Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, από τρίτους κυρίως, για απλή ανάλυση επισκεπτών (πχ, Google Analytics) και για social media (πχ, από το Twitter). Τα μόνα cookies που χρησιμοποιούμε εμείς είναι για θέματα λειτουργικότητας (πχ, για να μην εμφανίζεται ξανά αυτή η ειδοποίηση αφότου έχετε πατήσει το κουμπάκι). Κανένα από αυτά τα cookies, απ’ό,τι ξέρουμε, δεν είναι βλαβερό, και εμείς δεν εκμεταλλευόμαστε τις πληροφορίες σας με κανέναν τρόπο. Ωστόσο, αν θέλετε μπορείτε πολύ εύκολα να σβήσετε τα cookies από οποιονδήποτε browser, συνήθως πατώντας Shift+Ctrl+Del. Περισσότερες πληροφορίες για τα cookies μπορείτε να βρείτε στο www.whatarecookies.com.
Δύο συνοικίες της Ατέρμονης Πολιτείας, η Βαθμιδωτή και η Επίστρωτη, βρίσκονται από χρόνια σε μια κατάσταση οικονομικής αλληλεξάρτησης. Η μία συμπληρώνει την άλλη. Η Βαθμιδωτή παράγοντας, αποκλειστικά και μόνο, τεχνικούς εξοπλισμούς. Η Επίστρωτη παράγοντας τρόφιμα. Και καμιά από τις δυο συνοικίες δεν διανοείται να αλλάξει τον ρυθμό της ζωής των πολιτών της.
Μια μυστηριώδης γυναίκα με το όνομα Κορίνα παρουσιάζεται στην Επίστρωτη και μιλά με τους Εχθρούς του Πρωινού, τη μεγαλύτερη και χειρότερη συμμορία της συνοικίας, που είναι ο φόβος κι ο τρόμος των πολιτών αλλά και της αστυνομίας. Η Κορίνα προθυμοποιείται να τους βοηθήσει σ’ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο: να κλέψουν χρήματα κατευθείαν από το κεντρικό θησαυροφυλάκιο της Τράπεζας των Τεσσάρων.
Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο που έχει η Κορίνα στο μυαλό της.
Πολύ σύντομα, τα πράγματα αρχίζουν ν’αλλάζουν για τις δύο συνοικίες καθώς οι ισορροπίες θρυμματίζονται...
Το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης αρχίζει!
Μετά από τον διωγμό των δυνάμεων της Παντοκράτειρας, οι υλικές ζημιές στη
διάσταση της Σεργήλης είναι πολλές, και η οικονομία της έχει δεχτεί σοβαρό
πλήγμα. Προκειμένου ολόκληρη η διάσταση να ορθοποδήσει, οι πολιτικοί της
αποφασίζουν να οργανώσουν το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, που θα φέρει
χρήματα από πολλές άλλες διαστάσεις του Γνωστού Σύμπαντος.
Οι ραλίστες που θα αγωνιστούν είναι όλοι ικανοί και έμπειροι στην οδήγηση –
ήρωες των τροχών και του τιμονιού. Ανάμεσά τους είναι και η Ελοντί Αλλόγνωμη, ή,
όπως πολλοί στη Σεργήλη τη γνωρίζουν από την παλιά της ζωή ως τραγουδίστρια, η
Έκπτωτη Ελοντί. Στο παρελθόν, σε μικρή ηλικία, ήταν δόκιμη για ιέρεια της
Αρτάλης όταν οι πράκτορες της Παντοκράτειρας προσπαθούσαν ακόμα να εξαφανίσουν
τις γυναίκες που λάτρευαν αυτή τη θεά. Αργότερα, είχε μπει στους κόλπους της
Επανάστασης, αποζητώντας εκδίκηση. Τώρα, στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης,
το παρελθόν της Ελοντί θα συναντήσει το παρόν, κι εκείνη θ’ανακαλύψει
καινούργια, και ίσως τρομαχτικά, πράγματα για τον εαυτό της.
Ο Ζορδάμης, ένας παλιός εραστής της Έκπτωτης Ελοντί και δεινός ραλίστας,
συμμετέχει επίσης στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι, και έχει κάνει μια σκοτεινή και
δαιμονική συμφωνία για να βεβαιωθεί ότι θα νικήσει. Επειδή
πρέπει να νικήσει: μυστηριώδεις δυνάμεις του υπόκοσμου της Σεργήλης
βρίσκονται στο κατόπι του, και φαίνονται έτοιμες να τον αφανίσουν αν δεν τους
δώσει ό,τι τους χρωστά...
Στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, οι οδηγοί θα τρέξουν επάνω σε
αιωρούμενες ράμπες, επάνω σε δύσκολα εδάφη, μέσα στους άγριους δασότοπους
Φέρνιλγκαν, μέσα στις καυτές ερήμους της Σεργήλης, μέσα σε παγωμένα βουνά, ακόμα
και μέσα σε μια παράξενη ενδοδιάσταση με πράσινο ουρανό και κόκκινο ήλιο...
Η Σεργήλη έχει απελευθερωθεί από τους Παντοκρατορικούς· οι κάτοικοί της
μπορούν ξανά να λατρεύουν όποιους θεούς θέλουν. Η θρησκεία της Αρτάλης έχει
αναβιώσει. Η Αριστέα, μια από τις ιέρειές της, καταφέρνει να λάβει χρηματοδότηση
από την Πολιτειάρχη της Μέλβερηθ για την οικοδόμηση ενός καινούργιου ναού στα
άκρα της εν λόγω μεγαλούπολης. Αλλά σύντομα ανακαλύπτει ότι το χρηματικό δεν
είναι το μόνο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει. Οι Ανατολικοί Φρουροί, μια νέα
συμμορία που καταδυναστεύει τις ακροανατολικές συνοικίες της Μέλβερηθ, ζητούν
λεφτά για την προστασία του ναού – «προστασία» από την ίδια τη συμμορία, στην
πραγματικότητα. Η Αριστέα, αρνούμενη να πληρώσει, θα βρεθεί σε σύγκρουση μαζί
τους. Ευτυχώς, στο πλευρό της είναι ο Βασνάρος, ο Αγωνιστής των Δρόμων – γνωστός
και ως Τρελός Λύκος της Μέλβερηθ, κατά την περίοδο της κυριαρχίας των
Παντοκρατορικών.
