Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, από τρίτους κυρίως, για απλή ανάλυση επισκεπτών (πχ, Google Analytics) και για social media (πχ, από το Twitter). Τα μόνα cookies που χρησιμοποιούμε εμείς είναι για θέματα λειτουργικότητας (πχ, για να μην εμφανίζεται ξανά αυτή η ειδοποίηση αφότου έχετε πατήσει το κουμπάκι). Κανένα από αυτά τα cookies, απ’ό,τι ξέρουμε, δεν είναι βλαβερό, και εμείς δεν εκμεταλλευόμαστε τις πληροφορίες σας με κανέναν τρόπο. Ωστόσο, αν θέλετε μπορείτε πολύ εύκολα να σβήσετε τα cookies από οποιονδήποτε browser, συνήθως πατώντας Shift+Ctrl+Del. Περισσότερες πληροφορίες για τα cookies μπορείτε να βρείτε στο www.whatarecookies.com.
Δύο συνοικίες της Ατέρμονης Πολιτείας, η Βαθμιδωτή και η Επίστρωτη, βρίσκονται από χρόνια σε μια κατάσταση οικονομικής αλληλεξάρτησης. Η μία συμπληρώνει την άλλη. Η Βαθμιδωτή παράγοντας, αποκλειστικά και μόνο, τεχνικούς εξοπλισμούς. Η Επίστρωτη παράγοντας τρόφιμα. Και καμιά από τις δυο συνοικίες δεν διανοείται να αλλάξει τον ρυθμό της ζωής των πολιτών της.
Μια μυστηριώδης γυναίκα με το όνομα Κορίνα παρουσιάζεται στην Επίστρωτη και μιλά με τους Εχθρούς του Πρωινού, τη μεγαλύτερη και χειρότερη συμμορία της συνοικίας, που είναι ο φόβος κι ο τρόμος των πολιτών αλλά και της αστυνομίας. Η Κορίνα προθυμοποιείται να τους βοηθήσει σ’ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο: να κλέψουν χρήματα κατευθείαν από το κεντρικό θησαυροφυλάκιο της Τράπεζας των Τεσσάρων.
Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο που έχει η Κορίνα στο μυαλό της.
Πολύ σύντομα, τα πράγματα αρχίζουν ν’αλλάζουν για τις δύο συνοικίες καθώς οι ισορροπίες θρυμματίζονται...
Το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης αρχίζει!
Μετά από τον διωγμό των δυνάμεων της Παντοκράτειρας, οι υλικές ζημιές στη
διάσταση της Σεργήλης είναι πολλές, και η οικονομία της έχει δεχτεί σοβαρό
πλήγμα. Προκειμένου ολόκληρη η διάσταση να ορθοποδήσει, οι πολιτικοί της
αποφασίζουν να οργανώσουν το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, που θα φέρει
χρήματα από πολλές άλλες διαστάσεις του Γνωστού Σύμπαντος.
Οι ραλίστες που θα αγωνιστούν είναι όλοι ικανοί και έμπειροι στην οδήγηση –
ήρωες των τροχών και του τιμονιού. Ανάμεσά τους είναι και η Ελοντί Αλλόγνωμη, ή,
όπως πολλοί στη Σεργήλη τη γνωρίζουν από την παλιά της ζωή ως τραγουδίστρια, η
Έκπτωτη Ελοντί. Στο παρελθόν, σε μικρή ηλικία, ήταν δόκιμη για ιέρεια της
Αρτάλης όταν οι πράκτορες της Παντοκράτειρας προσπαθούσαν ακόμα να εξαφανίσουν
τις γυναίκες που λάτρευαν αυτή τη θεά. Αργότερα, είχε μπει στους κόλπους της
Επανάστασης, αποζητώντας εκδίκηση. Τώρα, στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης,
το παρελθόν της Ελοντί θα συναντήσει το παρόν, κι εκείνη θ’ανακαλύψει
καινούργια, και ίσως τρομαχτικά, πράγματα για τον εαυτό της.
Ο Ζορδάμης, ένας παλιός εραστής της Έκπτωτης Ελοντί και δεινός ραλίστας,
συμμετέχει επίσης στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι, και έχει κάνει μια σκοτεινή και
δαιμονική συμφωνία για να βεβαιωθεί ότι θα νικήσει. Επειδή
πρέπει να νικήσει: μυστηριώδεις δυνάμεις του υπόκοσμου της Σεργήλης
βρίσκονται στο κατόπι του, και φαίνονται έτοιμες να τον αφανίσουν αν δεν τους
δώσει ό,τι τους χρωστά...
Στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, οι οδηγοί θα τρέξουν επάνω σε
αιωρούμενες ράμπες, επάνω σε δύσκολα εδάφη, μέσα στους άγριους δασότοπους
Φέρνιλγκαν, μέσα στις καυτές ερήμους της Σεργήλης, μέσα σε παγωμένα βουνά, ακόμα
και μέσα σε μια παράξενη ενδοδιάσταση με πράσινο ουρανό και κόκκινο ήλιο...
Η Σεργήλη έχει απελευθερωθεί από τους Παντοκρατορικούς· οι κάτοικοί της
μπορούν ξανά να λατρεύουν όποιους θεούς θέλουν. Η θρησκεία της Αρτάλης έχει
αναβιώσει. Η Αριστέα, μια από τις ιέρειές της, καταφέρνει να λάβει χρηματοδότηση
από την Πολιτειάρχη της Μέλβερηθ για την οικοδόμηση ενός καινούργιου ναού στα
άκρα της εν λόγω μεγαλούπολης. Αλλά σύντομα ανακαλύπτει ότι το χρηματικό δεν
είναι το μόνο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει. Οι Ανατολικοί Φρουροί, μια νέα
συμμορία που καταδυναστεύει τις ακροανατολικές συνοικίες της Μέλβερηθ, ζητούν
λεφτά για την προστασία του ναού – «προστασία» από την ίδια τη συμμορία, στην
πραγματικότητα. Η Αριστέα, αρνούμενη να πληρώσει, θα βρεθεί σε σύγκρουση μαζί
τους. Ευτυχώς, στο πλευρό της είναι ο Βασνάρος, ο Αγωνιστής των Δρόμων – γνωστός
και ως Τρελός Λύκος της Μέλβερηθ, κατά την περίοδο της κυριαρχίας των
Παντοκρατορικών.
