Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, από τρίτους κυρίως, για απλή ανάλυση επισκεπτών (πχ, Google Analytics) και για social media (πχ, από το Twitter). Τα μόνα cookies που χρησιμοποιούμε εμείς είναι για θέματα λειτουργικότητας (πχ, για να μην εμφανίζεται ξανά αυτή η ειδοποίηση αφότου έχετε πατήσει το κουμπάκι). Κανένα από αυτά τα cookies, απ’ό,τι ξέρουμε, δεν είναι βλαβερό, και εμείς δεν εκμεταλλευόμαστε τις πληροφορίες σας με κανέναν τρόπο. Ωστόσο, αν θέλετε μπορείτε πολύ εύκολα να σβήσετε τα cookies από οποιονδήποτε browser, συνήθως πατώντας Shift+Ctrl+Del. Περισσότερες πληροφορίες για τα cookies μπορείτε να βρείτε στο www.whatarecookies.com.
Αν σας αρέσουν τα μυθιστορήματα και διηγήματα που βρίσκετε εδώ
τελείως δωρεάν, μπορείτε να το δείξετε κάνοντας μια δωρεά με τον πιο ασφαλή
τρόπο στο διαδίκτυο.
Δύο συνοικίες της Ατέρμονης Πολιτείας, η Βαθμιδωτή και η Επίστρωτη, βρίσκονται από χρόνια σε μια κατάσταση οικονομικής αλληλεξάρτησης. Η μία συμπληρώνει την άλλη. Η Βαθμιδωτή παράγοντας, αποκλειστικά και μόνο, τεχνικούς εξοπλισμούς. Η Επίστρωτη παράγοντας τρόφιμα. Και καμιά από τις δυο συνοικίες δεν διανοείται να αλλάξει τον ρυθμό της ζωής των πολιτών της.
Μια μυστηριώδης γυναίκα με το όνομα Κορίνα παρουσιάζεται στην Επίστρωτη και μιλά με τους Εχθρούς του Πρωινού, τη μεγαλύτερη και χειρότερη συμμορία της συνοικίας, που είναι ο φόβος κι ο τρόμος των πολιτών αλλά και της αστυνομίας. Η Κορίνα προθυμοποιείται να τους βοηθήσει σ’ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο: να κλέψουν χρήματα κατευθείαν από το κεντρικό θησαυροφυλάκιο της Τράπεζας των Τεσσάρων.
Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο που έχει η Κορίνα στο μυαλό της.
Πολύ σύντομα, τα πράγματα αρχίζουν ν’αλλάζουν για τις δύο συνοικίες καθώς οι ισορροπίες θρυμματίζονται...
Το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης αρχίζει!
Μετά από τον διωγμό των δυνάμεων της Παντοκράτειρας, οι υλικές ζημιές στη
διάσταση της Σεργήλης είναι πολλές, και η οικονομία της έχει δεχτεί σοβαρό
πλήγμα. Προκειμένου ολόκληρη η διάσταση να ορθοποδήσει, οι πολιτικοί της
αποφασίζουν να οργανώσουν το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, που θα φέρει
χρήματα από πολλές άλλες διαστάσεις του Γνωστού Σύμπαντος.
Οι ραλίστες που θα αγωνιστούν είναι όλοι ικανοί και έμπειροι στην οδήγηση –
ήρωες των τροχών και του τιμονιού. Ανάμεσά τους είναι και η Ελοντί Αλλόγνωμη, ή,
όπως πολλοί στη Σεργήλη τη γνωρίζουν από την παλιά της ζωή ως τραγουδίστρια, η
Έκπτωτη Ελοντί. Στο παρελθόν, σε μικρή ηλικία, ήταν δόκιμη για ιέρεια της
Αρτάλης όταν οι πράκτορες της Παντοκράτειρας προσπαθούσαν ακόμα να εξαφανίσουν
τις γυναίκες που λάτρευαν αυτή τη θεά. Αργότερα, είχε μπει στους κόλπους της
Επανάστασης, αποζητώντας εκδίκηση. Τώρα, στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης,
το παρελθόν της Ελοντί θα συναντήσει το παρόν, κι εκείνη θ’ανακαλύψει
καινούργια, και ίσως τρομαχτικά, πράγματα για τον εαυτό της.
Ο Ζορδάμης, ένας παλιός εραστής της Έκπτωτης Ελοντί και δεινός ραλίστας,
συμμετέχει επίσης στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι, και έχει κάνει μια σκοτεινή και
δαιμονική συμφωνία για να βεβαιωθεί ότι θα νικήσει. Επειδή
πρέπει να νικήσει: μυστηριώδεις δυνάμεις του υπόκοσμου της Σεργήλης
βρίσκονται στο κατόπι του, και φαίνονται έτοιμες να τον αφανίσουν αν δεν τους
δώσει ό,τι τους χρωστά...
Στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, οι οδηγοί θα τρέξουν επάνω σε
αιωρούμενες ράμπες, επάνω σε δύσκολα εδάφη, μέσα στους άγριους δασότοπους
Φέρνιλγκαν, μέσα στις καυτές ερήμους της Σεργήλης, μέσα σε παγωμένα βουνά, ακόμα
και μέσα σε μια παράξενη ενδοδιάσταση με πράσινο ουρανό και κόκκινο ήλιο...