Η Φάνρηβ, μια από τις σημαντικότερες πόλεις της Μοργκιάνης, ήταν κάποτε, πριν
από χρόνια, ελεύθερη με δικό της πολίτευμα. Σήμερα, είναι ένα προτεκτοράτο του
Βασιλείου της Χάρνωθ. Ο λαός της είναι διαιρεμένος: μια μερίδα υποστηρίζει τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο· μια μερίδα είναι με το μέρος του παλιού Φύλακα της Φάνρηβ,
που έρχεται με στρατό από τον βορρά για να την ελευθερώσει· και μια άλλη μερίδα
των πολιτών είναι αυτονομιστές, που δεν θέλουν ούτε τους Χαρνώθιους στην πόλη
τους ούτε την επιστροφή του Φύλακα.
Οι Αιρετοί της Φάνρηβ είναι διαιρεμένοι όπως και ο λαός της, αποτελώντας
αντανάκλασή του.
Ο Άλφεντουρ αλ Έρεσναβ, Διπλωματικός Αντιπρόσωπος του Εμπορικού Συνδέσμου της
Νάζρηβ, έρχεται από την πόλη του με ελικόπτερο προς τη Φάνρηβ, καλεσμένος εκεί
από έναν παλιό του φίλο, τον Κασλάριν ωλ Μάρατεκ, Αιρετό της Συντεχνίας των
Αγροτών. Ο Κασλάριν πιστεύει πως έχει ένα σχέδιο για να σώσει τη Φάνρηβ προτού η
πόλη καταστραφεί από την οργή των αντίπαλων παρατάξεων. Και ζητά τη βοήθεια του
Άλφεντουρ, ο οποίος μπορεί να ασκήσει πιέσεις και στην Κέσριμιθ ωλ Ζαλτάρεμ, τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο, και στο συμβούλιο των Αιρετών.
Όταν όμως ο Άλφεντουρ φτάνει στην πόλη, το κλίμα είναι ήδη έκρυθμο και, με
κάθε μέρα που περνά, χειροτερεύει. Η Αρχόντισσα Κέσριμιθ προσπαθεί με όλους τους
τρόπους – και με τα ελεγχόμενα μέσα μαζικής πληροφόρησης της Φάνρηβ – να
επηρεάσει τον λαό ώστε να τον τραβήξει με το μέρος του Βασιλείου της Χάρνωθ. Οι
υποστηρικτές του Φύλακα, που έρχεται με στρατό από τα βόρεια, πασχίζουν να
φέρουν τον κόσμο με τη δική τους πλευρά, ενώ αποφεύγουν και χτυπάνε τους
ανθρώπους των Χαρνώθιων. Και οι αυτονομιστές είναι εναντίον όλων, γεμίζοντας
τους δρόμους της πόλης με συνθήματα και απρόσμενες εκρήξεις.
Αλλά στη Φάνρηβ οι πιο επικίνδυνες ενέργειες γίνονται στα παρασκήνια. Σκιερές
μορφές στοιχειώνουν την Πόλη της Αέναης Νύχτας. Προδότες σχεδιάζουν πολιτικές
δολοφονίες. Κατάσκοποι παρακολουθούν κάθε κίνηση. Αδέλφια χάνουν την εμπιστοσύνη
που έχουν μεταξύ τους. Οι πάντες είναι ύποπτοι για τα πάντα.
Ο Πρίγκιπας Ανδρόνικος επιστρέφει στην πατρίδα του, την Απολλώνια, όπου
σύντομα ανακαλύπτει ότι τα πράγματα δεν είναι όπως τα είχε αφήσει. Κάποια
μυστηριώδης, σκοτεινή οργάνωση έχει απλώσει τα δίχτυα της μέσα στο Βασίλειο, και
φημολογείται, ψιθυριστά, ότι ακόμα κι ο αδελφός του Ανδρόνικου, ο Πρίγκιπας
Λούσιος, είναι αναμιγμένος σ’αυτήν.
Ο Ανδρόνικος θα βρεθεί σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, και θα χρειαστεί να
ζητήσει βοήθεια ακόμα κι από τους επαναστάτες άλλων διαστάσεων· διότι μέσα στην
ίδια του την πατρίδα κανένας δεν φαίνεται πλέον να μπορεί να θεωρηθεί
αξιόπιστος…
Εν τω μεταξύ, οι δυνάμεις της Παντοκράτειρας έρχονται από το Βόρειο Μέτωπο,
φέρνοντας έναν από τους πιο καταστροφικούς πολέμους στο Γνωστό Σύμπαν· ενώ από
τα νότια της διάστασης τερατουργήματα επιτίθενται από την Απολεσθείσα Γη,
μαστίζοντας το Βασίλειο σαν προαιώνια κατάρα.
Στην Απολλώνια, μια από καιρό πολιορκημένη διάσταση, τα πράγματα έχουν
αρχίσει να ξεφεύγουν από τον έλεγχο…
Η Αγγελική, μια φίλη της Παντοκράτειρας, βρίσκεται δολοφονημένη στη σουίτα
ενός ξενοδοχείου, με μυστηριώδεις τομές επάνω στο σώμα της. Ο εραστής της,
Ταγματάρχης Στίβεν Νέλκος, παρότι ήταν μαζί της εκείνη τη βραδιά, μοιάζει να
έχει πλήρη άγνοια του τι συνέβη. Και οι άνθρωποι της Παντοκράτειρας δεν
καταφέρνουν να ανακαλύψουν τίποτα.
