταν ξαναγυρίσει στη Χάρνταβελ; Και είναι πρόθυμος να το ριψοκινδυνέψει για
να μάθει;
Η επιστροφή στην πατρίδα του μπορεί να τον φέρει σε σύγκρουση όχι μόνο με το
ιερατείο εκεί, αλλά και με μια δύναμη πιο διαβολική και εξαπλωμένη απ’ό,τι
μπορούσε ποτέ να φανταστεί.
Και, φυσικά, είναι και οι Παντοκρατορικοί στη Χάρνταβελ...
Μετά τη διάλυση της Συμπαντικής Παντοκρατορίας,
ληστές και κακούργοι λυμαίνονται τα άγρια εδάφη της Φεηνάρκια:
απομεινάρηδες των στρατών της Παντοκράτειρας αλλά και γηγενείς που
προσπαθούν να επωφεληθούν από την κατάσταση. Όταν ένας έμπορος από τη
Χόλκεραλ, ο Καντάρφιλ, δέχεται επίθεση από τους ληστές της Σαρντίκα-Νοθ,
μια ομάδα μισθοφόρων έρχεται απρόσμενα προς βοήθειά του για να τρέψει
τους ληστές σε φυγή. Σύντομα όμως ο Καντάρφιλ μαθαίνει πως οι σωτήρες
του είναι κι αυτοί πρώην Παντοκρατορικοί, όπως η Σαρντίκα-Νοθ.
Ονομάζονται Ζωντανοί-Νεκροί, και αρχηγός τους είναι ο Ζαώρδιλ ο
Σκοτωμένος – ένας άνθρωπος που κανονικά θα έπρεπε να είναι νεκρός. Δεν
έσωσαν, όμως, τον έμπορο από τη Σαρντίκα-Νοθ για να τον ληστέψουν οι
ίδιοι· αντιθέτως, τον καθοδηγούν ώστε να φτάσει, μέσω επικίνδυνων
ορεινών περασμάτων, στον προορισμό του: την πόλη της Νασόλκαθ. Εκεί, ο
Ζαώρδιλ ελπίζει να βρει περισσότερες δουλειές για τους μισθοφόρους του,
αλλά ανακαλύπτει πως οι φήμες κυκλοφορούν γρήγορα και είναι πολλοί που
ακόμα έχουν έντονο μίσος για όσους κάποτε υπηρετούσαν την Παντοκράτειρα.
Ωστόσο, υπάρχει και μια γυναίκα – πρώην Παντοκρατορική κι η ίδια – που
επιδιώκει συμμαχία, αν και σκιερή. Και ο Ηγεμόνας της Νασόλκαθ σύντομα
ετοιμάζεται για πόλεμο εναντίον ληστών, και συγκεντρώνει στρατό από
μισθοφόρους κάθε είδους…
Μια επανάσταση ξεκινά, αρχικά περιορισμένη αλλά δυνατή, και σύντομα εξαπλώνεται σαν φωτιά ανεξέλεγκτη. Μια κρυφή δύναμη τη θρέφει από τις σκιές της Πόλης. Εδραιωμένες πλουτοκρατίες καταρρέουν· οι πολιτάρχες της Ρελκάμνια ανησυχούν. Τρόμος και αναστάτωση απλώνονται γύρω από τον Ριγοπόταμο, καθώς προβλέπουν πόλεμο.
Ένας μεγάλος ηγέτης έχει εμφανιστεί και η Πόλη φαίνεται να ζητά το αντίβαρό του – έναν άνθρωπο από συνοικίες αρκετά μακρινές. Εχθρικές δυνάμεις τον θέλουν νεκρό, αλλά μυστηριώδεις συμπτώσεις έρχονται για να τον συντρέξουν. Μισθοφόροι και μαχητές κατευθύνονται προς το επίκεντρο του επικείμενου πολέμου.
Δύο Θυγατέρες της Πόλης αναζητούν ένα πολύτιμο κόσμημα που έκλεψε μια Αδελφή τους – ένα αινιγματικό κατασκεύασμα μιας αρχαίας Θυγατέρας που μπορεί να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στα λάθος χέρια.