Η Φάνρηβ, μια από τις σημαντικότερες πόλεις της Μοργκιάνης, ήταν κάποτε, πριν
από χρόνια, ελεύθερη με δικό της πολίτευμα. Σήμερα, είναι ένα προτεκτοράτο του
Βασιλείου της Χάρνωθ. Ο λαός της είναι διαιρεμένος: μια μερίδα υποστηρίζει τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο· μια μερίδα είναι με το μέρος του παλιού Φύλακα της Φάνρηβ,
που έρχεται με στρατό από τον βορρά για να την ελευθερώσει· και μια άλλη μερίδα
των πολιτών είναι αυτονομιστές, που δεν θέλουν ούτε τους Χαρνώθιους στην πόλη
τους ούτε την επιστροφή του Φύλακα.
Οι Αιρετοί της Φάνρηβ είναι διαιρεμένοι όπως και ο λαός της, αποτελώντας
αντανάκλασή του.
Ο Άλφεντουρ αλ Έρεσναβ, Διπλωματικός Αντιπρόσωπος του Εμπορικού Συνδέσμου της
Νάζρηβ, έρχεται από την πόλη του με ελικόπτερο προς τη Φάνρηβ, καλεσμένος εκεί
από έναν παλιό του φίλο, τον Κασλάριν ωλ Μάρατεκ, Αιρετό της Συντεχνίας των
Αγροτών. Ο Κασλάριν πιστεύει πως έχει ένα σχέδιο για να σώσει τη Φάνρηβ προτού η
πόλη καταστραφεί από την οργή των αντίπαλων παρατάξεων. Και ζητά τη βοήθεια του
Άλφεντουρ, ο οποίος μπορεί να ασκήσει πιέσεις και στην Κέσριμιθ ωλ Ζαλτάρεμ, τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο, και στο συμβούλιο των Αιρετών.
Όταν όμως ο Άλφεντουρ φτάνει στην πόλη, το κλίμα είναι ήδη έκρυθμο και, με
κάθε μέρα που περνά, χειροτερεύει. Η Αρχόντισσα Κέσριμιθ προσπαθεί με όλους τους
τρόπους – και με τα ελεγχόμενα μέσα μαζικής πληροφόρησης της Φάνρηβ – να
επηρεάσει τον λαό ώστε να τον τραβήξει με το μέρος του Βασιλείου της Χάρνωθ. Οι
υποστηρικτές του Φύλακα, που έρχεται με στρατό από τα βόρεια, πασχίζουν να
φέρουν τον κόσμο με τη δική τους πλευρά, ενώ αποφεύγουν και χτυπάνε τους
ανθρώπους των Χαρνώθιων. Και οι αυτονομιστές είναι εναντίον όλων, γεμίζοντας
τους δρόμους της πόλης με συνθήματα και απρόσμενες εκρήξεις.
Αλλά στη Φάνρηβ οι πιο επικίνδυνες ενέργειες γίνονται στα παρασκήνια. Σκιερές
μορφές στοιχειώνουν την Πόλη της Αέναης Νύχτας. Προδότες σχεδιάζουν πολιτικές
δολοφονίες. Κατάσκοποι παρακολουθούν κάθε κίνηση. Αδέλφια χάνουν την εμπιστοσύνη
που έχουν μεταξύ τους. Οι πάντες είναι ύποπτοι για τα πάντα.
Ο Πρίγκιπας Ανδρόνικος επιστρέφει στην πατρίδα του, την Απολλώνια, όπου
σύντομα ανακαλύπτει ότι τα πράγματα δεν είναι όπως τα είχε αφήσει. Κάποια
μυστηριώδης, σκοτεινή οργάνωση έχει απλώσει τα δίχτυα της μέσα στο Βασίλειο, και
φημολογείται, ψιθυριστά, ότι ακόμα κι ο αδελφός του Ανδρόνικου, ο Πρίγκιπας
Λούσιος, είναι αναμιγμένος σ’αυτήν.
Ο Ανδρόνικος θα βρεθεί σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, και θα χρειαστεί να
ζητήσει βοήθεια ακόμα κι από τους επαναστάτες άλλων διαστάσεων· διότι μέσα στην
ίδια του την πατρίδα κανένας δεν φαίνεται πλέον να μπορεί να θεωρηθεί
αξιόπιστος…
Εν τω μεταξύ, οι δυνάμεις της Παντοκράτειρας έρχονται από το Βόρειο Μέτωπο,
φέρνοντας έναν από τους πιο καταστροφικούς πολέμους στο Γνωστό Σύμπαν· ενώ από
τα νότια της διάστασης τερατουργήματα επιτίθενται από την Απολεσθείσα Γη,
μαστίζοντας το Βασίλειο σαν προαιώνια κατάρα.
Στην Απολλώνια, μια από καιρό πολιορκημένη διάσταση, τα πράγματα έχουν
αρχίσει να ξεφεύγουν από τον έλεγχο…
Η Αγγελική, μια φίλη της Παντοκράτειρας, βρίσκεται δολοφονημένη στη σουίτα
ενός ξενοδοχείου, με μυστηριώδεις τομές επάνω στο σώμα της. Ο εραστής της,
Ταγματάρχης Στίβεν Νέλκος, παρότι ήταν μαζί της εκείνη τη βραδιά, μοιάζει να
έχει πλήρη άγνοια του τι συνέβη. Και οι άνθρωποι της Παντοκράτειρας δεν
καταφέρνουν να ανακαλύψουν τίποτα.