Η Ρία-Μία, η Αρχιέρεια του Κρόνου, προτείνει στην Παντοκράτειρα έναν ιδιωτικό
ερευνητή, τον Φέλιξ Χάρλω, ο οποίος ίσως θα μπορούσε να βρει τον δολοφόνο.
Ωστόσο, ακόμα κι αυτός σύντομα θα συνειδητοποιήσει πως η περίπτωση είναι
εξαιρετικά περίπλοκη και δυσεπίλυτη, και οι δυνάμεις που είναι αναμιγμένες
ξεπερνούν τη δικαιοδοσία του αλλά και τις ικανότητες του μυαλού του...
Ένας ξεχασμένος κόσμος, μια διάσταση απομονωμένη από το υπόλοιπο σύμπαν.
Ένας υπερδιαστασιακός στρόβιλος – ένα
ρήγμα – σπάζει το στάσιμο πλέγμα της πραγματικότητάς του. Κι από εκεί,
έρχεται ένας μεγάλος προφήτης που θα αλλάξει τη ροή της ιστορίας του για
πάντα...
Ο Τάμπριελ, κάποτε σύζυγος της Παντοκράτειρας και μάγος του τάγματος των
Δεσμοφυλάκων, καταλήγει σαν ναυαγός σε μια διάσταση ανέγνωρη για εκείνον. Ένα
μέρος όπου κανένας δεν μιλά καμια γνωστή του γλώσσα. Μέσα στο μυαλό του, όμως,
παράδοξα, υπάρχουν εικόνες από αυτόν τον απομονωμένο κόσμο: και ο Τάμπριελ
συνειδητοποιεί πως δεν μπορεί να βρίσκεται τυχαία εδώ...
Μαζί του είναι η Ανταρλίδα, μια από τις Μαύρες Δράκαινες της Παντοκράτειρας
οι οποίες πλέον υπηρετούν την Επανάσταση εναντίον της. Ούτε εκείνη έχει ποτέ
ξανά δει ή ακούσει γι’αυτό τον κόσμο. Αλλά τώρα που οι δυο τους βρίσκονται εδώ,
σ’ένα ξένο, εχθρικό περιβάλλον, πρέπει να μάθουν να επιβιώνουν ώστε να
ξεκλειδώσουν τα μυστικά της διάστασης που θα τους δώσουν πρόσβαση στο Γνωστό
Σύμπαν, από το οποίο ήρθαν.
Παράξενα ανοίγματα παρουσιάζονται στη Χάρνταβελ: τρύπες επάνω στα ίδια τα
τοιχώματα της πραγματικότητάς της. Από μέσα τους διακρίνεται μια άλλη
πραγματικότητα, και πλάσματα έρχονται από εκεί τα οποία δεν έχουν ξαναβαδίσει
ποτέ στη Χάρνταβελ.
Οι Παντοκρατορικοί που ελέγχουν την εν λόγω διάσταση προσπαθούν να ερευνήσουν
το φαινόμενο, η συχνότητα εμφάνισης του οποίου δεν μειώνεται αλλά αυξάνεται με
ανησυχητικό ρυθμό. Η Αρίνη’σαρ, μάγισσα του τάγματος των Ερευνητών και σύζυγος
του Παντοκρατορικού Ταγματάρχη Τέρι Κάρμεθ, έχει αναλάβει να ανακαλύψει τι
συμβαίνει, συναντώντας πολλά εμπόδια στον δρόμο της.
Αλλά και ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, ενδιαφέρεται για το
μυστηριώδες φαινόμενο γιατί η Χάρνταβελ συνδέεται άμεσα με τη δική του διάσταση,
την Απολλώνια. Οργανώνει μια αποστολή για να το ερευνήσει, και αναζητά τους
σωστούς ανθρώπους. Προσπαθεί να πείσει τον Γεράρδο να επιστρέψει στη Χάρνταβελ,
η οποία ήταν κάποτε πατρίδα του.
Ο Γεράρδος, όμως, είναι διστακτικός, επειδή είχε τους λόγους του που έφυγε
πριν από χρόνια. Ήταν ένας από τους ιερείς της Χάρνταβελ, που δεν μπορούν ποτέ
να την εγκαταλείψουν, καθώς αυτό σημαίνει τον θάνατό τους από μια δαιμονική
ακατονόμαστη δύναμη που κρύβεται μέσα τους. Αλλά ο Γεράρδος έχει επιβιώσει·
φεύγοντας από τη Χάρνταβελ νομίζει πως κατόρθωσε τελικά να διαλύσει το Εσώτερο
Θηρίο. Μπορεί, όμως, να είναι σίγουρος ότι αυτό δεν θα εμφανιστεί και πάλι εντός
του όταν ξαναγυρίσει στη Χάρνταβελ; Και είναι πρόθυμος να το ριψοκινδυνέψει για
να μάθει;
Η επιστροφή στην πατρίδα του μπορεί να τον φέρει σε σύγκρουση όχι μόνο με το
ιερατείο εκεί, αλλά και με μια δύναμη πιο διαβολική και εξαπλωμένη απ’ό,τι
μπορούσε ποτέ να φανταστεί.
Και, φυσικά, είναι και οι Παντοκρατορικοί στη Χάρνταβελ...
Μετά τη διάλυση της Συμπαντικής Παντοκρατορίας,
ληστές και κακούργοι λυμαίνονται τα άγρια εδάφη της Φεηνάρκια:
απομεινάρηδες των στρατών της Παντοκράτειρας αλλά και γηγενείς που
προσπαθούν να επωφεληθούν από την κατάσταση. Όταν ένας έμπορος από τη
Χόλκεραλ, ο Καντάρφιλ, δέχεται επίθεση από τους ληστές της Σαρντίκα-Νοθ,
μια ομάδα μισθοφόρων έρχεται απρόσμενα προς βοήθειά του για να τρέψει
τους ληστές σε φυγή. Σύντομα όμως ο Καντάρφιλ μαθαίνει πως οι σωτήρες
του είναι κι αυτοί πρώην Παντοκρατορικοί, όπως η Σαρντίκα-Νοθ.