Συμμορίες ξεσηκώνονται παντού, ακούγοντας το όνομα του Αλυσοδεμένου Ποιητή που έσπασε τις αλυσίδες του. Καιροσκόποι και πολεμοκάπηλοι πιστεύουν ότι έχουν κάτι να κερδίσουν. Παλιά καθεστώτα γκρεμίζονται, καινούργια παίρνουν τη θέση τους – καλύτερα ή χειρότερα;
Ένας ξεχασμένος χώρος ανοίγει, ξερνώντας πανωλεθρία και δαίμονες από άλλους χρόνους, τραυματίζοντας την Πόλη και φέρνοντας θλίψη στους κατοίκους της.
Οι Νομάδες των Δρόμων ταξιδεύουν στις οδούς και τις λεωφόρους της Ατέρμονης Πολιτείας, καθοδηγούμενοι από την Κυρά τους. Βαδίζοντας, πάντοτε βαδίζοντας. Προσελκύοντας κι άλλους από τις συνοικίες που περνούν. Ένα υπέροχο, μαγευτικό ταξίδι γι’αυτούς, το οποίο τους αποκαλύπτει ολοένα και περισσότερα μυστήρια της Πόλης· αλλά δεν θα αργήσει να τους βάλει και σε τρομερά προβλήματα. Θα βρεθούν ακόμα και στο έλεος αμφιλεγόμενων δυνάμεων ενώ θα θεωρούν τους εαυτούς τους, για πρώτη φορά, χαμένους μέσα στη Ρελκάμνια.
Μια εποχή μεγάλων αλλαγών, από τον Ριγοπόταμο ώς την Ανακτορική Συνοικία...
Ένας εξερευνητής από την Απολλώνια έχει χαθεί στο Πορφυρό Κενό,
ακολουθώντας τα ξεχασμένα ίχνη για κάποιο πιθανό απομεινάρι από τον Ενιαίο Κόσμο
– κάτι που και η Παντοκράτειρα πολύ πιθανόν να θέλει να πάρει στα χέρια της.
Ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, προσπαθεί να προλάβει ένα τέτοιο
ενδεχόμενο, και να ξαναβρεί τον χαμένο εξερευνητή. Στέλνει την Ιωάννα, τη Μαύρη
Δράκαινα, και τον Σέλιρ’χοκ, έναν μάγο του τάγματος των Διαλογιστών, στην Άκρη,
μια πόλη εκεί όπου το σύμπαν τελειώνει και το Πορφυρό Κενό απλώνεται, γεμάτο
Αιωρούμενες Νήσους, Ανέμους, και ανείπωτα όντα.
Στην Άκρη, η Ιωάννα και ο Σέλιρ’χοκ θα βρουν συμμάχους – έναν καπετάνιο του
Κενού, μια Ανεμοσκόπο, έναν μονόφθαλμο κυνηγημένο άντρα – και θα ταξιδέψουν στα
βάθη του Πορφυρού Κενού, σφυροκοπημένοι από Ανέμους… και με έναν από τους πιο
επικίνδυνους πράκτορες της Παντοκράτειρας στο κατόπι τους.
Ο Κάραγγελ, Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα, επιστρέφει στη μεγάλη
πόλη φέρνοντας νέα για τη γενοκτονία της Λευκής φυλής του από μια μαζική επίθεση
Μελανών. Αποζητά εκδίκηση. Αλλά στην Ελρείσβα οι αποφάσεις δεν παίρνονται μόνο
από εκείνον. Ούτε καν μόνο από τον Βασιληά. Ο Πρωτοσπαθάριος Κάραγγελ πρέπει να
συνεννοηθεί με τον Παντοκρατορικό Επόπτη Ευρύμαχο Νάλφερ, που βρίσκεται εκεί,
κυρίως, για να ελέγχει τα ορυχεία ενέργειας της περιοχής. Οι Παντοκρατορικοί
αποδεικνύονται πρόθυμοι να βοηθήσουν τον Κάραγγελ στον αγώνα του για εκδίκηση
εναντίον των Μελανών, αλλά τα όπλα που φέρνουν είναι τόσο καταστροφικά που
κάνουν ακόμα και τον Πρωτοσπαθάριο να προβληματιστεί σχετικά με τις μεθόδους
τους. Και ποια μπορεί να είναι τα κίνητρά τους για τη βοήθεια που του
προσφέρουν;
Το ένα χωριό Μελανών μετά το άλλο αφανίζεται, μέσα στις καυτές ερήμους της
Αρβήντλια, καθώς η εκστρατεία των Παντοκρατορικών ταξιδεύει σαν λαίλαπα ολέθρου.