Η Ρία-Μία, η Αρχιέρεια του Κρόνου, προτείνει στην Παντοκράτειρα έναν ιδιωτικό
ερευνητή, τον Φέλιξ Χάρλω, ο οποίος ίσως θα μπορούσε να βρει τον δολοφόνο.
Ωστόσο, ακόμα κι αυτός σύντομα θα συνειδητοποιήσει πως η περίπτωση είναι
εξαιρετικά περίπλοκη και δυσεπίλυτη, και οι δυνάμεις που είναι αναμιγμένες
ξεπερνούν τη δικαιοδοσία του αλλά και τις ικανότητες του μυαλού του...
Ένας ξεχασμένος κόσμος, μια διάσταση απομονωμένη από το υπόλοιπο σύμπαν.
Ένας υπερδιαστασιακός στρόβιλος – ένα
ρήγμα – σπάζει το στάσιμο πλέγμα της πραγματικότητάς του. Κι από εκεί,
έρχεται ένας μεγάλος προφήτης που θα αλλάξει τη ροή της ιστορίας του για
πάντα...
Ο Τάμπριελ, κάποτε σύζυγος της Παντοκράτειρας και μάγος του τάγματος των
Δεσμοφυλάκων, καταλήγει σαν ναυαγός σε μια διάσταση ανέγνωρη για εκείνον. Ένα
μέρος όπου κανένας δεν μιλά καμια γνωστή του γλώσσα. Μέσα στο μυαλό του, όμως,
παράδοξα, υπάρχουν εικόνες από αυτόν τον απομονωμένο κόσμο: και ο Τάμπριελ
συνειδητοποιεί πως δεν μπορεί να βρίσκεται τυχαία εδώ...
Μαζί του είναι η Ανταρλίδα, μια από τις Μαύρες Δράκαινες της Παντοκράτειρας
οι οποίες πλέον υπηρετούν την Επανάσταση εναντίον της. Ούτε εκείνη έχει ποτέ
ξανά δει ή ακούσει γι’αυτό τον κόσμο. Αλλά τώρα που οι δυο τους βρίσκονται εδώ,
σ’ένα ξένο, εχθρικό περιβάλλον, πρέπει να μάθουν να επιβιώνουν ώστε να
ξεκλειδώσουν τα μυστικά της διάστασης που θα τους δώσουν πρόσβαση στο Γνωστό
Σύμπαν, από το οποίο ήρθαν.
Παράξενα ανοίγματα παρουσιάζονται στη Χάρνταβελ: τρύπες επάνω στα ίδια τα
τοιχώματα της πραγματικότητάς της. Από μέσα τους διακρίνεται μια άλλη
πραγματικότητα, και πλάσματα έρχονται από εκεί τα οποία δεν έχουν ξαναβαδίσει
ποτέ στη Χάρνταβελ.
Οι Παντοκρατορικοί που ελέγχουν την εν λόγω διάσταση προσπαθούν να ερευνήσουν
το φαινόμενο, η συχνότητα εμφάνισης του οποίου δεν μειώνεται αλλά αυξάνεται με
ανησυχητικό ρυθμό. Η Αρίνη’σαρ, μάγισσα του τάγματος των Ερευνητών και σύζυγος
του Παντοκρατορικού Ταγματάρχη Τέρι Κάρμεθ, έχει αναλάβει να ανακαλύψει τι
συμβαίνει, συναντώντας πολλά εμπόδια στον δρόμο της.
Αλλά και ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, ενδιαφέρεται για το
μυστηριώδες φαινόμενο γιατί η Χάρνταβελ συνδέεται άμεσα με τη δική του διάσταση,
την Απολλώνια. Οργανώνει μια αποστολή για να το ερευνήσει, και αναζητά τους
σωστούς ανθρώπους. Προσπαθεί να πείσει τον Γεράρδο να επιστρέψει στη Χάρνταβελ,
η οποία ήταν κάποτε πατρίδα του.
Ο Γεράρδος, όμως, είναι διστακτικός, επειδή είχε τους λόγους του που έφυγε
πριν από χρόνια. Ήταν ένας από τους ιερείς της Χάρνταβελ, που δεν μπορούν ποτέ
να την εγκαταλείψουν, καθώς αυτό σημαίνει τον θάνατό τους από μια δαιμονική
ακατονόμαστη δύναμη που κρύβεται μέσα τους. Αλλά ο Γεράρδος έχει επιβιώσει·
φεύγοντας από τη Χάρνταβελ νομίζει πως κατόρθωσε τελικά να διαλύσει το Εσώτερο
Θηρίο. Μπορεί, όμως, να είναι σίγουρος ότι αυτό δεν θα εμφανιστεί και πάλι εντός
του όταν ξαναγυρίσει στη Χάρνταβελ; Και είναι πρόθυμος να το ριψοκινδυνέψει για
να μάθει;
Η επιστροφή στην πατρίδα του μπορεί να τον φέρει σε σύγκρουση όχι μόνο με το
ιερατείο εκεί, αλλά και με μια δύναμη πιο διαβολική και εξαπλωμένη απ’ό,τι
μπορούσε ποτέ να φανταστεί.
Και, φυσικά, είναι και οι Παντοκρατορικοί στη Χάρνταβελ...
Μετά τη διάλυση της Συμπαντικής Παντοκρατορίας,
ληστές και κακούργοι λυμαίνονται τα άγρια εδάφη της Φεηνάρκια:
απομεινάρηδες των στρατών της Παντοκράτειρας αλλά και γηγενείς που
προσπαθούν να επωφεληθούν από την κατάσταση. Όταν ένας έμπορος από τη
Χόλκεραλ, ο Καντάρφιλ, δέχεται επίθεση από τους ληστές της Σαρντίκα-Νοθ,
μια ομάδα μισθοφόρων έρχεται απρόσμενα προς βοήθειά του για να τρέψει
τους ληστές σε φυγή. Σύντομα όμως ο Καντάρφιλ μαθαίνει πως οι σωτήρες
του είναι κι αυτοί πρώην Παντοκρατορικοί, όπως η Σαρντίκα-Νοθ.