Ονομάζονται Ζωντανοί-Νεκροί, και αρχηγός τους είναι ο Ζαώρδιλ ο
Σκοτωμένος – ένας άνθρωπος που κανονικά θα έπρεπε να είναι νεκρός. Δεν
έσωσαν, όμως, τον έμπορο από τη Σαρντίκα-Νοθ για να τον ληστέψουν οι
ίδιοι· αντιθέτως, τον καθοδηγούν ώστε να φτάσει, μέσω επικίνδυνων
ορεινών περασμάτων, στον προορισμό του: την πόλη της Νασόλκαθ. Εκεί, ο
Ζαώρδιλ ελπίζει να βρει περισσότερες δουλειές για τους μισθοφόρους του,
αλλά ανακαλύπτει πως οι φήμες κυκλοφορούν γρήγορα και είναι πολλοί που
ακόμα έχουν έντονο μίσος για όσους κάποτε υπηρετούσαν την Παντοκράτειρα.
Ωστόσο, υπάρχει και μια γυναίκα – πρώην Παντοκρατορική κι η ίδια – που
επιδιώκει συμμαχία, αν και σκιερή. Και ο Ηγεμόνας της Νασόλκαθ σύντομα
ετοιμάζεται για πόλεμο εναντίον ληστών, και συγκεντρώνει στρατό από
μισθοφόρους κάθε είδους…
Μια επανάσταση ξεκινά, αρχικά περιορισμένη αλλά δυνατή, και σύντομα εξαπλώνεται σαν φωτιά ανεξέλεγκτη. Μια κρυφή δύναμη τη θρέφει από τις σκιές της Πόλης. Εδραιωμένες πλουτοκρατίες καταρρέουν· οι πολιτάρχες της Ρελκάμνια ανησυχούν. Τρόμος και αναστάτωση απλώνονται γύρω από τον Ριγοπόταμο, καθώς προβλέπουν πόλεμο.
Ένας μεγάλος ηγέτης έχει εμφανιστεί και η Πόλη φαίνεται να ζητά το αντίβαρό του – έναν άνθρωπο από συνοικίες αρκετά μακρινές. Εχθρικές δυνάμεις τον θέλουν νεκρό, αλλά μυστηριώδεις συμπτώσεις έρχονται για να τον συντρέξουν. Μισθοφόροι και μαχητές κατευθύνονται προς το επίκεντρο του επικείμενου πολέμου.
Δύο Θυγατέρες της Πόλης αναζητούν ένα πολύτιμο κόσμημα που έκλεψε μια Αδελφή τους – ένα αινιγματικό κατασκεύασμα μιας αρχαίας Θυγατέρας που μπορεί να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στα λάθος χέρια.
Συμμορίες ξεσηκώνονται παντού, ακούγοντας το όνομα του Αλυσοδεμένου Ποιητή που έσπασε τις αλυσίδες του. Καιροσκόποι και πολεμοκάπηλοι πιστεύουν ότι έχουν κάτι να κερδίσουν. Παλιά καθεστώτα γκρεμίζονται, καινούργια παίρνουν τη θέση τους – καλύτερα ή χειρότερα;
Ένας ξεχασμένος χώρος ανοίγει, ξερνώντας πανωλεθρία και δαίμονες από άλλους χρόνους, τραυματίζοντας την Πόλη και φέρνοντας θλίψη στους κατοίκους της.
Οι Νομάδες των Δρόμων ταξιδεύουν στις οδούς και τις λεωφόρους της Ατέρμονης Πολιτείας, καθοδηγούμενοι από την Κυρά τους. Βαδίζοντας, πάντοτε βαδίζοντας. Προσελκύοντας κι άλλους από τις συνοικίες που περνούν. Ένα υπέροχο, μαγευτικό ταξίδι γι’αυτούς, το οποίο τους αποκαλύπτει ολοένα και περισσότερα μυστήρια της Πόλης· αλλά δεν θα αργήσει να τους βάλει και σε τρομερά προβλήματα. Θα βρεθούν ακόμα και στο έλεος αμφιλεγόμενων δυνάμεων ενώ θα θεωρούν τους εαυτούς τους, για πρώτη φορά, χαμένους μέσα στη Ρελκάμνια.
Μια εποχή μεγάλων αλλαγών, από τον Ριγοπόταμο ώς την Ανακτορική Συνοικία...
Ένας εξερευνητής από την Απολλώνια έχει χαθεί στο Πορφυρό Κενό,
ακολουθώντας τα ξεχασμένα ίχνη για κάποιο πιθανό απομεινάρι από τον Ενιαίο Κόσμο
– κάτι που και η Παντοκράτειρα πολύ πιθανόν να θέλει να πάρει στα χέρια της.
Ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, προσπαθεί να προλάβει ένα τέτοιο
ενδεχόμενο, και να ξαναβρεί τον χαμένο εξερευνητή. Στέλνει την Ιωάννα, τη Μαύρη
Δράκαινα, και τον Σέλιρ’χοκ, έναν μάγο του τάγματος των Διαλογιστών, στην Άκρη,
μια πόλη εκεί όπου το σύμπαν τελειώνει και το Πορφυρό Κενό απλώνεται, γεμάτο
Αιωρούμενες Νήσους, Ανέμους, και ανείπωτα όντα.
Στην Άκρη, η Ιωάννα και ο Σέλιρ’χοκ θα βρουν συμμάχους – έναν καπετάνιο του
Κενού, μια Ανεμοσκόπο, έναν μονόφθαλμο κυνηγημένο άντρα – και θα ταξιδέψουν στα
βάθη του Πορφυρού Κενού, σφυροκοπημένοι από Ανέμους… και με έναν από τους πιο
επικίνδυνους πράκτορες της Παντοκράτειρας στο κατόπι τους.