Η Σεργήλη έχει απελευθερωθεί από τους Παντοκρατορικούς· οι κάτοικοί της
μπορούν ξανά να λατρεύουν όποιους θεούς θέλουν. Η θρησκεία της Αρτάλης έχει
αναβιώσει. Η Αριστέα, μια από τις ιέρειές της, καταφέρνει να λάβει χρηματοδότηση
από την Πολιτειάρχη της Μέλβερηθ για την οικοδόμηση ενός καινούργιου ναού στα
άκρα της εν λόγω μεγαλούπολης. Αλλά σύντομα ανακαλύπτει ότι το χρηματικό δεν
είναι το μόνο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει. Οι Ανατολικοί Φρουροί, μια νέα
συμμορία που καταδυναστεύει τις ακροανατολικές συνοικίες της Μέλβερηθ, ζητούν
λεφτά για την προστασία του ναού – «προστασία» από την ίδια τη συμμορία, στην
πραγματικότητα. Η Αριστέα, αρνούμενη να πληρώσει, θα βρεθεί σε σύγκρουση μαζί
τους. Ευτυχώς, στο πλευρό της είναι ο Βασνάρος, ο Αγωνιστής των Δρόμων – γνωστός
και ως Τρελός Λύκος της Μέλβερηθ, κατά την περίοδο της κυριαρχίας των
Παντοκρατορικών.
Η Φάνρηβ, μια από τις σημαντικότερες πόλεις της Μοργκιάνης, ήταν κάποτε, πριν
από χρόνια, ελεύθερη με δικό της πολίτευμα. Σήμερα, είναι ένα προτεκτοράτο του
Βασιλείου της Χάρνωθ. Ο λαός της είναι διαιρεμένος: μια μερίδα υποστηρίζει τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο· μια μερίδα είναι με το μέρος του παλιού Φύλακα της Φάνρηβ,
που έρχεται με στρατό από τον βορρά για να την ελευθερώσει· και μια άλλη μερίδα
των πολιτών είναι αυτονομιστές, που δεν θέλουν ούτε τους Χαρνώθιους στην πόλη
τους ούτε την επιστροφή του Φύλακα.
Οι Αιρετοί της Φάνρηβ είναι διαιρεμένοι όπως και ο λαός της, αποτελώντας
αντανάκλασή του.
Ο Άλφεντουρ αλ Έρεσναβ, Διπλωματικός Αντιπρόσωπος του Εμπορικού Συνδέσμου της
Νάζρηβ, έρχεται από την πόλη του με ελικόπτερο προς τη Φάνρηβ, καλεσμένος εκεί
από έναν παλιό του φίλο, τον Κασλάριν ωλ Μάρατεκ, Αιρετό της Συντεχνίας των
Αγροτών. Ο Κασλάριν πιστεύει πως έχει ένα σχέδιο για να σώσει τη Φάνρηβ προτού η
πόλη καταστραφεί από την οργή των αντίπαλων παρατάξεων. Και ζητά τη βοήθεια του
Άλφεντουρ, ο οποίος μπορεί να ασκήσει πιέσεις και στην Κέσριμιθ ωλ Ζαλτάρεμ, τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο, και στο συμβούλιο των Αιρετών.
Όταν όμως ο Άλφεντουρ φτάνει στην πόλη, το κλίμα είναι ήδη έκρυθμο και, με
κάθε μέρα που περνά, χειροτερεύει. Η Αρχόντισσα Κέσριμιθ προσπαθεί με όλους τους
τρόπους – και με τα ελεγχόμενα μέσα μαζικής πληροφόρησης της Φάνρηβ – να
επηρεάσει τον λαό ώστε να τον τραβήξει με το μέρος του Βασιλείου της Χάρνωθ. Οι
υποστηρικτές του Φύλακα, που έρχεται με στρατό από τα βόρεια, πασχίζουν να
φέρουν τον κόσμο με τη δική τους πλευρά, ενώ αποφεύγουν και χτυπάνε τους
ανθρώπους των Χαρνώθιων. Και οι αυτονομιστές είναι εναντίον όλων, γεμίζοντας
τους δρόμους της πόλης με συνθήματα και απρόσμενες εκρήξεις.
Αλλά στη Φάνρηβ οι πιο επικίνδυνες ενέργειες γίνονται στα παρασκήνια. Σκιερές
μορφές στοιχειώνουν την Πόλη της Αέναης Νύχτας. Προδότες σχεδιάζουν πολιτικές
δολοφονίες. Κατάσκοποι παρακολουθούν κάθε κίνηση. Αδέλφια χάνουν την εμπιστοσύνη
που έχουν μεταξύ τους. Οι πάντες είναι ύποπτοι για τα πάντα.
Ο Πρίγκιπας Ανδρόνικος επιστρέφει στην πατρίδα του, την Απολλώνια, όπου
σύντομα ανακαλύπτει ότι τα πράγματα δεν είναι όπως τα είχε αφήσει. Κάποια
μυστηριώδης, σκοτεινή οργάνωση έχει απλώσει τα δίχτυα της μέσα στο Βασίλειο, και
φημολογείται, ψιθυριστά, ότι ακόμα κι ο αδελφός του Ανδρόνικου, ο Πρίγκιπας
Λούσιος, είναι αναμιγμένος σ’αυτήν.