Ονομάζονται Ζωντανοί-Νεκροί, και αρχηγός τους είναι ο Ζαώρδιλ ο
Σκοτωμένος – ένας άνθρωπος που κανονικά θα έπρεπε να είναι νεκρός. Δεν
έσωσαν, όμως, τον έμπορο από τη Σαρντίκα-Νοθ για να τον ληστέψουν οι
ίδιοι· αντιθέτως, τον καθοδηγούν ώστε να φτάσει, μέσω επικίνδυνων
ορεινών περασμάτων, στον προορισμό του: την πόλη της Νασόλκαθ. Εκεί, ο
Ζαώρδιλ ελπίζει να βρει περισσότερες δουλειές για τους μισθοφόρους του,
αλλά ανακαλύπτει πως οι φήμες κυκλοφορούν γρήγορα και είναι πολλοί που
ακόμα έχουν έντονο μίσος για όσους κάποτε υπηρετούσαν την Παντοκράτειρα.
Ωστόσο, υπάρχει και μια γυναίκα – πρώην Παντοκρατορική κι η ίδια – που
επιδιώκει συμμαχία, αν και σκιερή. Και ο Ηγεμόνας της Νασόλκαθ σύντομα
ετοιμάζεται για πόλεμο εναντίον ληστών, και συγκεντρώνει στρατό από
μισθοφόρους κάθε είδους…
Μια επανάσταση ξεκινά, αρχικά περιορισμένη αλλά δυνατή, και σύντομα εξαπλώνεται σαν φωτιά ανεξέλεγκτη. Μια κρυφή δύναμη τη θρέφει από τις σκιές της Πόλης. Εδραιωμένες πλουτοκρατίες καταρρέουν· οι πολιτάρχες της Ρελκάμνια ανησυχούν. Τρόμος και αναστάτωση απλώνονται γύρω από τον Ριγοπόταμο, καθώς προβλέπουν πόλεμο.
Ένας μεγάλος ηγέτης έχει εμφανιστεί και η Πόλη φαίνεται να ζητά το αντίβαρό του – έναν άνθρωπο από συνοικίες αρκετά μακρινές. Εχθρικές δυνάμεις τον θέλουν νεκρό, αλλά μυστηριώδεις συμπτώσεις έρχονται για να τον συντρέξουν. Μισθοφόροι και μαχητές κατευθύνονται προς το επίκεντρο του επικείμενου πολέμου.
Δύο Θυγατέρες της Πόλης αναζητούν ένα πολύτιμο κόσμημα που έκλεψε μια Αδελφή τους – ένα αινιγματικό κατασκεύασμα μιας αρχαίας Θυγατέρας που μπορεί να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στα λάθος χέρια.
Συμμορίες ξεσηκώνονται παντού, ακούγοντας το όνομα του Αλυσοδεμένου Ποιητή που έσπασε τις αλυσίδες του. Καιροσκόποι και πολεμοκάπηλοι πιστεύουν ότι έχουν κάτι να κερδίσουν. Παλιά καθεστώτα γκρεμίζονται, καινούργια παίρνουν τη θέση τους – καλύτερα ή χειρότερα;
Ένας ξεχασμένος χώρος ανοίγει, ξερνώντας πανωλεθρία και δαίμονες από άλλους χρόνους, τραυματίζοντας την Πόλη και φέρνοντας θλίψη στους κατοίκους της.
Οι Νομάδες των Δρόμων ταξιδεύουν στις οδούς και τις λεωφόρους της Ατέρμονης Πολιτείας, καθοδηγούμενοι από την Κυρά τους. Βαδίζοντας, πάντοτε βαδίζοντας. Προσελκύοντας κι άλλους από τις συνοικίες που περνούν. Ένα υπέροχο, μαγευτικό ταξίδι γι’αυτούς, το οποίο τους αποκαλύπτει ολοένα και περισσότερα μυστήρια της Πόλης· αλλά δεν θα αργήσει να τους βάλει και σε τρομερά προβλήματα. Θα βρεθούν ακόμα και στο έλεος αμφιλεγόμενων δυνάμεων ενώ θα θεωρούν τους εαυτούς τους, για πρώτη φορά, χαμένους μέσα στη Ρελκάμνια.
Μια εποχή μεγάλων αλλαγών, από τον Ριγοπόταμο ώς την Ανακτορική Συνοικία...
Ένας εξερευνητής από την Απολλώνια έχει χαθεί στο Πορφυρό Κενό,
ακολουθώντας τα ξεχασμένα ίχνη για κάποιο πιθανό απομεινάρι από τον Ενιαίο Κόσμο
– κάτι που και η Παντοκράτειρα πολύ πιθανόν να θέλει να πάρει στα χέρια της.
Ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, προσπαθεί να προλάβει ένα τέτοιο
ενδεχόμενο, και να ξαναβρεί τον χαμένο εξερευνητή. Στέλνει την Ιωάννα, τη Μαύρη
Δράκαινα, και τον Σέλιρ’χοκ, έναν μάγο του τάγματος των Διαλογιστών, στην Άκρη,
μια πόλη εκεί όπου το σύμπαν τελειώνει και το Πορφυρό Κενό απλώνεται, γεμάτο
Αιωρούμενες Νήσους, Ανέμους, και ανείπωτα όντα.
