Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, από τρίτους κυρίως, για απλή ανάλυση επισκεπτών (πχ, Google Analytics) και για social media (πχ, από το Twitter). Τα μόνα cookies που χρησιμοποιούμε εμείς είναι για θέματα λειτουργικότητας (πχ, για να μην εμφανίζεται ξανά αυτή η ειδοποίηση αφότου έχετε πατήσει το κουμπάκι). Κανένα από αυτά τα cookies, απ’ό,τι ξέρουμε, δεν είναι βλαβερό, και εμείς δεν εκμεταλλευόμαστε τις πληροφορίες σας με κανέναν τρόπο. Ωστόσο, αν θέλετε μπορείτε πολύ εύκολα να σβήσετε τα cookies από οποιονδήποτε browser, συνήθως πατώντας Shift+Ctrl+Del. Περισσότερες πληροφορίες για τα cookies μπορείτε να βρείτε στο www.whatarecookies.com.
Δύο συνοικίες της Ατέρμονης Πολιτείας, η Βαθμιδωτή και η Επίστρωτη, βρίσκονται από χρόνια σε μια κατάσταση οικονομικής αλληλεξάρτησης. Η μία συμπληρώνει την άλλη. Η Βαθμιδωτή παράγοντας, αποκλειστικά και μόνο, τεχνικούς εξοπλισμούς. Η Επίστρωτη παράγοντας τρόφιμα. Και καμιά από τις δυο συνοικίες δεν διανοείται να αλλάξει τον ρυθμό της ζωής των πολιτών της.
Μια μυστηριώδης γυναίκα με το όνομα Κορίνα παρουσιάζεται στην Επίστρωτη και μιλά με τους Εχθρούς του Πρωινού, τη μεγαλύτερη και χειρότερη συμμορία της συνοικίας, που είναι ο φόβος κι ο τρόμος των πολιτών αλλά και της αστυνομίας. Η Κορίνα προθυμοποιείται να τους βοηθήσει σ’ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο: να κλέψουν χρήματα κατευθείαν από το κεντρικό θησαυροφυλάκιο της Τράπεζας των Τεσσάρων.
Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο που έχει η Κορίνα στο μυαλό της.
Πολύ σύντομα, τα πράγματα αρχίζουν ν’αλλάζουν για τις δύο συνοικίες καθώς οι ισορροπίες θρυμματίζονται...
Το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης αρχίζει!
Μετά από τον διωγμό των δυνάμεων της Παντοκράτειρας, οι υλικές ζημιές στη
διάσταση της Σεργήλης είναι πολλές, και η οικονομία της έχει δεχτεί σοβαρό
πλήγμα. Προκειμένου ολόκληρη η διάσταση να ορθοποδήσει, οι πολιτικοί της
αποφασίζουν να οργανώσουν το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, που θα φέρει
χρήματα από πολλές άλλες διαστάσεις του Γνωστού Σύμπαντος.
Οι ραλίστες που θα αγωνιστούν είναι όλοι ικανοί και έμπειροι στην οδήγηση –
ήρωες των τροχών και του τιμονιού. Ανάμεσά τους είναι και η Ελοντί Αλλόγνωμη, ή,
όπως πολλοί στη Σεργήλη τη γνωρίζουν από την παλιά της ζωή ως τραγουδίστρια, η
Έκπτωτη Ελοντί. Στο παρελθόν, σε μικρή ηλικία, ήταν δόκιμη για ιέρεια της
Αρτάλης όταν οι πράκτορες της Παντοκράτειρας προσπαθούσαν ακόμα να εξαφανίσουν
τις γυναίκες που λάτρευαν αυτή τη θεά. Αργότερα, είχε μπει στους κόλπους της
Επανάστασης, αποζητώντας εκδίκηση. Τώρα, στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης,
το παρελθόν της Ελοντί θα συναντήσει το παρόν, κι εκείνη θ’ανακαλύψει
καινούργια, και ίσως τρομαχτικά, πράγματα για τον εαυτό της.