Ο Ανδρόνικος θα βρεθεί σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, και θα χρειαστεί να
ζητήσει βοήθεια ακόμα κι από τους επαναστάτες άλλων διαστάσεων· διότι μέσα στην
ίδια του την πατρίδα κανένας δεν φαίνεται πλέον να μπορεί να θεωρηθεί
αξιόπιστος…
Εν τω μεταξύ, οι δυνάμεις της Παντοκράτειρας έρχονται από το Βόρειο Μέτωπο,
φέρνοντας έναν από τους πιο καταστροφικούς πολέμους στο Γνωστό Σύμπαν· ενώ από
τα νότια της διάστασης τερατουργήματα επιτίθενται από την Απολεσθείσα Γη,
μαστίζοντας το Βασίλειο σαν προαιώνια κατάρα.
Στην Απολλώνια, μια από καιρό πολιορκημένη διάσταση, τα πράγματα έχουν
αρχίσει να ξεφεύγουν από τον έλεγχο…
Η Αγγελική, μια φίλη της Παντοκράτειρας, βρίσκεται δολοφονημένη στη σουίτα
ενός ξενοδοχείου, με μυστηριώδεις τομές επάνω στο σώμα της. Ο εραστής της,
Ταγματάρχης Στίβεν Νέλκος, παρότι ήταν μαζί της εκείνη τη βραδιά, μοιάζει να
έχει πλήρη άγνοια του τι συνέβη. Και οι άνθρωποι της Παντοκράτειρας δεν
καταφέρνουν να ανακαλύψουν τίποτα.
Η Ρία-Μία, η Αρχιέρεια του Κρόνου, προτείνει στην Παντοκράτειρα έναν ιδιωτικό
ερευνητή, τον Φέλιξ Χάρλω, ο οποίος ίσως θα μπορούσε να βρει τον δολοφόνο.
Ωστόσο, ακόμα κι αυτός σύντομα θα συνειδητοποιήσει πως η περίπτωση είναι
εξαιρετικά περίπλοκη και δυσεπίλυτη, και οι δυνάμεις που είναι αναμιγμένες
ξεπερνούν τη δικαιοδοσία του αλλά και τις ικανότητες του μυαλού του...
Ένας ξεχασμένος κόσμος, μια διάσταση απομονωμένη από το υπόλοιπο σύμπαν.
Ένας υπερδιαστασιακός στρόβιλος – ένα
ρήγμα – σπάζει το στάσιμο πλέγμα της πραγματικότητάς του. Κι από εκεί,
έρχεται ένας μεγάλος προφήτης που θα αλλάξει τη ροή της ιστορίας του για
πάντα...
Ο Τάμπριελ, κάποτε σύζυγος της Παντοκράτειρας και μάγος του τάγματος των
Δεσμοφυλάκων, καταλήγει σαν ναυαγός σε μια διάσταση ανέγνωρη για εκείνον. Ένα
μέρος όπου κανένας δεν μιλά καμια γνωστή του γλώσσα. Μέσα στο μυαλό του, όμως,
παράδοξα, υπάρχουν εικόνες από αυτόν τον απομονωμένο κόσμο: και ο Τάμπριελ
συνειδητοποιεί πως δεν μπορεί να βρίσκεται τυχαία εδώ...
Μαζί του είναι η Ανταρλίδα, μια από τις Μαύρες Δράκαινες της Παντοκράτειρας
οι οποίες πλέον υπηρετούν την Επανάσταση εναντίον της. Ούτε εκείνη έχει ποτέ
ξανά δει ή ακούσει γι’αυτό τον κόσμο. Αλλά τώρα που οι δυο τους βρίσκονται εδώ,
σ’ένα ξένο, εχθρικό περιβάλλον, πρέπει να μάθουν να επιβιώνουν ώστε να
ξεκλειδώσουν τα μυστικά της διάστασης που θα τους δώσουν πρόσβαση στο Γνωστό
Σύμπαν, από το οποίο ήρθαν.
Παράξενα ανοίγματα παρουσιάζονται στη Χάρνταβελ: τρύπες επάνω στα ίδια τα
τοιχώματα της πραγματικότητάς της. Από μέσα τους διακρίνεται μια άλλη
πραγματικότητα, και πλάσματα έρχονται από εκεί τα οποία δεν έχουν ξαναβαδίσει
ποτέ στη Χάρνταβελ.
Οι Παντοκρατορικοί που ελέγχουν την εν λόγω διάσταση προσπαθούν να ερευνήσουν
το φαινόμενο, η συχνότητα εμφάνισης του οποίου δεν μειώνεται αλλά αυξάνεται με
ανησυχητικό ρυθμό. Η Αρίνη’σαρ, μάγισσα του τάγματος των Ερευνητών και σύζυγος
του Παντοκρατορικού Ταγματάρχη Τέρι Κάρμεθ, έχει αναλάβει να ανακαλύψει τι
συμβαίνει, συναντώντας πολλά εμπόδια στον δρόμο της.
Αλλά και ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, ενδιαφέρεται για το
μυστηριώδες φαινόμενο γιατί η Χάρνταβελ συνδέεται άμεσα με τη δική του διάσταση,
την Απολλώνια. Οργανώνει μια αποστολή για να το ερευνήσει, και αναζητά τους
σωστούς ανθρώπους. Προσπαθεί να πείσει τον Γεράρδο να επιστρέψει στη Χάρνταβελ,
η οποία ήταν κάποτε πατρίδα του.