Στην Άκρη, η Ιωάννα και ο Σέλιρ’χοκ θα βρουν συμμάχους – έναν καπετάνιο του
Κενού, μια Ανεμοσκόπο, έναν μονόφθαλμο κυνηγημένο άντρα – και θα ταξιδέψουν στα
βάθη του Πορφυρού Κενού, σφυροκοπημένοι από Ανέμους… και με έναν από τους πιο
επικίνδυνους πράκτορες της Παντοκράτειρας στο κατόπι τους.
Ο Κάραγγελ, Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα, επιστρέφει στη μεγάλη
πόλη φέρνοντας νέα για τη γενοκτονία της Λευκής φυλής του από μια μαζική επίθεση
Μελανών. Αποζητά εκδίκηση. Αλλά στην Ελρείσβα οι αποφάσεις δεν παίρνονται μόνο
από εκείνον. Ούτε καν μόνο από τον Βασιληά. Ο Πρωτοσπαθάριος Κάραγγελ πρέπει να
συνεννοηθεί με τον Παντοκρατορικό Επόπτη Ευρύμαχο Νάλφερ, που βρίσκεται εκεί,
κυρίως, για να ελέγχει τα ορυχεία ενέργειας της περιοχής. Οι Παντοκρατορικοί
αποδεικνύονται πρόθυμοι να βοηθήσουν τον Κάραγγελ στον αγώνα του για εκδίκηση
εναντίον των Μελανών, αλλά τα όπλα που φέρνουν είναι τόσο καταστροφικά που
κάνουν ακόμα και τον Πρωτοσπαθάριο να προβληματιστεί σχετικά με τις μεθόδους
τους. Και ποια μπορεί να είναι τα κίνητρά τους για τη βοήθεια που του
προσφέρουν;
Το ένα χωριό Μελανών μετά το άλλο αφανίζεται, μέσα στις καυτές ερήμους της
Αρβήντλια, καθώς η εκστρατεία των Παντοκρατορικών ταξιδεύει σαν λαίλαπα ολέθρου.
Ταυτόχρονα, ο Ανδρόνικος, Πρίγκιπας της Επανάστασης, η Ιωάννα η Μαύρη
Δράκαινα, και άλλοι επαναστάτες σύντροφοί τους έρχονται προς την Αρβήντλια μέσω
μιας διαστασιακής διόδου στη Σάρντλι. Αλλά δεν γνωρίζουν ακόμα τίποτα για την
καταστροφή που ο Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα και οι Παντοκρατορικοί
σύμμαχοί του έχουν εξαπολύσει εναντίον των Μελανών φυλών. Στόχος των επαναστατών
είναι η αποκωδικοποίηση ενός μυστηριώδους μηνύματος που, αν οι υποψίες τους
είναι σωστές, θα αλλάξει τα πάντα για την Επανάσταση και για την Παντοκρατορία
σ’όλο το Γνωστό Σύμπαν...
Αυτή η σειρά είναι σχετικά παλιά. Το πρώτο βιβλίο γράφτηκε το 1967, το τελευταίο το 1983 (με κενό σχεδόν 10 χρόνια ανάμεσα σε αυτό και το προτελευταίο). Και φαίνεται ότι η σειρά είναι σχετικά παλιά, από το μέγεθος των βιβλίων κυρίως. Είναι όλα – εκτός από το τελευταίο – πολύ μικρά, όπως συνηθιζόταν τότε. Οι χαρακτήρες μετά βίας αναπτύσσονται, η πλοκή μετά βίας ανοίγει και κλείνει. Για τα δεδομένα αυτά, όμως, ο Kenneth Bulmer τα καταφέρνει αξιοσημείωτα καλά. Δεν μπορείς να συγκρίνεις αυτά τα βιβλία με τα σύγχρονα, που έχουν μεγαλύτερη έκταση, γιατί, πολύ απλά, τότε κατά κανόνα δεν τους άφηναν να εκδώσουν μεγαλύτερα βιβλία στην επιστημονική φαντασία αυτού του είδους.
Η σειρά Keys to the Dimensions διαδραματίζεται σε ένα πολυσύμπαν (βλ. και ένα άρθρο που έγραψα πρόσφατα γι’αυτό το θέμα), ένα σύμπαν δηλαδή αποτελούμενο από πολλές διαστάσεις (κόσμους) που μπορείς να ταξιδέψεις από τη μία στην άλλη. Ο βασικός τρόπος ταξιδιού είναι μέσω κάποιου ατόμου που είναι porteur, που έχει τη δυνατότητα, σε ορισμένα σημεία μιας διάστασης/κόσμου, να περάσει σε μια άλλη διάσταση/κόσμο. Αυτές οι «πύλες» βρίσκονται συνήθως η μία σχετικά κοντά στην άλλη, οπότε μπορεί έτσι κάποιος να κάνει ένα αρκετά μεγάλο πολυδιαστασιακό ταξίδι περνώντας από τη μια διάσταση στην άλλη ώσπου να φτάσει στον προορισμό του.
Οι διαστάσεις είναι περίπου παράλληλες η μία ως προς την άλλη, έτσι μπορείς, για παράδειγμα, να υπολογίσεις πόσο μακριά από τη Νέα Υόρκη βρίσκεσαι ενώ δεν είσαι στη Γη μας αλλά σ’έναν κόσμο που λέγεται Irunium ή Venudine.
Οι porteur είναι πολύ σημαντικοί σ’αυτό το πολυσύμπαν, προφανώς, και ορισμένοι όπως η Contessa Perdita Francesca Cammachia di Montevarchi (στο εξής η Κοντέσα, για συντομία) τους πιάνουν και τους δένουν, εξαναγκάζοντάς τους ως οδηγούς για ταξίδι ανάμεσα στις διαστάσεις.
Η Κοντέσα είναι ο βασικός «κακός» της σειράς Keys to the Dimensions, ο villain, που λένε· όμως εξελίσσεται σε περισσότερο από ένας απλός villain καθώς η σειρά προχωρά – αν και, λόγω του περιορισμένου μεγέθους των βιβλίων, δεν μπορεί να εξελιχτεί σε κάτι ακόμα περισσότερο.