Ο Ζορδάμης, ένας παλιός εραστής της Έκπτωτης Ελοντί και δεινός ραλίστας,
συμμετέχει επίσης στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι, και έχει κάνει μια σκοτεινή και
δαιμονική συμφωνία για να βεβαιωθεί ότι θα νικήσει. Επειδή
πρέπει να νικήσει: μυστηριώδεις δυνάμεις του υπόκοσμου της Σεργήλης
βρίσκονται στο κατόπι του, και φαίνονται έτοιμες να τον αφανίσουν αν δεν τους
δώσει ό,τι τους χρωστά...
Στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, οι οδηγοί θα τρέξουν επάνω σε
αιωρούμενες ράμπες, επάνω σε δύσκολα εδάφη, μέσα στους άγριους δασότοπους
Φέρνιλγκαν, μέσα στις καυτές ερήμους της Σεργήλης, μέσα σε παγωμένα βουνά, ακόμα
και μέσα σε μια παράξενη ενδοδιάσταση με πράσινο ουρανό και κόκκινο ήλιο...
Η Σεργήλη έχει απελευθερωθεί από τους Παντοκρατορικούς· οι κάτοικοί της
μπορούν ξανά να λατρεύουν όποιους θεούς θέλουν. Η θρησκεία της Αρτάλης έχει
αναβιώσει. Η Αριστέα, μια από τις ιέρειές της, καταφέρνει να λάβει χρηματοδότηση
από την Πολιτειάρχη της Μέλβερηθ για την οικοδόμηση ενός καινούργιου ναού στα
άκρα της εν λόγω μεγαλούπολης. Αλλά σύντομα ανακαλύπτει ότι το χρηματικό δεν
είναι το μόνο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει. Οι Ανατολικοί Φρουροί, μια νέα
συμμορία που καταδυναστεύει τις ακροανατολικές συνοικίες της Μέλβερηθ, ζητούν
λεφτά για την προστασία του ναού – «προστασία» από την ίδια τη συμμορία, στην
πραγματικότητα. Η Αριστέα, αρνούμενη να πληρώσει, θα βρεθεί σε σύγκρουση μαζί
τους. Ευτυχώς, στο πλευρό της είναι ο Βασνάρος, ο Αγωνιστής των Δρόμων – γνωστός
και ως Τρελός Λύκος της Μέλβερηθ, κατά την περίοδο της κυριαρχίας των
Παντοκρατορικών.
Η Φάνρηβ, μια από τις σημαντικότερες πόλεις της Μοργκιάνης, ήταν κάποτε, πριν
από χρόνια, ελεύθερη με δικό της πολίτευμα. Σήμερα, είναι ένα προτεκτοράτο του
Βασιλείου της Χάρνωθ. Ο λαός της είναι διαιρεμένος: μια μερίδα υποστηρίζει τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο· μια μερίδα είναι με το μέρος του παλιού Φύλακα της Φάνρηβ,
που έρχεται με στρατό από τον βορρά για να την ελευθερώσει· και μια άλλη μερίδα
των πολιτών είναι αυτονομιστές, που δεν θέλουν ούτε τους Χαρνώθιους στην πόλη
τους ούτε την επιστροφή του Φύλακα.
Οι Αιρετοί της Φάνρηβ είναι διαιρεμένοι όπως και ο λαός της, αποτελώντας
αντανάκλασή του.
Ο Άλφεντουρ αλ Έρεσναβ, Διπλωματικός Αντιπρόσωπος του Εμπορικού Συνδέσμου της
Νάζρηβ, έρχεται από την πόλη του με ελικόπτερο προς τη Φάνρηβ, καλεσμένος εκεί
από έναν παλιό του φίλο, τον Κασλάριν ωλ Μάρατεκ, Αιρετό της Συντεχνίας των
Αγροτών. Ο Κασλάριν πιστεύει πως έχει ένα σχέδιο για να σώσει τη Φάνρηβ προτού η
πόλη καταστραφεί από την οργή των αντίπαλων παρατάξεων. Και ζητά τη βοήθεια του
Άλφεντουρ, ο οποίος μπορεί να ασκήσει πιέσεις και στην Κέσριμιθ ωλ Ζαλτάρεμ, τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο, και στο συμβούλιο των Αιρετών.