Ο Γεράρδος, όμως, είναι διστακτικός, επειδή είχε τους λόγους του που έφυγε
πριν από χρόνια. Ήταν ένας από τους ιερείς της Χάρνταβελ, που δεν μπορούν ποτέ
να την εγκαταλείψουν, καθώς αυτό σημαίνει τον θάνατό τους από μια δαιμονική
ακατονόμαστη δύναμη που κρύβεται μέσα τους. Αλλά ο Γεράρδος έχει επιβιώσει·
φεύγοντας από τη Χάρνταβελ νομίζει πως κατόρθωσε τελικά να διαλύσει το Εσώτερο
Θηρίο. Μπορεί, όμως, να είναι σίγουρος ότι αυτό δεν θα εμφανιστεί και πάλι εντός
του όταν ξαναγυρίσει στη Χάρνταβελ; Και είναι πρόθυμος να το ριψοκινδυνέψει για
να μάθει;
Η επιστροφή στην πατρίδα του μπορεί να τον φέρει σε σύγκρουση όχι μόνο με το
ιερατείο εκεί, αλλά και με μια δύναμη πιο διαβολική και εξαπλωμένη απ’ό,τι
μπορούσε ποτέ να φανταστεί.
Και, φυσικά, είναι και οι Παντοκρατορικοί στη Χάρνταβελ...
Μετά τη διάλυση της Συμπαντικής Παντοκρατορίας,
ληστές και κακούργοι λυμαίνονται τα άγρια εδάφη της Φεηνάρκια:
απομεινάρηδες των στρατών της Παντοκράτειρας αλλά και γηγενείς που
προσπαθούν να επωφεληθούν από την κατάσταση. Όταν ένας έμπορος από τη
Χόλκεραλ, ο Καντάρφιλ, δέχεται επίθεση από τους ληστές της Σαρντίκα-Νοθ,
μια ομάδα μισθοφόρων έρχεται απρόσμενα προς βοήθειά του για να τρέψει
τους ληστές σε φυγή. Σύντομα όμως ο Καντάρφιλ μαθαίνει πως οι σωτήρες
του είναι κι αυτοί πρώην Παντοκρατορικοί, όπως η Σαρντίκα-Νοθ.
Ονομάζονται Ζωντανοί-Νεκροί, και αρχηγός τους είναι ο Ζαώρδιλ ο
Σκοτωμένος – ένας άνθρωπος που κανονικά θα έπρεπε να είναι νεκρός. Δεν
έσωσαν, όμως, τον έμπορο από τη Σαρντίκα-Νοθ για να τον ληστέψουν οι
ίδιοι· αντιθέτως, τον καθοδηγούν ώστε να φτάσει, μέσω επικίνδυνων
ορεινών περασμάτων, στον προορισμό του: την πόλη της Νασόλκαθ. Εκεί, ο
Ζαώρδιλ ελπίζει να βρει περισσότερες δουλειές για τους μισθοφόρους του,
αλλά ανακαλύπτει πως οι φήμες κυκλοφορούν γρήγορα και είναι πολλοί που
ακόμα έχουν έντονο μίσος για όσους κάποτε υπηρετούσαν την Παντοκράτειρα.
Ωστόσο, υπάρχει και μια γυναίκα – πρώην Παντοκρατορική κι η ίδια – που
επιδιώκει συμμαχία, αν και σκιερή. Και ο Ηγεμόνας της Νασόλκαθ σύντομα
ετοιμάζεται για πόλεμο εναντίον ληστών, και συγκεντρώνει στρατό από
μισθοφόρους κάθε είδους…
Μια επανάσταση ξεκινά, αρχικά περιορισμένη αλλά δυνατή, και σύντομα εξαπλώνεται σαν φωτιά ανεξέλεγκτη. Μια κρυφή δύναμη τη θρέφει από τις σκιές της Πόλης. Εδραιωμένες πλουτοκρατίες καταρρέουν· οι πολιτάρχες της Ρελκάμνια ανησυχούν. Τρόμος και αναστάτωση απλώνονται γύρω από τον Ριγοπόταμο, καθώς προβλέπουν πόλεμο.
Ένας μεγάλος ηγέτης έχει εμφανιστεί και η Πόλη φαίνεται να ζητά το αντίβαρό του – έναν άνθρωπο από συνοικίες αρκετά μακρινές. Εχθρικές δυνάμεις τον θέλουν νεκρό, αλλά μυστηριώδεις συμπτώσεις έρχονται για να τον συντρέξουν. Μισθοφόροι και μαχητές κατευθύνονται προς το επίκεντρο του επικείμενου πολέμου.
Δύο Θυγατέρες της Πόλης αναζητούν ένα πολύτιμο κόσμημα που έκλεψε μια Αδελφή τους – ένα αινιγματικό κατασκεύασμα μιας αρχαίας Θυγατέρας που μπορεί να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στα λάθος χέρια.
Συμμορίες ξεσηκώνονται παντού, ακούγοντας το όνομα του Αλυσοδεμένου Ποιητή που έσπασε τις αλυσίδες του. Καιροσκόποι και πολεμοκάπηλοι πιστεύουν ότι έχουν κάτι να κερδίσουν. Παλιά καθεστώτα γκρεμίζονται, καινούργια παίρνουν τη θέση τους – καλύτερα ή χειρότερα;
Ένας ξεχασμένος χώρος ανοίγει, ξερνώντας πανωλεθρία και δαίμονες από άλλους χρόνους, τραυματίζοντας την Πόλη και φέρνοντας θλίψη στους κατοίκους της.