Ξεκίνησα να διαβάζω το πρώτο της σειράς, The Key to Irunium, από περιέργεια καθαρά. Και διαπίστωσα κάποια πράγματα. Πρώτον, δεν είναι κάτι που μπορείς να πάρεις και πολύ σοβαρά. Έχει πλάκα όπως έχει πλάκα ένα απλό κόμιξ ή ένα b-movie. Δεν είναι κακό, αλλά δεν είναι και τίποτα σπουδαίο. Είναι για να περάσεις ευχάριστα μερικές ώρες, κι αυτό το κάνει καλά. Υπάρχει, επίσης, ένα σεξουαλικό στοιχείο σε όλο το βιβλίο που κι αυτό είναι αρκετά πλακατζίδικο και οριακά αστείο, σαν από ελαφριά κομεντί, σχεδόν σαν από παλιά ταινία με τη Βουγιουκλάκη!
Ο βασικός χαρακτήρας (τον οποίο συνέχεια ακολουθεί ο συγγραφέας, τα πάντα είναι από τη δική του οπτική γωνία και μόνο – και αυτή η τακτική συνεχίζεται και στα επόμενα βιβλία) είναι ένας porteur που αρχικά δεν ξέρει ότι είναι porteur· δεν ξέρει τίποτα για τις διαστάσεις, είναι απλά ένας τύπος από τον κόσμο μας που ξαφνικά μπλέκεται με κάποιους που είναι περίπου σαν επαναστάτες. Τον κυνηγάνε τέρατα που έχει στείλει η Κοντέσα και αυτοί οι επαναστάτες προσπαθούν να τον σώσουν και να του εξηγήσουν τι συμβαίνει, πόσο πιο πολυσύνθετος είναι ο κόσμος και τα λοιπά.
Οι επαναστάτες δεν αναπτύσσονται και πολύ ως χαρακτήρες, γιατί σύντομα κάτι τραγικό συμβαίνει και ο ήρωάς μας καταλήγει σε μια άλλη διάσταση υπό αντίξοες συνθήκες και τελικά φτάνει στη διάσταση Irunium όπου κυριαρχεί η Κοντέσα, μπλέκεται με έναν άλλο επαναστάτη εκεί, αντιμετωπίζουν τους υπηκόους της και κάτι τέρατα, και στο τέλος συναντούν πάλι εκείνους τους αρχικούς επαναστάτες που αρχηγός τους είναι ο Macklin.
Όπως είπα, το βιβλίο δεν έχει τίποτα περισσότερο από πλάκα, αλλά ίσως να ήμουν και λίγο υπερβολικός. Έχει, επίσης, κάποιες ενδιαφέρουσες ιδέες, αρκετά δημιουργικές· κι αυτές ήταν που με έκαναν να προχωρήσω στο δεύτερο βιβλίο.
Το The Key to Venudine μοιάζει αρκετά με το The Key to Irunium, αλλά μόνο στο ότι έχει κι αυτό πλάκα και τα γεγονότα διαδραματίζονται στο ίδιο πολυσύμπαν. Εδώ ο κεντρικός ήρωας είναι ένας άλλος, και ο κόσμος που ξεκινάμε είναι ο Venudine, μια διάσταση καθαρά μεσαιωνική. Εκείνο το πλακατζίδικο σεξουαλικό στοιχείο εξακολουθεί να υπάρχει, και πάλι ο βασικός «κακός» είναι η Κοντέσα φυσικά, η οποία έχει σχέδια για τη Venudine. Συμβαίνουν διάφορα εξωφρενικά επεισόδια και σύντομα διαπιστώνουμε ότι και οι επαναστάτες με αρχηγό τον Macklin είναι επίσης μπλεγμένοι εδώ, αλλά πάλι δεν παρουσιάζονται και πολύ· παραμένουν στα όρια του υπερήρωα που ακούμε γι’αυτόν μα σπάνια τον βλέπουμε. Το ίδιο περίπου ισχύει και για την Κοντέσα, απλώς εκείνη είναι ο «κακός». Κάνει, ωστόσο, την εμφάνισή της σε κάποια στιγμή. Και το βιβλίο τελειώνει έτσι που ενισχύει το πλακατζίδικο στοιχείο του. Είναι κι αυτό ένα βιβλίο για να περάσεις μερικές ώρες ευχάριστα· τίποτα περισσότερο.
Ωστόσο, έχουμε κι εδώ πολλές ενδιαφέρουσες, δημιουργικές ιδέες πέρα από όσες είχαν παρουσιαστεί ήδη: πράγμα που σε ωθεί να πας να παρακάτω, να δεις τι γίνεται τελικά σε τούτη τη σειρά.
Και, για να είμαι δίκαιος με τον Bulmer, νομίζω ότι τα έχει καταφέρει αξιοσημείωτα καλά για το μέγεθος των βιβλίων και για το ύφος που θέλει να ακολουθήσει. Είναι πολύ μικρά βιβλία, αλλά καταφέρνουν να παρουσιάσουν ένα μεγάλο πλήθος ιδεών και καταστάσεων. Η δημιουργικότητα δεν σταματά ούτε στιγμή.
Από το τρίτο βιβλίο, το The Wizards of Senchuria, τα πράγματα αρχίζουν να σοβαρεύουν. Ένας ακόμα χαρακτήρας μεταφέρεται συμπτωματικά από τον κόσμο μας στο πολυσύμπαν, καταλήγει δούλος στα ορυχεία της Κοντέσας, στοIrunium, και μετά δραπετεύει από εκεί μαζί με κάποιους άλλους, ταξιδεύουν μες στις διαστάσεις (έχουν μαζί τους μία porteur, φυσικά), και φτάνουν σε μια διάσταση που λέγεται Senchuria και εκεί συμβαίνουν εξωφρενικά πράγματα και η πλοκή πυκνώνει και το όλο σκηνικό αρχίζει να αποκτά περισσότερη βαρύτητα.