Όταν όμως ο Άλφεντουρ φτάνει στην πόλη, το κλίμα είναι ήδη έκρυθμο και, με
κάθε μέρα που περνά, χειροτερεύει. Η Αρχόντισσα Κέσριμιθ προσπαθεί με όλους τους
τρόπους – και με τα ελεγχόμενα μέσα μαζικής πληροφόρησης της Φάνρηβ – να
επηρεάσει τον λαό ώστε να τον τραβήξει με το μέρος του Βασιλείου της Χάρνωθ. Οι
υποστηρικτές του Φύλακα, που έρχεται με στρατό από τα βόρεια, πασχίζουν να
φέρουν τον κόσμο με τη δική τους πλευρά, ενώ αποφεύγουν και χτυπάνε τους
ανθρώπους των Χαρνώθιων. Και οι αυτονομιστές είναι εναντίον όλων, γεμίζοντας
τους δρόμους της πόλης με συνθήματα και απρόσμενες εκρήξεις.
Αλλά στη Φάνρηβ οι πιο επικίνδυνες ενέργειες γίνονται στα παρασκήνια. Σκιερές
μορφές στοιχειώνουν την Πόλη της Αέναης Νύχτας. Προδότες σχεδιάζουν πολιτικές
δολοφονίες. Κατάσκοποι παρακολουθούν κάθε κίνηση. Αδέλφια χάνουν την εμπιστοσύνη
που έχουν μεταξύ τους. Οι πάντες είναι ύποπτοι για τα πάντα.
Ο Πρίγκιπας Ανδρόνικος επιστρέφει στην πατρίδα του, την Απολλώνια, όπου
σύντομα ανακαλύπτει ότι τα πράγματα δεν είναι όπως τα είχε αφήσει. Κάποια
μυστηριώδης, σκοτεινή οργάνωση έχει απλώσει τα δίχτυα της μέσα στο Βασίλειο, και
φημολογείται, ψιθυριστά, ότι ακόμα κι ο αδελφός του Ανδρόνικου, ο Πρίγκιπας
Λούσιος, είναι αναμιγμένος σ’αυτήν.
Ο Ανδρόνικος θα βρεθεί σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, και θα χρειαστεί να
ζητήσει βοήθεια ακόμα κι από τους επαναστάτες άλλων διαστάσεων· διότι μέσα στην
ίδια του την πατρίδα κανένας δεν φαίνεται πλέον να μπορεί να θεωρηθεί
αξιόπιστος…
Εν τω μεταξύ, οι δυνάμεις της Παντοκράτειρας έρχονται από το Βόρειο Μέτωπο,
φέρνοντας έναν από τους πιο καταστροφικούς πολέμους στο Γνωστό Σύμπαν· ενώ από
τα νότια της διάστασης τερατουργήματα επιτίθενται από την Απολεσθείσα Γη,
μαστίζοντας το Βασίλειο σαν προαιώνια κατάρα.
Στην Απολλώνια, μια από καιρό πολιορκημένη διάσταση, τα πράγματα έχουν
αρχίσει να ξεφεύγουν από τον έλεγχο…
Η Αγγελική, μια φίλη της Παντοκράτειρας, βρίσκεται δολοφονημένη στη σουίτα
ενός ξενοδοχείου, με μυστηριώδεις τομές επάνω στο σώμα της. Ο εραστής της,
Ταγματάρχης Στίβεν Νέλκος, παρότι ήταν μαζί της εκείνη τη βραδιά, μοιάζει να
έχει πλήρη άγνοια του τι συνέβη. Και οι άνθρωποι της Παντοκράτειρας δεν
καταφέρνουν να ανακαλύψουν τίποτα.
Η Ρία-Μία, η Αρχιέρεια του Κρόνου, προτείνει στην Παντοκράτειρα έναν ιδιωτικό
ερευνητή, τον Φέλιξ Χάρλω, ο οποίος ίσως θα μπορούσε να βρει τον δολοφόνο.