Οι Νομάδες των Δρόμων ταξιδεύουν στις οδούς και τις λεωφόρους της Ατέρμονης Πολιτείας, καθοδηγούμενοι από την Κυρά τους. Βαδίζοντας, πάντοτε βαδίζοντας. Προσελκύοντας κι άλλους από τις συνοικίες που περνούν. Ένα υπέροχο, μαγευτικό ταξίδι γι’αυτούς, το οποίο τους αποκαλύπτει ολοένα και περισσότερα μυστήρια της Πόλης· αλλά δεν θα αργήσει να τους βάλει και σε τρομερά προβλήματα. Θα βρεθούν ακόμα και στο έλεος αμφιλεγόμενων δυνάμεων ενώ θα θεωρούν τους εαυτούς τους, για πρώτη φορά, χαμένους μέσα στη Ρελκάμνια.
Μια εποχή μεγάλων αλλαγών, από τον Ριγοπόταμο ώς την Ανακτορική Συνοικία...
Ένας εξερευνητής από την Απολλώνια έχει χαθεί στο Πορφυρό Κενό,
ακολουθώντας τα ξεχασμένα ίχνη για κάποιο πιθανό απομεινάρι από τον Ενιαίο Κόσμο
– κάτι που και η Παντοκράτειρα πολύ πιθανόν να θέλει να πάρει στα χέρια της.
Ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, προσπαθεί να προλάβει ένα τέτοιο
ενδεχόμενο, και να ξαναβρεί τον χαμένο εξερευνητή. Στέλνει την Ιωάννα, τη Μαύρη
Δράκαινα, και τον Σέλιρ’χοκ, έναν μάγο του τάγματος των Διαλογιστών, στην Άκρη,
μια πόλη εκεί όπου το σύμπαν τελειώνει και το Πορφυρό Κενό απλώνεται, γεμάτο
Αιωρούμενες Νήσους, Ανέμους, και ανείπωτα όντα.
Στην Άκρη, η Ιωάννα και ο Σέλιρ’χοκ θα βρουν συμμάχους – έναν καπετάνιο του
Κενού, μια Ανεμοσκόπο, έναν μονόφθαλμο κυνηγημένο άντρα – και θα ταξιδέψουν στα
βάθη του Πορφυρού Κενού, σφυροκοπημένοι από Ανέμους… και με έναν από τους πιο
επικίνδυνους πράκτορες της Παντοκράτειρας στο κατόπι τους.
Ο Κάραγγελ, Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα, επιστρέφει στη μεγάλη
πόλη φέρνοντας νέα για τη γενοκτονία της Λευκής φυλής του από μια μαζική επίθεση
Μελανών. Αποζητά εκδίκηση. Αλλά στην Ελρείσβα οι αποφάσεις δεν παίρνονται μόνο
από εκείνον. Ούτε καν μόνο από τον Βασιληά. Ο Πρωτοσπαθάριος Κάραγγελ πρέπει να
συνεννοηθεί με τον Παντοκρατορικό Επόπτη Ευρύμαχο Νάλφερ, που βρίσκεται εκεί,
κυρίως, για να ελέγχει τα ορυχεία ενέργειας της περιοχής. Οι Παντοκρατορικοί
αποδεικνύονται πρόθυμοι να βοηθήσουν τον Κάραγγελ στον αγώνα του για εκδίκηση
εναντίον των Μελανών, αλλά τα όπλα που φέρνουν είναι τόσο καταστροφικά που
κάνουν ακόμα και τον Πρωτοσπαθάριο να προβληματιστεί σχετικά με τις μεθόδους
τους. Και ποια μπορεί να είναι τα κίνητρά τους για τη βοήθεια που του
προσφέρουν;
Το ένα χωριό Μελανών μετά το άλλο αφανίζεται, μέσα στις καυτές ερήμους της
Αρβήντλια, καθώς η εκστρατεία των Παντοκρατορικών ταξιδεύει σαν λαίλαπα ολέθρου.
Ταυτόχρονα, ο Ανδρόνικος, Πρίγκιπας της Επανάστασης, η Ιωάννα η Μαύρη
Δράκαινα, και άλλοι επαναστάτες σύντροφοί τους έρχονται προς την Αρβήντλια μέσω
μιας διαστασιακής διόδου στη Σάρντλι. Αλλά δεν γνωρίζουν ακόμα τίποτα για την
καταστροφή που ο Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα και οι Παντοκρατορικοί
σύμμαχοί του έχουν εξαπολύσει εναντίον των Μελανών φυλών. Στόχος των επαναστατών
είναι η αποκωδικοποίηση ενός μυστηριώδους μηνύματος που, αν οι υποψίες τους
είναι σωστές, θα αλλάξει τα πάντα για την Επανάσταση και για την Παντοκρατορία
σ’όλο το Γνωστό Σύμπαν...
Φανταστικές Πόλεις #5: Θεοί, Θρησκεία, Ιερατεία Επειδή οι κάτοικοι της πόλης δεν είναι πάντα και οι ανώτερες οντότητες εκεί...
(Σε περίπτωση που κάποιος δεν ξέρει τι είναι η σειρά άρθρων
Φανταστικές Πόλεις, μπορεί να διαβάσει το πρώτο άρθρο της σειράς: Φανταστικές Πόλεις #1: Συνοικίες.)