Έτσι, πήγα στο επόμενο βιβλίο όχι μόνο από τις ενδιαφέρουσες ιδέες αλλά και επειδή τώρα ήθελα να διαβάσω παρακάτω, να δω πώς ακριβώς συνδέονται όλα αυτά.
Διάβασα, λοιπόν, το The Ships of Durostorum, το οποίο νομίζω πως είναι ίσως το καλύτερο της σειράς. Γι’ακόμα μια φορά, ένας τύπος από τον κόσμο μας καταλήγει στο πολυσύμπαν, αλλά τώρα δεν μπλέκει με τον Macklin και τους επαναστάτες του· μπλέκει με την Κοντέσα. Η Κοντέσα χρειάζεται τις εξειδικευμένες υπηρεσίες του για τα ορυχεία της. Και εδώ αρχίζουμε να μπαίνουμε σε ένα επίπεδο μεγαλύτερης πολυπλοκότητας της ιστορίας, καθώς παρουσιάζονται διάφορα πράγματα για την ίδια την Κοντέσα αλλά και για τους συμμάχους, τους συνεργάτες, και τους συμπολεμιστές της. Σε ένα σημείο, μάλιστα, υπάρχει μια σύνδεση ανάμεσα σε αυτό το βιβλίο και στο προηγούμενο, το The Wizards of Senchuria. Οι δύο ιστορίες δένουν πρόσκαιρα, αν και παρουσιάζονται από τελείως διαφορετικές οπτικές γωνίες. Και το The Ships of Durostorum συνεχίζει έτσι, με το ένα πράγμα καλύτερο από το άλλο, συνεχώς εξωφρενικές καταστάσεις που οδηγούν σε ένα φινάλε το οποίο πάλι συνδέεται με το Wizards of Senchuria και είναι καταπληκτικό. Ειδικά για το μικρό μέγεθος του βιβλίου, ούτε συζήτηση – ο συγγραφέας έχει κάνει θαύματα. Αξιοσημείωτο είναι, δε, ότι στο The Ships of Durostorum άρχισα να συμπαθώ αρκετά την Κοντέσα και τους συνεργάτες της. Δεν είναι πλέον καρικατούρες· μοιάζουν ζωντανοί. Πολύ περισσότερο από τον Macklin και τους δικούς του. Είναι εδώ η περίπτωση που οι «κακοί» έχουν περισσότερο ενδιαφέρον από τους καλούς, που είναι απλά «οι καλοί» χωρίς καμιά ιδιαίτερη προσωπικότητα. (Κι αυτή η περίπτωση παρουσιάζεται αρκετά συχνά σε βιβλία φαντασίας, ή και σε τηλεοπτικές σειρές. Ειδικά σε αυτά που είχαν κυκλοφορήσει παλιότερα. Γιατί σήμερα, γενικά, αποφεύγουμε να έχουμε και τόσο ξεκάθαρους καλούς και κακούς.)
Το επόμενο βιβλίο, το πέμπτο, ονομάζεται The Hunters of Jundagai, και – μαντέψτε – ξανά έχουμε έναν τύπο από τον κόσμο μας ο οποίος μεταφέρεται στο πολυσύμπαν της Κοντέσας. Ο τρόπος που μεταφέρεται, όμως, είναι ο πιο τρομερός ίσως απ’ό,τι σε όλα τα βιβλία, νομίζω. Συμβαίνουν πάλι πράγματα εξωφρενικά και πολύ δημιουργικά. Καταστάσεις τρελές, αλλά με πολύ υπόβαθρο από τα προηγούμενα βιβλία. Ο βασικός χαρακτήρας συναντά δύο γυναίκες που ήταν porteur των ανθρώπων της Κοντέσας αλλά δραπέτευσαν· οπότε ξεκινά αμέσως ένα ξέφρενο κυνηγητό. Και υπάρχει κι εδώ ένα πλακατζίδικο σεξουαλικό στοιχείο, φυσικά. Όπως υπάρχει και στο The Ships of Durostorum, αν και παρέλειψα να το αναφέρω παραπάνω. Και ούτε θα το αναφέρω στα επόμενα, γιατί σε όλα τα βιβλία της σειράς υπάρχει αυτό το πλακατζίδικο σεξουαλικό στοιχείο που νομίζεις ότι θα μπορούσε και να είχε βγει από παλιά ταινία της Βουγιουκλάκης.
Το The Hunters of Jundagai δεν είναι τόσο καλό όσο το The Ships of Durostorum, κατά τη γνώμη· αλλά είναι σαφώς καλύτερο από τα δύο πρώτα βιβλία της σειράς. Και έχουμε, προς το τέλος, και εδώ σύνδεση με το The Ships of Durostorum και, κατ’επέκταση, με το The Wizards of Senchuria, και συναντάμε και τους γνωστούς και μη εξαιρετέους επαναστάτες του Macklin. Πάλι, όμως, αυτοί οι τελευταίοι εμφανίζονται βιαστικά και μόνο ως «οι καλοί» – τίποτα περισσότερο. Γι’ακόμα μια φορά, οι κακοί της υπόθεσης μοιάζουν πιο πραγματικοί και πιο ζωντανοί ως χαρακτήρες. Σε αυτό το βιβλίο, επίσης, νομίζω πως μας δίνονται πιο πολλές πληροφορίες για τους porteur και το τι μπορούν να κάνουν.