Ωστόσο, ακόμα κι αυτός σύντομα θα συνειδητοποιήσει πως η περίπτωση είναι
εξαιρετικά περίπλοκη και δυσεπίλυτη, και οι δυνάμεις που είναι αναμιγμένες
ξεπερνούν τη δικαιοδοσία του αλλά και τις ικανότητες του μυαλού του...
Ένας ξεχασμένος κόσμος, μια διάσταση απομονωμένη από το υπόλοιπο σύμπαν.
Ένας υπερδιαστασιακός στρόβιλος – ένα
ρήγμα – σπάζει το στάσιμο πλέγμα της πραγματικότητάς του. Κι από εκεί,
έρχεται ένας μεγάλος προφήτης που θα αλλάξει τη ροή της ιστορίας του για
πάντα...
Ο Τάμπριελ, κάποτε σύζυγος της Παντοκράτειρας και μάγος του τάγματος των
Δεσμοφυλάκων, καταλήγει σαν ναυαγός σε μια διάσταση ανέγνωρη για εκείνον. Ένα
μέρος όπου κανένας δεν μιλά καμια γνωστή του γλώσσα. Μέσα στο μυαλό του, όμως,
παράδοξα, υπάρχουν εικόνες από αυτόν τον απομονωμένο κόσμο: και ο Τάμπριελ
συνειδητοποιεί πως δεν μπορεί να βρίσκεται τυχαία εδώ...
Μαζί του είναι η Ανταρλίδα, μια από τις Μαύρες Δράκαινες της Παντοκράτειρας
οι οποίες πλέον υπηρετούν την Επανάσταση εναντίον της. Ούτε εκείνη έχει ποτέ
ξανά δει ή ακούσει γι’αυτό τον κόσμο. Αλλά τώρα που οι δυο τους βρίσκονται εδώ,
σ’ένα ξένο, εχθρικό περιβάλλον, πρέπει να μάθουν να επιβιώνουν ώστε να
ξεκλειδώσουν τα μυστικά της διάστασης που θα τους δώσουν πρόσβαση στο Γνωστό
Σύμπαν, από το οποίο ήρθαν.
Παράξενα ανοίγματα παρουσιάζονται στη Χάρνταβελ: τρύπες επάνω στα ίδια τα
τοιχώματα της πραγματικότητάς της. Από μέσα τους διακρίνεται μια άλλη
πραγματικότητα, και πλάσματα έρχονται από εκεί τα οποία δεν έχουν ξαναβαδίσει
ποτέ στη Χάρνταβελ.
Οι Παντοκρατορικοί που ελέγχουν την εν λόγω διάσταση προσπαθούν να ερευνήσουν
το φαινόμενο, η συχνότητα εμφάνισης του οποίου δεν μειώνεται αλλά αυξάνεται με
ανησυχητικό ρυθμό. Η Αρίνη’σαρ, μάγισσα του τάγματος των Ερευνητών και σύζυγος
του Παντοκρατορικού Ταγματάρχη Τέρι Κάρμεθ, έχει αναλάβει να ανακαλύψει τι
συμβαίνει, συναντώντας πολλά εμπόδια στον δρόμο της.
Αλλά και ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, ενδιαφέρεται για το
μυστηριώδες φαινόμενο γιατί η Χάρνταβελ συνδέεται άμεσα με τη δική του διάσταση,
την Απολλώνια. Οργανώνει μια αποστολή για να το ερευνήσει, και αναζητά τους
σωστούς ανθρώπους. Προσπαθεί να πείσει τον Γεράρδο να επιστρέψει στη Χάρνταβελ,
η οποία ήταν κάποτε πατρίδα του.