Ο Κάραγγελ, Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα, επιστρέφει στη μεγάλη
πόλη φέρνοντας νέα για τη γενοκτονία της Λευκής φυλής του από μια μαζική επίθεση
Μελανών. Αποζητά εκδίκηση. Αλλά στην Ελρείσβα οι αποφάσεις δεν παίρνονται μόνο
από εκείνον. Ούτε καν μόνο από τον Βασιληά. Ο Πρωτοσπαθάριος Κάραγγελ πρέπει να
συνεννοηθεί με τον Παντοκρατορικό Επόπτη Ευρύμαχο Νάλφερ, που βρίσκεται εκεί,
κυρίως, για να ελέγχει τα ορυχεία ενέργειας της περιοχής. Οι Παντοκρατορικοί
αποδεικνύονται πρόθυμοι να βοηθήσουν τον Κάραγγελ στον αγώνα του για εκδίκηση
εναντίον των Μελανών, αλλά τα όπλα που φέρνουν είναι τόσο καταστροφικά που
κάνουν ακόμα και τον Πρωτοσπαθάριο να προβληματιστεί σχετικά με τις μεθόδους
τους. Και ποια μπορεί να είναι τα κίνητρά τους για τη βοήθεια που του
προσφέρουν;
Το ένα χωριό Μελανών μετά το άλλο αφανίζεται, μέσα στις καυτές ερήμους της
Αρβήντλια, καθώς η εκστρατεία των Παντοκρατορικών ταξιδεύει σαν λαίλαπα ολέθρου.
Ταυτόχρονα, ο Ανδρόνικος, Πρίγκιπας της Επανάστασης, η Ιωάννα η Μαύρη
Δράκαινα, και άλλοι επαναστάτες σύντροφοί τους έρχονται προς την Αρβήντλια μέσω
μιας διαστασιακής διόδου στη Σάρντλι. Αλλά δεν γνωρίζουν ακόμα τίποτα για την
καταστροφή που ο Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα και οι Παντοκρατορικοί
σύμμαχοί του έχουν εξαπολύσει εναντίον των Μελανών φυλών. Στόχος των επαναστατών
είναι η αποκωδικοποίηση ενός μυστηριώδους μηνύματος που, αν οι υποψίες τους
είναι σωστές, θα αλλάξει τα πάντα για την Επανάσταση και για την Παντοκρατορία
σ’όλο το Γνωστό Σύμπαν...
Τα Βιβλία που Διάβασα Μέσα στο 2021 Μια σύντομη ανασκόπηση...
Their Master's War
του Mick Farren
Όχι τόσο καλό όσο η τριλογία DNA Cowboys του Farren, αλλά αρκετά καλό. Στην αρχή μού άρεσε λιγότερο αλλά, όσο η ιστορία προχωρούσε, μου άρεσε περισσότερο. Ο Farren τα καταφέρνει να συνδυάζει τον κυνισμό με τον ηρωισμό. Ένα πρόβλημα που έχω παρατηρήσει και σε άλλα του βιβλία είναι ότι ο διάλογος δεν είναι ξεκάθαρος μερικές φορές: δηλαδή, υπάρχουν στιγμές που δεν ξέρεις ποιος μιλά, γιατί ο συγγραφέας έχει παραλείψει να γράψει κάποιο «είπε» εκεί που χρειαζόταν. Μικρό το πρόβλημα, όμως· το βιβλίο είναι καλό μέχρι την τελευταία σελίδα, και έχει ένα από τα πιο αισιόδοξα τέλη του Farren.
The Lazarus Effect
των Frank Herbert & Bill Ransom
Αυτό το βιβλίο είναι συνέχεια του The Jesus Incident, το οποίο είχα διαβάσει πριν από χρόνια· αλλά είναι πολύ χαλαρή συνέχεια. Διαδραματίζεται μετά από πολύ καιρό, και τα πάντα είναι τελείως διαφορετικά. Θα μπορούσες να πεις ότι δεν είναι καν συνέχεια. Δε μου άρεσε τόσο όσο άλλα βιβλία του Herbert. Ούτε σύγκριση με το Dune, φυσικά, αλλά ακόμα και συγκριτικά με το The Jesus Incident μού φάνηκε κατώτερο. Όχι πως είχε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα ως βιβλίο, ή κάτι που συγκεκριμένα να με ενοχλεί· όμως δεν αισθάνθηκα να έχει το ίδιο ενδιαφέρον. Σε γενικές γραμμές, δεν είναι άσχημο. Μόνο σε σύγκριση με άλλα του Herbert.
Dreamsnake
της Vonda N. McIntyre
Αυτό είναι επιστημονική φαντασία, αλλά η ιστορία διαδραματίζεται σ’έναν κόσμο που είναι κατά βάση βαρβαρικός, οπότε θυμίζει ηρωική φαντασία, αν και χωρίς μαγεία. Η συγγραφέας μοιάζει να έχει ψάξει αρκετά το θέμα με το οποίο ασχολείται, και να επιτέλους ένα βιβλίο φαντασίας που δεν φαίνεται να χαρακτηρίζει τα ερπετά ως κάτι το «διαβολικό». Το Dreamsnake, όμως, δεν μπορούσε και να με συνεπάρει. Σίγουρα δεν θα το έλεγα κακό, αλλά ούτε και τίποτα περισσότερο από οριακά καλό για το προσωπικό μου γούστο. Χρειαζόταν κάτι παραπάνω από άποψη πλοκής, νομίζω.