Ταυτόχρονα, ο Ανδρόνικος, Πρίγκιπας της Επανάστασης, η Ιωάννα η Μαύρη
Δράκαινα, και άλλοι επαναστάτες σύντροφοί τους έρχονται προς την Αρβήντλια μέσω
μιας διαστασιακής διόδου στη Σάρντλι. Αλλά δεν γνωρίζουν ακόμα τίποτα για την
καταστροφή που ο Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα και οι Παντοκρατορικοί
σύμμαχοί του έχουν εξαπολύσει εναντίον των Μελανών φυλών. Στόχος των επαναστατών
είναι η αποκωδικοποίηση ενός μυστηριώδους μηνύματος που, αν οι υποψίες τους
είναι σωστές, θα αλλάξει τα πάντα για την Επανάσταση και για την Παντοκρατορία
σ’όλο το Γνωστό Σύμπαν...
Τα Βιβλία που Διάβασα Μέσα στο 2022 Μια σύντομη ανασκόπηση
Αυτή τη χρονιά διάβασα αρκετά βιβλία – πάντα καλό σημάδι – και έκανα και αρκετές βιβλιοκριτικές, στις οποίες σας παραπέμπω με συνδέσμους παρακάτω. Για τα υπόλοιπα βιβλία γράφω απλώς μερικά σχόλια, όπως πάντα στην αρχή της χρονιάς.
The Wraeththu Trilogy (The Enchantments of Flesh and Spirit, The Bewitchments of Love and Hate, The Fulfilments of Fate and Desire) της Storm Constantine
Γι’αυτή την τριλογία είναι δύσκολο να πεις λίγα λόγια, γι’αυτό κιόλας έχω γράψει ολόκληρη βιβλιοκριτική. Το μόνο που μπορώ εν συντομία να πω είναι ότι έχει ενδιαφέρον: έχει παράξενες ιδέες, πολύ παράξενες ιδέες, που ορισμένες ίσως και να σοκάρουν κάποιους. Αλλά υπήρχαν και σημεία μέσα στην αφήγηση που μου φάνηκαν ανιαρά, και αυτό πάντα το θεωρώ μειονέκτημα σ’ένα βιβλίο.
The Omaran Saga (A Place Among the Fallen, Throne of Fools, The King of Light and Shadows, The Gods in Anger)
του Adrian Cole
Έχω γράψει βιβλιοκριτική για αυτή την τετραλογία. Είναι καλή, περιλαμβάνει αρκετά ευφάνταστα πράγματα, όμως νομίζω ότι υστερεί λιγάκι στους χαρακτήρες και στο πώς παρουσιάζει τον φανταστικό κόσμο. Το Voidal, του ίδιου συγγραφέα, που είχα διαβάσει πέρσι, μου άρεσε πολύ περισσότερο.
The Keys to the Dimensions (The Key to Irunium, The Key to Venudine, The Wizards of Sencuria, The Ships of Durostorum, The Hunters of Jundagai, The Chariots of Ra, The Diamond Contessa)
του Kenneth Bulmer
Αυτή η σειρά, χωρίς να είναι τίποτα το πολύ σπουδαίο, είναι τρομερή. Έχει δημιουργικές ιδέες και πολύ πλάκα. Διαβάστε τη βιβλιοκριτική μου.
Mistress of Mistresses
του E. R. Eddison
Η συνέχεια του The Worm Ouroboros, το οποίο είχα διαβάσει παλιότερα. Νομίζω ότι μου άρεσε περισσότερο από το Worm Ouroboros: πιο πολλές ίντριγκες, πιο πολλές παράξενες μαγείες, πιο καλοφτιαγμένο σκηνικό. Δε νομίζω ότι χρειάζεται να έχεις διαβάσει το Worm Ouroboros για να διαβάσεις το Mistress of Mistresses.Εδώ είναι η βιβλιοκριτική μου γι’αυτό.