Ο Γεράρδος, όμως, είναι διστακτικός, επειδή είχε τους λόγους του που έφυγε
πριν από χρόνια. Ήταν ένας από τους ιερείς της Χάρνταβελ, που δεν μπορούν ποτέ
να την εγκαταλείψουν, καθώς αυτό σημαίνει τον θάνατό τους από μια δαιμονική
ακατονόμαστη δύναμη που κρύβεται μέσα τους. Αλλά ο Γεράρδος έχει επιβιώσει·
φεύγοντας από τη Χάρνταβελ νομίζει πως κατόρθωσε τελικά να διαλύσει το Εσώτερο
Θηρίο. Μπορεί, όμως, να είναι σίγουρος ότι αυτό δεν θα εμφανιστεί και πάλι εντός
του όταν ξαναγυρίσει στη Χάρνταβελ; Και είναι πρόθυμος να το ριψοκινδυνέψει για
να μάθει;
Η επιστροφή στην πατρίδα του μπορεί να τον φέρει σε σύγκρουση όχι μόνο με το
ιερατείο εκεί, αλλά και με μια δύναμη πιο διαβολική και εξαπλωμένη απ’ό,τι
μπορούσε ποτέ να φανταστεί.
Και, φυσικά, είναι και οι Παντοκρατορικοί στη Χάρνταβελ...
Μετά τη διάλυση της Συμπαντικής Παντοκρατορίας,
ληστές και κακούργοι λυμαίνονται τα άγρια εδάφη της Φεηνάρκια:
απομεινάρηδες των στρατών της Παντοκράτειρας αλλά και γηγενείς που
προσπαθούν να επωφεληθούν από την κατάσταση. Όταν ένας έμπορος από τη
Χόλκεραλ, ο Καντάρφιλ, δέχεται επίθεση από τους ληστές της Σαρντίκα-Νοθ,
μια ομάδα μισθοφόρων έρχεται απρόσμενα προς βοήθειά του για να τρέψει
τους ληστές σε φυγή. Σύντομα όμως ο Καντάρφιλ μαθαίνει πως οι σωτήρες
του είναι κι αυτοί πρώην Παντοκρατορικοί, όπως η Σαρντίκα-Νοθ.
Ονομάζονται Ζωντανοί-Νεκροί, και αρχηγός τους είναι ο Ζαώρδιλ ο
Σκοτωμένος – ένας άνθρωπος που κανονικά θα έπρεπε να είναι νεκρός. Δεν
έσωσαν, όμως, τον έμπορο από τη Σαρντίκα-Νοθ για να τον ληστέψουν οι
ίδιοι· αντιθέτως, τον καθοδηγούν ώστε να φτάσει, μέσω επικίνδυνων
ορεινών περασμάτων, στον προορισμό του: την πόλη της Νασόλκαθ. Εκεί, ο
Ζαώρδιλ ελπίζει να βρει περισσότερες δουλειές για τους μισθοφόρους του,
αλλά ανακαλύπτει πως οι φήμες κυκλοφορούν γρήγορα και είναι πολλοί που
ακόμα έχουν έντονο μίσος για όσους κάποτε υπηρετούσαν την Παντοκράτειρα.
Ωστόσο, υπάρχει και μια γυναίκα – πρώην Παντοκρατορική κι η ίδια – που
επιδιώκει συμμαχία, αν και σκιερή. Και ο Ηγεμόνας της Νασόλκαθ σύντομα
ετοιμάζεται για πόλεμο εναντίον ληστών, και συγκεντρώνει στρατό από
μισθοφόρους κάθε είδους…
Μια επανάσταση ξεκινά, αρχικά περιορισμένη αλλά δυνατή, και σύντομα εξαπλώνεται σαν φωτιά ανεξέλεγκτη. Μια κρυφή δύναμη τη θρέφει από τις σκιές της Πόλης. Εδραιωμένες πλουτοκρατίες καταρρέουν· οι πολιτάρχες της Ρελκάμνια ανησυχούν. Τρόμος και αναστάτωση απλώνονται γύρω από τον Ριγοπόταμο, καθώς προβλέπουν πόλεμο.
Ένας μεγάλος ηγέτης έχει εμφανιστεί και η Πόλη φαίνεται να ζητά το αντίβαρό του – έναν άνθρωπο από συνοικίες αρκετά μακρινές. Εχθρικές δυνάμεις τον θέλουν νεκρό, αλλά μυστηριώδεις συμπτώσεις έρχονται για να τον συντρέξουν. Μισθοφόροι και μαχητές κατευθύνονται προς το επίκεντρο του επικείμενου πολέμου.