Forbidden Knowledge
του Stephen R. Donaldson
Παλιά – τόσο παλιά που δεν υπήρχε καν αυτό το site και δεν θα βρείτε το συγκεκριμένο βιβλίο στα Αναγνώσματα – είχα διαβάσει το The Real Story, το πρώτο βιβλίο της σειράς Gap του Donaldson. Ήταν καλό (αν και αρκετά μισογύνικο, ίσως), καλύτερο απ’ό,τι περίμενα. Οπότε, είπα να προχωρήσω τώρα, μετά από τόσα χρόνια, στο δεύτερο της σειράς. Όπως αποδείχτηκε, δεν ήταν δύσκολο να ακολουθήσω την αφήγηση· αμέσως τη θυμήθηκα. Εξακολουθεί να είναι αρκετά μισογύνικη, δυστυχώς, αλλά έχει ενδιαφέρον... τουλάχιστον μέχρι τα 2/3 του βιβλίου. Αποκεί και πέρα, αισθάνθηκα να γίνεται κάπως κουραστικό. Η πλοκή να βαλτώνει, να μην προχωρά, να κινείται πολύ αργά. Ωστόσο, συνέχισα και στο επόμενο, γιατί και η γραφή γενικά μού άρεσε και οι χαρακτήρες, και ήλπιζα τα πράγματα να βελτιωθούν από άποψη πλοκής.
A Dark and Hungry God Arises
του Stephen R. Donaldson
Αυτό είναι το τρίτο της σειράς Gap, και έλεγα πως θα έβλεπα την πλοκή να αρχίζει να κινείται πιο γρήγορα απ’ό,τι στο τέλος του Forbidden Knowledge. Δυστυχώς, δεν συνέβη. Αν μη τι άλλο, τα πράγματα χειροτερεύουν. Η πλοκή προχωρά με το ρυθμό σαλιγκαριού. Σέρνεται. Μαρτύριο. Ωστόσο, η βασική ιστορία είναι αρκετά έξυπνη και ενδιαφέρουσα. Το πρόβλημα είναι πως είναι τρομερά αργοκίνητη. Και συγχρόνως το βιβλίο παρουσιάζει κι άλλους χαρακτήρες, σε παράλληλες ιστορίες, που όμως απλά καθυστερούν την υπόθεση χωρίς να προσδίδουν κάτι αξιοσημείωτο. Συνεχώς εξηγεί και εξηγεί και εξηγεί. Οι χαρακτήρες κάνουν ατελείωτους συλλογισμούς. Έχεις μια αίσθηση ότι τίποτα δεν προχωρά, και το βιβλίο δεν είναι και τόσο μικρό. Μετά από αυτό, έπαψα να διαβάζω τη σειρά Gap. Πολύ απλά, παρότι είχε τα προτερήματά της, δεν μπορούσα άλλο να σέρνω αυτό το κάρο.
Beasts of Antares, Rebel of Antares, Legions of Antares, Allies of Antares
του by Alan Burt Akers
Συνεπής στο ραντεβού μου με την ατελείωτη σειρά του Dray Prescot, διάβασα και φέτος τα τέσσερα επόμενα βιβλία της. Για να είμαι ειλικρινής, μου άρεσαν λιγότερο από κάποια προηγούμενα. Νομίζω πως κάπου η ιστορία έχει αρχίσει να λυγίζει κάτω από το τρομερό βάρος της. Έχει παρουσιάσει πλέον τόσα πολλά σκηνικά, τόσους πολλούς χαρακτήρες, τόσες πολλές καταστάσεις που σου δίνει την αίσθηση ότι ναι μεν έχεις να κάνεις με κάτι το ζωντανό αλλά, συγχρόνως, και με κάτι το πολύ δύσκαμπτο. Δεν αποκλείεται, ωστόσο, να συνεχίσω να διαβάζω τη σειρά.
The Throne of Bones
του Brian McNaughton
Το The Throne of Bones δεν είναι ένα ενιαίο μυθιστόρημα· είναι μια συλλογή από διηγήματα, που κάποια θα μπορούσες να τα πεις και νουβέλες. Για να είμαι ειλικρινής, το πρώτο, Ringard and Dendra, μου άρεσε περισσότερο από όλα. Ήταν, επίσης, και το πιο διαφορετικό. Ένας παράξενος, σκοτεινός μύθος. Μετά ακολουθεί το The Throne of Bones, που μάλλον είναι νουβέλα και είναι η βασική ιστορία μέσα στο βιβλίο· οι επόμενες βασίζονται σε αυτήν. Και είναι όλες υπερβολικά πεθαμενατζήδικες. Κυρίως ασχολούνται με ghouls, ανθρωποειδή πλάσματα που τρώνε τους νεκρούς. Οφείλω να πω ότι χρησιμοποιούνται με αρκετά ευφάνταστους τρόπους· γι’αυτό που είναι, είναι καλό. Όμως, εντάξει... τα πεθαμενατζήδικα πράγματα – νεκροταφεία, κρύπτες, βαμπιροειδή όντα, πτώματα, κρανία, αίματα – δεν ήταν ποτέ και τα αγαπημένα μου.
Fairyland
του Paul J. McAuley
Αυτό είναι cyberpunk και λίγο παραπέρα. Δηλαδή, νομίζω ότι σπρώχνει το cyberpunk προς κατευθύνσεις πιο διαφορετικές απ’ό,τι συνήθως. Είναι χωρισμένο σε τρία μέρη που το καθένα μοιάζει με ανεξάρτητο μυθιστόρημα, αν και δεν είναι πραγματικά ανεξάρτητο. Το μελλοντολογικό σκηνικό που παρουσιάζει είναι ξεκάθαρα φανταστικό, ίσως και σουρεαλιστικό, αλλά κεντρίζει το ενδιαφέρον. Και αυτή είναι και η βασική δύναμη του βιβλίου.
The Scarlet Plague
του Jack London
Το διάβασα επειδή είδα να λένε πως η υπόθεση μοιάζει με πανδημία Covid. Τελικά, καμία σχέση δεν είχε. Η πανδημία που παρουσιάζει, πιο πολύ εφάμιλλη του Μαύρου Θανάτου είναι, παρά του Covid. Πρόκειται για μια άκρως επικίνδυνη λοίμωξη που αφανίζει ολόκληρες ηπείρους. Η γραφή του London, λιτή και δυνατή, ταιριάζει απόλυτα με την ατμόσφαιρα. Είχα γράψει ένα σύντομο κείμενο στα Σκιώδη Παραλειπόμενα γι’αυτό το βιβλίο και για τη σύγκρισή του με την πανδημία του κορονοϊού.