Vermilion Sands
του J. G. Ballard
Το είχα διαβάσει παλιότερα, αλλά αποφάσισα να το ξαναδιαβάσω, γιατί, πολύ απλά, είναι καταπληκτικό βιβλίο: από εκείνα τα λίγα που αισθάνομαι να θέλω να τα ξαναδιαβάσω. Περισσότερα στη βιβλιοκριτική που έχω γράψει.
Guardians of the Lost, Journey Into the Void
των Margaret Weis και Tracy Hickman
Είχα διαβάσει το Well of Darkness, το πρώτο βιβλίο αυτής της τριλογίας, πριν από χρόνια. Ξεκινώντας λοιπόν το Guardians of the Lost δεν ήμουν σίγουρος ότι θα καταλάβαινα τίποτα. Αλλά τελικά αποδείχτηκε πως το δεύτερο βιβλίο είναι αρκετά ανεξάρτητο από το πρώτο. Η τριλογία Sovereign Stone είναι, θα μπορούσες να πεις, κλασική ιστορία των Weis και Hickman: έχει ό,τι θα περίμενες από αυτούς, αλλά και κάποιες εκπλήξεις. Διαβάστε τη βιβλιοκριτική μου.
Thongor and the Wizard of Lemuria
του Lin Carter
Αυτό το διάβασα επειδή θεωρείται «κλασικό» της ηρωικής φαντασίας από κάποιους. Και όντως είναι τέτοιο. Έχει πολλά πράγματα που αμέσως καταλαβαίνεις ότι είναι κλισέ, ειδικά για εκείνη την περίοδο που γράφτηκε. Το πιο τρανταχτό είναι ότι ο ήρωας είναι ένας βάρβαρος τύπου «Κόναν». Αλλά και τα υπόλοιπα δεν πάνε πίσω: ο σοφός μάγος, τα ιπτάμενα πλοία (ένα στοιχείο που το κάνει να μοιάζει με sword & planet, αν και τέτοιο δεν είναι), οι επαναλαμβανόμενες αιχμαλωσίες που ποτέ δεν πιάνουν, η πριγκίπισσα που πρέπει να τη σώσουν, οι κακοί φιδάνθρωποι, το μαγικό σπαθί που φέρνει τη σωτηρία. Και, εντάξει, όλα αυτά δεν είναι και τόσο άσχημα από μόνα τους. Μπορώ να πω ότι μου άρεσε όπως εξελισσόταν η ιστορία... μέχρι που φτάσαμε στο φινάλε. Εκεί ήταν το απόλυτο χάλι. Ο ήρωας απλά σηκώνει το σπαθί του, πετάει ακτίνες, και σκοτώνει τους κακούς, και... αυτά. Δηλαδή, πόσο πιο προβλεπόμενο και βαρετό τέλος μπορεί να γράψει κανείς; Ίσως, όμως, να διαβάσω και τις συνέχειες του Thongor. Ίσως να είναι καλύτερες. Ή ίσως απλά να είμαι μαζοχιστής.
The Wizard Knight
του Gene Wolfe
Αυτό το βιβλίο είναι χωρισμένο σε δύο βιβλία: The Knight και The Wizard. Η ιστορία είναι, εν μέρει, κλασική, στερεοτυπική ίσως. Περιλαμβάνει στοιχεία που μοιάζουν να έχουν βγει κατευθείαν από τη Νορβηγική μυθολογία, αλλά και τους Αρθούριους Μύθους και άλλες παραδώσεις – όπως για τα ξωτικά, και μέχρι και χριστιανικές παραδόσεις. Τα αναμειγνύει όλα αυτά και κάνει ένα αμάλγαμα. Οπότε, έχεις ιππότες τύπου Λάνσελοτ αλλά και γίγαντες, και έναν θεό σαν τον Όντιν (αλλά με άλλο όνομα), και έναν Υπέρτατο Θεό (σαν ξέρετε ποιον, φυσικά), και κάτι λαμπερά όντα σαν αγγέλους, και κάτι κόρες του πολέμου που πετάνε (Βαλκυρίες), και έναν βασιλιά σαν τον Αρθούρο (με παρόμοιο όνομα, Arnthor) που έχει μια αδελφή σαν τη Μοργκάνα λε Φέι (με παρόμοιο όνομα, Morcaine). Επίσης, έχει ζώα που μιλάνε, δράκους, και ξωτικά των δασών και του πυρός, και μαγικά σπαθιά που καλούν τις ψυχές ιπποτών που έχουν