Αυτά που γράφω εδώ θα μπορούσε, υποθέτω, κάποιος να τα χρησιμοποιήσει για να φτιάξει μια φανταστική θρησκεία για μια ολόκληρη χώρα ή για έναν ολόκληρο κόσμο, αλλά, αφού η συγκεκριμένη σειρά άρθρων αφορά φανταστικές
πόλεις, θα επικεντρωθώ όσο το δυνατόν περισσότερο σε θρησκείες και θεούς που ταιριάζουν σε πόλεις.
Το πρώτο που πρέπει να αποφασίσει κανείς είναι αν θα υπάρχει θρησκεία σε μια πόλη ή αν δεν θα υπάρχει καθόλου θρησκεία. Στην τελευταία περίπτωση, μιλάμε για μια
άθρησκη πόλη, όπου οι κάτοικοι δεν πιστεύουν σε καμια δύναμη που υπερβαίνει τους εαυτούς τους ή που θα μπορούσαν, για κάποιο λόγο, να λατρεύουν. Μια τέτοια πόλη ίσως να βασίζεται πλήρως σε τεχνολογικά επιτεύγματα, ή οι κάτοικοί της μπορεί να είναι πνευματικά αποτελματωμένοι και ρομποτοειδείς, ή μπορεί να είναι πανίσχυροι σε τέτοιο βαθμό που είναι θεοί από μόνοι τους, κατέχουν τρομερές δυνάμεις, κι έτσι, ως επακόλουθο, δεν πιστεύουν σε δυνάμεις άλλες πέρα από τις δικές του. Προσέξτε ότι μιλάω για μια πόλη
άθρησκη, όχι άθεη. Εννοώ ότι σε μια τέτοια πόλη, όχι μόνο δεν πιστεύουν σε θεούς, μα δεν έχουν και
κανενός είδους θρησκεία. Δεν λατρεύουν τίποτα. Ούτε καν κάποια απρόσωπη δύναμη, όπως είναι η Μοίρα, ή ο Άνεμος, ή η Νύχτα, ή ο Θάνατος.
Ερωτήσεις για ανήσυχα μυαλά: Γιατί η πόλη είναι άθρησκη; Τι λόγος υφίσταται; Ήταν κάποτε θρησκευόμενη; Λάτρευαν κάποτε οι κάτοικοι κάποιους θεούς, κι αν ναι, γιατί όχι πλέον; Οι κάτοικοι είναι σίγουροι ότι δεν υπάρχουν άλλες δυνάμεις ανώτερες από αυτούς, ή είναι απλά ανόητοι ή υπερόπτες; Τι θα γινόταν αν κάποια ακατονόμαστη, μυστηριώδης δύναμη ξαφνικά παρουσιαζόταν σαυτή την πόλη;
Μια άλλη κατηγορία πόλης είναι η άθεη πόλη. Σε μια τέτοια πόλη μπορεί να υπάρχει θρησκεία αλλά πρέπει να είναι απρόσωπη· οι κάτοικοι δεν πιστεύουν σε θεούς ούτε σε έναν ούτε σε πολλούς. Ίσως να πιστεύουν σε δυνάμεις όπως είναι η Μοίρα ή η Δεινή Καταιγίδα, αλλά δεν πιστεύουν στην Κυρά του Πεπρωμένου ή στον Άρχοντα των Κεραυνών. Η θρησκεία τους είναι απρόσωπη. Λατρεύουν
δυνάμεις, όχι θεούς και θεές. Και σε αυτή την κατηγορία δεν συμπεριλαμβάνεται το να πιστεύουν σε έναν και μόνο Θεό· συμπεριλαμβάνεται, όμως, το να λατρεύουν ολόκληρη την Πλάση σαν κάτι το ιερό.
Ερωτήσεις για ανήσυχα μυαλά: Υπήρχαν κάποτε θεοί αλλά πλέον για κάποιο λόγο έχουν πάψει να υπάρχουν; Τι θα γινόταν αν ξαφνικά παρουσιάζονταν θεοί; Οι δυνάμεις που λατρεύουν οι κάτοικοι είναι ουσιαστικές ή αλληγορικές; Μπορούν να γίνουν θαύματα μέσω αυτών ή όχι; Οι δυνάμεις που οι κάτοικοι λατρεύουν μπορούν να τους βοηθήσουν εναντίον εξωτερικών απειλών;
Αν η πόλη δεν είναι ούτε άθρησκη ούτε άθεη, σημαίνει πως υπάρχουν θεοί στην πόλη, και σαυτή την περίπτωση πρέπει να αποφασίσει κανείς αν έχουμε μονοθεϊσμό ή πολυθεϊσμό.