The Voidal: Oblivion Hand, The Long Reach of Night, The Sword Of Shadows
του Adrian Cole
Η σειρά Voidal είναι εκπληκτική. Είναι από τα βιβλία που συνεχώς ψάχνω και δύσκολα βρίσκω. Από τα βιβλία που είναι ικανά να σε μαγέψουν. Τα καλύτερα που διάβασα αυτό τον χρόνο, και από τα καλύτερα που έχω διαβάσει εδώ και αρκετά χρόνια. Διαβάστε τη βιβλιοκριτική μου.
Bright of the Sky
της Kay Kenyon
Μοιάζει με έναν συνδυασμό των παλιών ιστοριών sword-and-planet και των πιο σύγχρονων space opera. Περισσότερο, βέβαια, προς το sword-and-planet ρέπει, αλλά όχι με τόσο τρομερά ανδραγαθήματα και συνεχόμενη δράση όπως συνηθίζεται σε τέτοιου είδους ιστορίες. Ο φανταστικός κόσμος που παρουσιάζει είναι αξιοσημείωτα ευφάνταστος, και περίμενα περισσότερα από αυτό το βιβλίο. Εξαρχής κάτι δεν μου άρεσε – στην ίδια τη γραφή, ίσως – αλλά επέμεινα μαζί του και προχώρησα. Από τη μέση και μετά, όμως, το πήρα απόφαση ότι η πλοκή θα συνεχίσει να μην έχει αρκετό ενδιαφέρον. Το βιβλίο παρουσιάζει κάποια πράγματα για τον κόσμο, και παρουσιάζει κι άλλα πράγματα για τον κόσμο, και παρουσιάζει κι άλλα πράγματα για τον κόσμο. Αλλά τι γίνεται εκτός από αυτό; Ακόμα και το φινάλε μού φάνηκε βεβιασμένο, σαν να μπήκε εκεί εμβόλιμα μια έκρυθμη κατάσταση για να συμβεί κάτι πιο συνταρακτικό και να τελειώσει το μυθιστόρημα, το οποίο αποτελεί πρώτο μέρος μιας σειράς τεσσάρων βιβλίων που λέγεται The Entire and the Rose. Δυστυχώς, δεν είμαι σίγουρος αν θα προχωρήσω στα επόμενα.
Trial of Flowers
του Jay Lake
Τελείως μαγικορεαλιστικό βιβλίο. Συμβαίνουν εξωφρενικά πράγματα. Εξωφρενικά. Και όχι μόνο από την άποψη του μαγικού, αλλά και από την άποψη της παράξενης λογικής. Ορισμένα από τα έθιμα που έχουν σ’αυτή την πόλη που παρουσιάζει δεν μπορείς να το πιστέψεις ότι θα μπορούσαν ποτέ να υφίστανται· ωστόσο, τα γράφει με τέτοιο τρόπο που είναι αρκετά πιστευτά. Αν περιγράψω τώρα κάτι θα φανεί ανόητο. Για παράδειγμα, επειδή γίνεται μια μεγάλη συγκέντρωση και πορεία, αλλάζει ο Lord Mayor της πόλης – απλά και μόνο από αυτό! Μοιάζει παράλογο τελείως· αλλά, μέσα στην ιστορία, βγάζει νόημα. Και, γενικά, το ατού του Trial of Flowers αυτό είναι: οι παραδοξότητες και ο μαγικός ρεαλισμός. Είναι σαν να βλέπεις σουρεαλιστικό πίνακα. Ορισμένα πράγματα, όμως, παραήταν αλλόκοτα, ακόμα και για εμένα. Νομίζεις ότι ο συγγραφέας το παρατράβηξε απλά και μόνο για να φανεί ότι μπορεί να πάει στα άκρα, ή για να δοκιμάσει τον εαυτό του στα άκρα. Αφιερώνει κάμποσες σελίδες για να μας περιγράψει τι συμβαίνει με – όχι δεν κάνω πλάκα· κρατηθείτε – τον σκισμένο κώλο ενός νάνου ύστερα από άγριο βιασμό. Πραγματικά, δεν νομίζω ότι αυτό ήταν απαραίτητο μέσα στην πλοκή· ειδικά να περιγράφεται με τέτοια λεπτομέρεια.
The Peculiar Exploits of Brigadier Ffellowes
του Sterling E. Lanier
Αυτή είναι μια συλλογή από ιστορίες τις οποίες διηγείται ένας τύπος ονόματι Brigadier Ffellowes σε ένα κλαμπ. Είναι από εκείνες τις παράξενες ιστορίες που συμβαίνουν σε κάποιον και οι άλλοι είναι πολύ δύσκολο να πιστέψουν ότι είναι πραγματικές. Πολύ ατμοσφαιρικές και μοιάζουν όντως βιωματικές έτσι όπως είναι γραμμένες. Η θεματολογία τους είναι αρκετά κλασική αλλά χωρίς να γίνεται μπανάλ. Καταπιάνεται με διάφορα «μυστήρια του κόσμου», όμως όχι με τον τελείως συνηθισμένο τρόπο. Οι ιστορίες είναι της μορφής «τι έγινε κάποτε μέσα σε μια βαθιά αφρικάνικη ζούγκλα», ή «τι έγινε μετά από ένα ναυάγιο κατά τον Β’ Παγκόσμιο», ή «τι έγινε σε μια απομονωμένη βίλα πέρα από τα περίχωρα μιας πόλης».