σκοτώσει. Κάνει, όπως είπα, ένα αμάλγαμα από όλα αυτά· και κανονικά θα έλεγα ότι ήταν κάτι αφόρητα κλισέ και βαρετό. Αλλά δεν είναι. Κάπως, καταφέρνει και τα παρουσιάζεται ως Πολύ Παράξενα, έτσι που τραβάνε το ενδιαφέρον. Η ιστορία, όμως, γενικά δεν ξέρω αν μου άρεσε ή όχι. Πολύ συχνά, μου φαινόταν ότι αναλισκόταν σε άσκοπο διάλογο. Και συνήθως μου αρέσει ο διάλογος στα μυθιστορήματα· αλλά υπάρχουν και όρια. Σε κάποιες στιγμές, νόμιζα ότι η αφήγηση χρονοτριβούσε χωρίς ιδιαίτερο λόγο. Σε άλλες στιγμές, είχα την εντύπωση ότι προχωρούσε τόσο γρήγορα που ήταν σαν να μη δινόταν η πρέπουσα σημασία σε βασικά γεγονότα. Είναι, βέβαια, αφήγηση πρώτου προσώπου, οπότε μπορείς να δικαιολογήσεις πολλά («ασυνεπής αφηγητής» και τα λοιπά), αλλά και πάλι... Κάτι δεν μου άρεσε. Από τη μια, μου κινούσε την περιέργεια και με τραβούσε· από την άλλη, με άφηνε αδιάφορο. Και αναρωτιέμαι αν τελικά πολλά από αυτά που παρουσιάζει δένουν πραγματικά μεταξύ τους, ή αν υπάρχουν τρύπες στην αφήγηση. Δεν μπορείς εύκολα να βγάλεις συμπέρασμα, επειδή είναι γραμμένο όπως είναι γραμμένο. Και το τέλος ταιριάζει: είναι σαν μέσα σε όνειρο. Σε αφήνει να σκέφτεσαι: Πολύ περίεργα όλ’ αυτά· αλλά... και τι έγινε τελικά;
Blackfish City
του Sam J. Miller
Προσπαθώ σπάνια ν’αφήνω μυθιστορήματα στη μέση, αλλά αυτό το άφησα αφού είχα διαβάσει περίπου το ένα τρίτο. Κατά πρώτον, με απωθούσε που έμοιαζε να κάνει αριστερή και ΛΟΑΤΚΙ προπαγάνδα μέσα από την αφήγηση (και, όχι, δεν είμαι δεξιός· αλλά δεν διαβάζω λογοτεχνία για να μου κάνουν κανενός είδους πολιτική προπαγάνδα – τέλος). Όμως δεν ήταν αυτός ο μόνος λόγος που το εγκατέλειψα. Η αφήγηση δεν μπορούσε να με κρατήσει. Ίσως στο μέλλον να το ξαναπροσπαθήσω, γιατί είχε και κάποια στοιχεία που μου άρεσαν.
Persona
της Genevieve Valentine
Είχα παλιότερα διαβάσει το Mechanique: A Tale of the Circus Tresaulti της ίδιας συγγραφέα και το είχα θεωρήσει πολύ καλό. Ήλπιζα να διαβάζω κάτι αντίστοιχο. Δυστυχώς, δεν ήταν καθόλου το ίδιο πράγμα. Και ήμουν στα όρια να το εγκαταλείψω, αλλά είναι σχετικά μικρό βιβλίο, οπότε το τελείωσα. Δεν είναι άσχημο, έχει κάποιο ενδιαφέρον, όμως δεν μπορούσε να με κρατήσει. Παρότι η συγγραφέας φαίνεται να κάνει προσπάθεια για να συμπαθήσεις τους χαρακτήρες, εμένα τουλάχιστον με άφηναν αδιάφορο και οι δύο. Ίσως, μάλιστα, επειδή φαινόταν να γίνεται τόση προσπάθεια. Τι έγινε όλη εκείνη η τρελή δημιουργικότητα του Mechanique;
The Erstwhile
του Brian Catling
Είχα διαβάσει πριν από κάποια χρόνια το πρώτο αυτής της τριλογίας, The Vorrh, και το είχα σχολιάσει κιόλας. Η συνέχειά του δεν απογοητεύει. Αν μη τι άλλο, το The Erstwhile νομίζω ότι μου άρεσε περισσότερο. Αναμενόμενα, τελείως τρελές καταστάσεις, τελείως τρελές, σουρεαλιστικές, και φρικιαστικές ιδέες. Και το τέλος σε σοκάρει και σε κάνει να θες να πας στο επόμενο βιβλίο...