Αν η πόλη είναι μονοθεϊστική, λατρεύουν έναν και μόνο θεό (ή θεά) εκεί. Μπορεί σε ολόκληρο τον κόσμο να υπάρχει ένας και μόνο θεός, ή μπορεί απλά στη συγκεκριμένη πόλη να λατρεύουν αποκλειστικά αυτόν. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να αποφασίσεις τι είδους θεός είναι. Είναι ένας πανίσχυρος θεός δημιουργός του κόσμου; Είναι ένας δαίμονας που κατοικεί στο βουνό στα ριζά του οποίου είναι οικοδομημένη η πόλη; Είναι μια θεά των αγρών που οι κάτοικοι της πόλης ζητάνε την ευλογία της για να καρποφορήσουν τα κτήματά τους και να γεννήσουν τα ζωντανά τους; Είναι μια ιδιότροπη θεά των τηλεπικοινωνιών που οι κάτοικοι της πόλης πρέπει να τα έχουν καλά μαζί της προκειμένου να μην προκαλείται τηλεπικοινωνιακό χάος;
Ερωτήσεις για ανήσυχα μυαλά: Γιατί η πόλη πιστεύει σε μία μόνο θεότητα; Τι θα γινόταν αν οι κάτοικοι άρχιζαν να αγνοούν αυτή τη θεότητα; Τι θα γινόταν αν η θεότητα ξαφνικά εξαφανιζόταν; Τι θα γινόταν αν κάποιος άλλος θεός ξαφνικά ερχόταν στην περιοχή; Θα μπορούσε κάποιος να νικήσει τη θεότητα της πόλης; Είναι τυραννική ή αγαθή; Τι συμβαίνει αν κάποιος προσελκύσει την οργή της; Είναι αδιάφορη θεότητα ή ενδιαφέρεται άμεσα για τους κατοίκους και όσους περνάνε από την πόλη;
Η πόλη μπορεί επίσης να είναι πολυθεϊστική, δηλαδή να λατρεύουν πολλούς θεούς εκεί. Μπορεί στην πόλη να λατρεύουν όλο το πάνθεο που υπάρχει στον κόσμο, ή κάποιους συγκεκριμένους θεούς του παγκόσμιου πάνθεου· ή μπορεί η πόλη να έχει το δικό της, προσωπικό πάνθεο. Όπως και νάχει, στην πόλη λατρεύουν πάνω από έναν θεό. Αυτοί οι θεοί μπορεί να τα έχουν καλά αναμεταξύ τους, ή μπορεί να έχουν κόντρες· μπορεί, μάλιστα, ο ένας να είναι σκοτεινός αντικατοπτρισμός του άλλου, ή μπορεί να είναι μέλη μιας θεϊκής οικογένειας. Μπορεί να είναι ανθρωπόμορφοι ή ζωόμορφοι, ή οι μορφές τους μπορεί να είναι τελείως παράξενες ή και ακατάληπτες για κοινούς θνητούς.
Ερωτήσεις για ανήσυχα μυαλά: Μπορεί να προκληθεί, κάπως, πόλεμος θεών ανάμεσα στις θεότητες της πόλης; Τι θα γίνει αν κάποιος από τους θεούς πεθάνει; θα δημιουργηθεί ανισορροπία δυνάμεων μέσα στην πόλη; ή, ίσως, ακόμα και καταστροφή; Τι θα γίνει αν κάποιες καινούργιες θεϊκές δυνάμεις παρουσιαστούν; Μπορούν οι θεότητες της πόλης να γεννήσουν άλλες, καινούργιες θεότητες; Κι αν ναι, υπό ποιες συνθήκες και πόσο συχνά μπορεί να συμβεί αυτό;
Καλό θα ήταν, επίσης, να αναρωτηθεί κανείς αν μπορεί να υπάρξει μια
πόλη με θεούς αλλά χωρίς θρησκεία. Δηλαδή, ίσως να υπάρχουν θεϊκές οντότητες αλλά κανένας να μην τις λατρεύει. Γιατί, όμως; Δεν θέλουν οι θεότητες να έχουν πιστούς; Οι κάτοικοι τις βλέπουν εχθρικά; Υφίσταται κάποια παρεξήγηση; Οι κάτοικοι τις βλέπουν σαν τυράννους από τους οποίους πρέπει να απελευθερωθούν; Ή μήπως τις βλέπουν σχεδόν σαν θηρία, απλώς όχι όπως τα συνηθισμένα; Θα μπορούσαν, ίσως, οι θεοί να είναι
θύματα των κατοίκων της πόλης; Θα μπορούσαν να είναι, κάπως, δέσμιοι αυτών, υπηρέτες τους; Ίσως πανίσχυροι μάγοι να κρατάνε τους θεούς αιχμάλωτους, ή ίσως πανίσχυροι τεχνοκράτες να έχουν τους θεούς φυλακισμένους σε κάποια ειδικά κατασκευασμένα υπόγεια για να μη χάσουν τη δύναμη που τους προσφέρει η τεχνολογία τους και την εξουσία τους πάνω στην πόλη.
Αν όμως έχουμε θρησκεία κάποιου είδους είτε με θεούς είτε με απρόσωπες δυνάμεις πρέπει συνήθως να έχουμε και ιερατείο, κάποιοι πρέπει να είναι ιερείς που έρχονται σε επαφή με αυτούς τους θεούς ή που καθοδηγούν τους υπόλοιπους ανθρώπους της πόλης σε ιεροτελεστίες, γιορτές, επικλήσεις. Αν δεν υπάρχει ιερατείο, τότε μιλάμε για μια τελείως ελεύθερη θρησκεία, που ο καθένας μπορεί να κάνει τις δικές του τελετές όπως νομίζει και να λατρεύει τους θεούς κατά το δοκούν.