Daughters of Forgotten Light
του Sean Grigsby
Αυτό το βιβλίο είναι τόσο cool που θα έλεγες ότι γράφτηκε τη δεκαετία του ’60 ή του ’70. Φαντάσου συμμορίες από γυναίκες επάνω σε μοτοσικλέτες με τροχούς από φωτεινή ενέργεια, οι οποίες χρησιμοποιούν κυρίως για όπλο ένα πράγμα που πιάνεται στον καρπό τους και εκτοξεύει μια σφαίρα ενέργειας που χτυπά τον στόχο και επιστρέφει στο όπλο. Και η πόλη που περιφέρονται αυτές οι συμμορίες είναι ολόκληρη από ειδικό γυαλί. Αλλά είναι, ουσιαστικά, μια γιγάντια φυλακή όπου στέλνουν, από τη Γη, τις ανεπιθύμητες. Θα ήθελα το βιβλίο να ήταν μεγαλύτερο, να είχε περισσότερη πλοκή. Πιστεύω ότι μπορούσε, άνετα, να εξερευνήσει πολλά πράγματα ακόμα για το σκηνικό και για τους χαρακτήρες. Δυστυχώς, έτσι όπως τελειώνει, δε νομίζω ότι θα έχει συνέχεια. Ήταν μια-και-κάτω. Αλλά αυτή η μία αξίζει.
Lord Valentine’s Castle
του Robert Silverberg
Όπως τα περισσότερα βιβλία του Silverberg, έτσι κι αυτό έχει μια εσωτεριστική, μυστηριακή χροιά, αλλά κυρίως είναι ένα βιβλίο καθαρής φαντασίας. Η ιστορία διαδραματίζεται σε έναν άλλο πλανήτη – ονόματι Majipoor – οπότε θα μπορούσες να το χαρακτηρίσεις επιστημονική φαντασία. Αλλά δεν είναι επιστημονική φαντασία, γιατί σ’αυτό τον κόσμο υπάρχουν ακόμα και μάγοι που κάνουν ξόρκια. Υπάρχουν οντότητες που στέλνουν όνειρα, υπάρχουν δράκοι της θάλασσας που αν σε καταπιούν μπορείς να βγεις από μέσα τους σκίζοντας την κοιλιά τους, και άλλα τέτοια. Η τεχνολογία, επίσης, δεν βγάζει κανένα νόημα από καθαρά ορθολογιστική άποψη. Υποτίθεται πως έρχονται κατά καιρούς νοήμονα όντα από άλλους πλανήτες στον Majipoor, αλλά στον ίδιο τον Majipoor δεν υπάρχουν ούτε αεροπλάνα (!) και το ταξίδι γίνεται όπως στον μεσαίωνα. Υπάρχουν, ωστόσο, κάτι άμαξες αντιβαρύτητας, χωρίς ρόδες, οι οποίες αιωρούνται, αλλά τις σέρνουν ζώα. Επίσης, υπάρχουν όπλα που λέγονται energy-throwers και, προφανώς, εκτοξεύουν ενέργεια· αλλά, συγχρόνως, όλοι πολεμάνε και με σπαθιά και τσεκούρια. Εν ολίγοις, το σκηνικό είναι όπως τα παλιά σκηνικά «επιστημονικής» φαντασίας (και δικαιολογημένα: το βιβλίο είναι του 1980). Αν έχεις υπόψη σου την ταινία Krull, είναι κάτι παρόμοιο. Ιππότες με λέιζερ, και διάφορα παράξενα πλάσματα και μάγοι αποδώ κι αποκεί. Μου αρέσει αυτού του είδους το σκηνικό. Αγνοεί την ψευτο-ορθολογιστική λογική και ακολουθεί απλώς μια εσωτερική λογική, αποδεικνύοντας πόσο υποκειμενική υπόθεση είναι τελικά η «πραγματικότητα». Αν είναι γραμμένο καλά, είναι υπέροχο. Και στο Lord Valentine's Castleείναι γραμμένο καλά. Κατά τα άλλα, το βιβλίο θυμίζει επίσης κάτι το μυθικό, σαν από Tolkien ή Dunsany. Και είναι, κυρίως, ταξιδιωτικό και ένα είδος heroes journey. Έχει τα μειονεκτήματα των ταξιδιωτικών μυθιστορημάτων φαντασίας (είχα γράψει κι ένα άρθρο για τα ταξίδια στη φανταστική λογοτεχνία, πρόσφατα) – δηλαδή, μια πλοκή υποχρεωτικά περιορισμένη, αφού το όλο νόημα είναι ο βασικός χαρακτήρας να προχωρά, όχι να μένει κάπου και να μπλέκεται σε κάποια υπόθεση – όμως γι’αυτό που είναι, είναι καλό. Βασικά, έχει και αρκετή πλοκή για ταξιδιωτικό μυθιστόρημα φαντασίας. Πόση ακόμα να είχε; Αν και δεν αισθάνθηκα πουθενά να γίνεται βαρετό, σε κάποια σημεία ήταν λιγάκι κουραστικό, αλλά κι αυτό το αποδίδω στο ότι ήταν ταξιδιωτικό μυθιστόρημα φαντασίας. Ο ήρωας και οι σύντροφοί του περνάνε από τόπους μυστηριώδεις και παράξενους, πολλούς τέτοιους τόπους, ώσπου να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους και σε μια μεγάλη σύγκρουση με τον «κακό» της υπόθεσης. Υπάρχει, όμως, και μια έκπληξη – που, βέβαια, δεν θα σας την πω. Ακολουθεί, πάντως, μια αρκετά κλασική δομή, χωρίς αυτό να αποδυναμώνει την ιστορία. Συνήθως εμένα μού αρέσουν τα πιο μπλεγμένα μυθιστορήματα, και από άποψη πλοκής και από άποψη ηθικής (το καλό και το κακό είναι ξεκαθαρισμένα στο βιβλίο – ευτυχώς όχι με γραφικό τρόπο), αλλά το Lord Valentine's Castle με άφησε ικανοποιημένο. Και έχω όρεξη να διαβάσω κι άλλες ιστορίες από τον Majipoor, αν και όχι τώρα αμέσως. Είμαι περίεργος πώς έχει εξερευνήσει και, πιθανώς, εξελίξει ο Silverberg αυτό τον κόσμο στα επόμενα που έχει γράψει.