The Cloven
του Brian Catling
...Πήγα, λοιπόν, στο επόμενο βιβλίο. Και είναι ακόμα πιο τρελό και σουρεαλιστικό από το The Erstwhile, συνεχίζοντας ακριβώς εκεί όπου αυτό είχε αφήσει την ιστορία. Η οποία, όμως, παίρνει μετά διάφορες κατευθύνσεις, σαν διακλαδιζόμενα μονοπάτια, που ορισμένα από αυτά ποτέ δεν συναντιούνται παρά μόνο με άλματα λογικής ή παραλογισμού. Αυτό το βιβλίο είναι το πιο ψυχεδελικό και το πιο ακραίο της τριλογίας. Επίσης, ίσως να είναι και το καλύτερο. Απορείς πώς ο συγγραφέας τα σκέφτηκε όλα αυτά και πώς κατάφερε να τα παρουσιάσει έτσι, σαν μέσα σε τρελό εφιάλτη. Το τέλος, φυσικά, είναι εκείνο που θα περίμενες: δεν βγάζει κανένα νόημα. (Εντάξει, βγάζει κάποιο νόημα. Αν επιμένεις.)
Ο Θεός Κόνανος
του Φώτη Κόντογλου
Αυτό το βιβλίο είναι χαστούκι σε όσους λένε ότι η φανταστική λογοτεχνία «δεν είναι μέσα στην παράδοσή μας», «δεν είναι ελληνική», «είναι ξενόφερτη», κι άλλα τέτοια όμορφα. Ο Κόντογλου εμφανίζει κάτι δαίμονες που θα νόμιζες ότι βγήκαν κατευθείαν από τον κόσμο του Warhammer αν δεν ήξερες τι διάβαζες. Αυτό το μικρό βιβλιαράκι περιλαμβάνει τρεις ιστορίες. Η πρώτη, Ο Θεός Κόνανος, είναι καταπληκτική από ό,τι άποψη κι αν θες να τη δεις – γραφή, ιδέες, πλοκή. Έχει, συγχρόνως, τρομερή πλάκα αλλά και τρομερή φρίκη και τρομερή φαντασία. Είναι από τα πράγματα που πρέπει να διαβάσεις γιατί το γράφει το Σύνταγμα. Οι άλλες δύο ιστορίες, Τα Δαιμόνια της Φρυγίας και Εξ Ανατολών Πνεύματα Ωργισμένα, δεν είναι και τόσο σπουδαίες. Απλώς αναφέρουν κάτι δαιμονικά περιστατικά παρμένα, μάλλον, από μύθους και παραδόσεις. Ίσως να έχουν κάποιο λαογραφικό ενδιαφέρον, ή να μπορούσαν να αποτελέσουν πηγή έμπνευση, αλλά όχι κάτι περισσότερο.
Xenozoic Tales
του Mark Schultz
Κάποιες φορές ένα κόμιξ μού τραβά την προσοχή και θέλω να το διαβάσω. Σπάνια τα καταφέρνω γιατί συνήθως την προσοχή μου μου την κλέβει κάποιο μυθιστόρημα... και μετά κάποιο άλλο μυθιστόρημα... και τελικά το κόμιξ το αφήνω. Αυτή τη φορά το διάβασα, και δεν το μετάνιωσα. Το Xenozoic Tales είναι τρομερό σαν ιστορία πέρα από τις όμορφες ασπρόμαυρες εικόνες. Έχει ιδιόρρυθμους χαρακτήρες, και είναι και καλογραμμένο. Η πλοκή έχει ενδιαφέρον, και γενικά είναι ευφάνταστο χωρίς να γίνεται ανόητο. Δεν περίμενα να ήταν τόσο καλό. Το βασικό μου πρόβλημα μαζί του είναι ότι τελειώνει στο τεύχος 14 χωρίς να έχει τελειώσει η ιστορία. Κι αφού το τεύχος 14 γράφτηκε το 1996, μάλλον δεν υπάρχει πλέον πιθανότητα για άλλα τεύχη... Δεν ξέρω γιατί συνέβη αυτό· είναι κρίμα, πάντως. Και πάλι, δεν μετάνιωσα που το διάβασα ώς εκεί. Τη συνέχεια θα τη φανταστώ μόνος μου.