Και ακολουθεί το The Chariots of Ra, το οποίο μου άρεσε λιγότερο από τα δύο προηγούμενα, ειδικά στη μέση. Αρχικά, έχουμε έναν βασικό χαρακτήρα που πάλι μπλέκεται κάπως στις διαστάσεις και καταλήγει με τους ανθρώπους της Κοντέσας. Είναι... κρυφο-porteur, ας πούμε: δηλαδή, δεν φαίνονται εύκολα οι ικανότητές του. Καθώς προχωρά η ιστορία, αυτός ο τύπος μεταφέρεται σε μια απομακρυσμένη διάσταση όπου ζει μια κατάσταση τελείως ξεκομμένη από τα συνηθισμένα δεδομένα της σειράς Keys to the Dimensions και γίνεται κάτι σαν Μεσσίας-Μάγος για τους ανθρώπους αυτού του κόσμου. Κατά λάθος, όμως, μεταφέρεται πίσω και μπλέκει ξανά με τους ανθρώπους της Κοντέσας και έχουμε σύνδεση – ναι, πάλι! – με τα The Hunters of Jundagai, The Ships of Durostorum, The Wizards of Senchuria. Είναι μια συγκεκριμένη στιγμή σε αυτά τα βιβλία που τα πάντα μοιάζουν να συγκλίνουν προς αυτήν. Και έλεγα πια πως κάτι θα γίνει. Ο βασικός χαρακτήρας μας στο The Chariots of Ra, καλώντας ενισχύσεις από τη διάσταση που τον έχουν για Μεσσία-Μάγο, βοηθά στο τέλος την Κοντέσα και τους δικούς της να αντιμετωπίσουν κάποια τέρατα και να ξεμπλέξουν από μια πολύ άσχημη κατάσταση, η οποία, όπως φαίνεται, έρχεται αμέσως μετά από τα γεγονότα στο The Hunters of Jundagai. Το επίπεδο πολυπλοκότητας είναι αρκετό για να με κεντρίσει. Αλλά πάλι δεν φτάνουμε σε καμιά ολοκλήρωση.
Και πάμε τώρα στο τελευταίο βιβλίο της σειράς, το The Diamond Contessa, το οποίο γράφτηκε δέκα χρόνια περίπου μετά το The Chariots of Ra. Και φοβόμουν ότι θα συνέβαινε εκείνο που έχει συμβεί πολλές φορές σε τέτοιες περιπτώσεις: δεν θα είχε καμία σχέση με την υπόλοιπη σειρά. Αρχίζοντας να διαβάζω, νόμιζα ότι είχα δίκιο, ότι ήταν όντως έτσι. Αλλά τελικά δεν είχα δίκιο. Η σύνδεση έρχεται, απλώς όχι αμέσως. Το βιβλίο είναι μεγαλύτερο από τα προηγούμενα και ο Bulmer τώρα δεν βιάζεται.
Ωστόσο, νομίζω πως αυτό είναι και μειονέκτημα από μια άποψη. Ο βασικός χαρακτήρας – πάλι κάποιος τύπος που μεταφέρεται από τον κόσμο μας στο πολυσύμπαν – ταξιδεύει σε πάρα πολλές διαστάσεις, βλέπει διάφορα πράγματα, αλλά όλα αυτά είναι κάπως αμφίβολο το τι σχέση έχουν με μια γενική πλοκή. Στο The Diamond Contessa εγκαταλείπεται σχεδόν τελείως όλο εκείνο το concept που είχε δημιουργηθεί στα προηγούμενα βιβλία σχετικά με «εκείνη τη στιγμή» που έμοιαζε τόσο κεντρική. Συμβαίνουν καταστάσεις που φαίνονται επαναλαμβανόμενες: ο βασικός χαρακτήρες συνεχώς αιχμαλωτίζεται και συνεχώς ξεφεύγει. (Εντάξει, πόσες φορές πια;) Στο τέλος συναντά τον Macklin και τους επαναστάτες του (ανάμεσα στους οποίους είναι όλοι οι βασικοί χαρακτήρες όλων των προηγούμενων βιβλίων), και κάνουν επανάσταση επιτέλους εναντίον της Κοντέσας. Αλλά μαθαίνουμε και περισσότερα για την Κοντέσα σε αυτό το βιβλίο, σχετικά με το παρελθόν της. Θα ήθελα, όμως, περισσότερα – για όλους. Και θα μπορούσε να είχε γίνει αυτό αντί το βιβλίο να γράφει τόσα άσκοπα ταξίδια μέσα στις διαστάσεις.
Το φινάλε μοιάζει λίγο με από μηχανής θεός. Ο βασικός χαρακτήρας νομίζω πως σώζει υπερβολικά εύκολα την κατάσταση. Αλλά μάλλον κάπως έπρεπε να τελειώσει πια αυτή η σειρά...
Το τέλος δεν είναι άσχημο, όμως δεν με άφησε και τόσο ικανοποιημένο. Μου φάνηκε σχετικά βιαστικό, ενώ σε αυτό το βιβλίο υπήρχε χώρος για περισσότερα πράγματα.
Και αυτό είναι το παράπονό μου γενικά από τη σειρά The Keys to the Dimensions: δεν επεκτείνεται όσο θα ήθελα. Παρουσιάζονται τρομερές ιδέες που όμως δεν αναπτύσσονται αρκετά. Το ίδιο και για τους χαρακτήρες. Ειδικά ο Macklin και οι δικοί του δεν αναπτύσσονται σχεδόν καθόλου παρά μόνο – λίγο – στο τελευταίο βιβλίο. Συνεχώς τους βλέπουμε επί τροχάδην και μετά εξαφανίζονται.
Θα μπορούσε να γίνει ένα τρομερό remake για το The Keys to the Dimensions αν το έγραφε κάποιος με πιο σύγχρονο τρόπο – πιο μεγάλα βιβλία, πιο απλωμένη πλοκή – αλλά στο ίδιο ύφος με τον Kenneth Bulmer. Γιατί, ναι, ακόμα και το πλακατζίδικο της υπόθεσης μετράει. Δεν θα το ήθελα αλλιώς.
Και σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελα να μην έχω διαβάσει αυτή την καταπληκτική σειρά.