Τα ιερατεία μπορεί να έχουν από πολύ αυστηρή ιεραρχία μέχρι τελείως χαλαρή. Ένα είδος πολύ αυστηρής ιεραρχίας είναι αυτό της μεσαιωνικής Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας αν και πιστεύω πως θα μπορούσε κανείς να φανταστεί και ακόμα πιο αυστηρές ιεραρχίες σε φανταστικά σκηνικά. Μια τελείως χαλαρή ιεραρχία είναι, για παράδειγμα, κάποιοι σαμάνοι που μοιράζονται ορισμένες ιδέες για τη θρησκεία αλλά κανένας δεν θεωρεί τον εαυτό του πάνω από τους άλλους, ούτε κανένας έχει καμια συγκεκριμένη θέση μέσα στην ιεραρχία· όλοι είναι το ίδιο. Θα μπορούσε κάποιος να σκεφτεί πολλές δομές για θρησκευτικά ιερατεία, γιαυτό κιόλας δεν θα μπω στη διαδικασία να φέρω μπλεγμένα παραδείγματα. Παραθέτω απλώς μερικά σχεδιαγράμματα, κι ας φανταστεί ο καθένας, μέσω αυτών, ό,τι νομίζει. Πολλές φορές, άλλωστε, από μια εικόνα μάς έρχονται πολύ περισσότερες ιδέες.
(Δεν είναι και πολύ καλά σχεδιασμένα, γιατί δεν ήθελα να φάω πολύ χρόνο σε αυτά τα σχεδιαγράμματα, αλλά σημασία έχει η έμπνευση που μπορείς να πάρεις από αυτά, όχι το αισθητικό αποτέλεσμα.)
Κάποια άλλα πράγματα που οφείλει κανείς να αναρωτηθεί για τις θρησκείες και τα ιερατεία είναι: το τυπικό που ακολουθείται· τι θεωρείται «θεϊκός νόμος»· πώς τιμωρούνται τα παραπτώματα· σε τι βαθμό ελέγχει η θρησκεία την κοινωνία. Οι κάτοικοι της πόλης φοβούνται τους ιερείς, ή όχι; Οι ιερείς μπορούν να επιβάλλουν τη γνώμη τους στα πολιτικά δρώμενα, ή μόνο να συμβουλεύουν; Αν οι ιερείς δεν σε συμπαθούν σημαίνει ότι έχεις μπλέξει πολύ άσχημα, ή μπορείς απλά να τους αγνοήσεις;
Επίσης: υπάρχουν απαγορευμένες θρησκείες; Υπάρχουν θεότητες ή δυνάμεις που δεν μπορεί κανείς να τις λατρεύει ανοιχτά μέσα στην πόλη; Κι αν ναι, γιατί; Είναι ενάντιες της επίσημης θρησκείας; Είναι θεότητες αντικειμενικά μοχθηρές και δαιμονικές (κάτι σαν θεούς του εξώτερου χάους); Είναι θεότητες επικίνδυνες που η επίκλησή τους μπορεί να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα;
Ποια είναι η σχέση των θεών με την τεχνολογία της πόλης; Οι θεοί είναι υπέρ της τεχνολογικής ανάπτυξης, ή κατά; Ή είναι αδιάφοροι προς την τεχνολογία; Μήπως οι θεοί είναι που έφεραν την τεχνολογία στους ανθρώπους; Κι αν ναι, πώς; Φωτίζοντας κάποια μυαλά, ή ρίχνοντας παράξενα μεταλλικά κιβώτια από τους ουρανούς γεμάτα πρώτες ύλες και μυστηριώδεις οδηγίες;
Εκτός από αυτά, γεννιούνται και πολλά ακόμα ερωτήματα κοινωνικού τύπου. Για παράδειγμα: Η θρησκεία χρησιμοποιείται για οικονομική εκμετάλλευση; Η θρησκεία χρησιμοποιείται για να αντικρούει τον νόμο; Η θρησκεία αναμιγνύεται στις σχέσεις των ανθρώπων, όπως με τον γάμο; Πρέπει ιερωμένος να ευλογήσει κάποιες επιχειρήσεις προτού ξεκινήσουν; Τι ρόλο παίζει η θρησκεία στον πόλεμο; Οι ιερείς ευλογούν τους στρατούς; Εκείνοι που έχουν τη δύναμη των θεών με το μέρος τους κυριαρχούν ευκολότερα;
Τι είδους δυνάμεις προσφέρουν οι θεοί στους πιστούς τους; Ή τι είδους θαύματα γίνονται; Κάποιοι βλέπουν απλώς μερικά αμφιλεγόμενα οράματα; Κάποιοι συνομιλούν με αόρατες φωνές; Κάποιοι μεταμορφώνονται σε άλλα πλάσματα; Αποκτούν άμεση γνώση; Ταξιδεύουν σε πνευματικούς κόσμους; Δημιουργούν θαυμαστά έργα τέχνης; Μετατρέπονται σε μανιασμένοι πολεμιστές που ο ένας κάνει για πενήντα απλούς αντιπάλους;
Οι θεότητες, βέβαια, μπορεί απλά να είναι συμβολικές ή τελείως μυστηριώδεις και να μην προσφέρουν καθόλου δυνάμεις στους πιστούς τους, ούτε καν κάποιο όραμα κάπου-κάπου.
Η θρησκεία της πόλης μπορεί, επίσης, να μην είναι τίποτα περισσότερο από μια καλοστημένη απάτη. Μια συνωμοσία από μια μικρή κάστα ανθρώπων (αυτοαποκαλούμενους «ιερείς») που θέλουν να ελέγχουν τη συμπεριφορά των άλλων για διάφορους λόγους οικονομικούς και πολιτικούς, το πιθανότερο.
Η Θεά των Τηλεφώνων, του Alonzo Earl Foringer (1878-1948)