Gate οf Ivrel
της C. J. Cherryh
Αυτό είναι το πρώτο βιβλίο της σειράς με τη Morgaine, μια ηρωίδα που πιθανώς να είναι εμπνευσμένη από τον πασίγνωστο Elric και κουβαλά κι αυτή ένα μαγικό, καταστροφικό σπαθί το οποίο, όμως, είναι πολύ διαφορετικό από το Stormbringer. Η Morgaine περνά κάποιες Πύλες οι οποίες οδηγούν σε άλλα μέρη, τοπικά ή χρονικά (δηλαδή, μπορεί να πηδήσει και προς το μέλλον ή προς το παρελθόν, όχι μόνο σε άλλες πραγματικότητες). Το Gate οf Ivrel ξεκινά καθώς ο βοηθός της Morgaine, ο Vanye, τη συναντά για πρώτη φορά ενώ εκείνη βγαίνει από μια Πύλη ερχόμενη από το παρελθόν. Οι χαρακτήρες είναι καλοφτιαγμένοι, με ολοκληρωμένες προσωπικότητες, και το ίδιο ισχύει για όλο το σκηνικό. Υπάρχει παρελθόν, παρόν, και ύφος. Δεν έχεις να κάνεις με ανδρείκελα ή χαρτόκουτα, αλλά με ζωντανά πράγματα. Η πλοκή, επίσης, έχει συνεχόμενο ενδιαφέρον, και ποτέ δεν σταματούν να συμβαίνουν ανατροπές και διάφορες καταστάσεις που βασίζονται πάνω στο ποιοι είναι οι χαρακτήρες – όχι ξεκάρφωτα πράγματα. Αυτό μού άρεσε: τα πάντα δένουν χωρίς να μοιάζουν στημένα. Εκείνο που δεν μου άρεσε είναι ο τρόπος γραφής της Cherryh· είναι πολύ πυκνός και στρυφνός, και ίσως και λιγάκι αρχαϊκός έτσι όπως μιλάνε οι χαρακτήρες της – εξαιρώντας πάντα τη Morgaine, που υποτίθεται ότι έχει λόγο να μιλά πιο αρχαϊκά (έρχεται από το παρελθόν). Επιπλέον, σε ορισμένα σημεία η αφήγηση μού έδωσε την αίσθηση ότι ασχολείται υπερβολικά με τα ψυχολογικά των χαρακτήρων ή επαναλαμβάνει τα ίδια για το τι τους απασχολεί και το ποιοι είναι. Αυτά τα δύο πράγματα – ο πυκνός, στρυφνός λόγος και η υπερβολική ενασχόληση με κάποια θέματα – με ενόχλησαν. Αν η ίδια η ιστορία δεν ήταν τόσο καλή, μπορεί και να το είχα παρατήσει. Αλλά τώρα σκέφτομαι να πάω και στο επόμενο. Εν ολίγοις: πολύ καλή ιστορία, όμως θα ήθελα να ήταν γραμμένη με πιο ελαφρύ ύφος, γιατί αυτό καταντά ανιαρό εκεί που δεν θα έπρεπε να είναι ανιαρό. Επίσης, θα ήθελα να βλέπαμε λίγο τα πράγματα και από την οπτική γωνία της Morgaine· συνεχώς η αφήγηση είναι κολλημένη στην οπτική γωνία του Vanye και κανενός άλλου χαρακτήρα. Είναι η περίπτωση που βλέπουμε την ιστορία μέσα από τα μάτια του sidekick/βοηθού της ηρωίδας, χωρίς όμως να είναι σε πρώτο πρόσωπο αλλά σε τρίτο.