Δύο Θυγατέρες της Πόλης αναζητούν ένα πολύτιμο κόσμημα που έκλεψε μια Αδελφή τους – ένα αινιγματικό κατασκεύασμα μιας αρχαίας Θυγατέρας που μπορεί να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στα λάθος χέρια.
Συμμορίες ξεσηκώνονται παντού, ακούγοντας το όνομα του Αλυσοδεμένου Ποιητή που έσπασε τις αλυσίδες του. Καιροσκόποι και πολεμοκάπηλοι πιστεύουν ότι έχουν κάτι να κερδίσουν. Παλιά καθεστώτα γκρεμίζονται, καινούργια παίρνουν τη θέση τους – καλύτερα ή χειρότερα;
Ένας ξεχασμένος χώρος ανοίγει, ξερνώντας πανωλεθρία και δαίμονες από άλλους χρόνους, τραυματίζοντας την Πόλη και φέρνοντας θλίψη στους κατοίκους της.
Οι Νομάδες των Δρόμων ταξιδεύουν στις οδούς και τις λεωφόρους της Ατέρμονης Πολιτείας, καθοδηγούμενοι από την Κυρά τους. Βαδίζοντας, πάντοτε βαδίζοντας. Προσελκύοντας κι άλλους από τις συνοικίες που περνούν. Ένα υπέροχο, μαγευτικό ταξίδι γι’αυτούς, το οποίο τους αποκαλύπτει ολοένα και περισσότερα μυστήρια της Πόλης· αλλά δεν θα αργήσει να τους βάλει και σε τρομερά προβλήματα. Θα βρεθούν ακόμα και στο έλεος αμφιλεγόμενων δυνάμεων ενώ θα θεωρούν τους εαυτούς τους, για πρώτη φορά, χαμένους μέσα στη Ρελκάμνια.
Μια εποχή μεγάλων αλλαγών, από τον Ριγοπόταμο ώς την Ανακτορική Συνοικία...
Ένας εξερευνητής από την Απολλώνια έχει χαθεί στο Πορφυρό Κενό,
ακολουθώντας τα ξεχασμένα ίχνη για κάποιο πιθανό απομεινάρι από τον Ενιαίο Κόσμο
– κάτι που και η Παντοκράτειρα πολύ πιθανόν να θέλει να πάρει στα χέρια της.
Ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, προσπαθεί να προλάβει ένα τέτοιο
ενδεχόμενο, και να ξαναβρεί τον χαμένο εξερευνητή. Στέλνει την Ιωάννα, τη Μαύρη
Δράκαινα, και τον Σέλιρ’χοκ, έναν μάγο του τάγματος των Διαλογιστών, στην Άκρη,
μια πόλη εκεί όπου το σύμπαν τελειώνει και το Πορφυρό Κενό απλώνεται, γεμάτο
Αιωρούμενες Νήσους, Ανέμους, και ανείπωτα όντα.
Στην Άκρη, η Ιωάννα και ο Σέλιρ’χοκ θα βρουν συμμάχους – έναν καπετάνιο του
Κενού, μια Ανεμοσκόπο, έναν μονόφθαλμο κυνηγημένο άντρα – και θα ταξιδέψουν στα
βάθη του Πορφυρού Κενού, σφυροκοπημένοι από Ανέμους… και με έναν από τους πιο
επικίνδυνους πράκτορες της Παντοκράτειρας στο κατόπι τους.
Ο Κάραγγελ, Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα, επιστρέφει στη μεγάλη
πόλη φέρνοντας νέα για τη γενοκτονία της Λευκής φυλής του από μια μαζική επίθεση
Μελανών. Αποζητά εκδίκηση. Αλλά στην Ελρείσβα οι αποφάσεις δεν παίρνονται μόνο
από εκείνον. Ούτε καν μόνο από τον Βασιληά. Ο Πρωτοσπαθάριος Κάραγγελ πρέπει να
συνεννοηθεί με τον Παντοκρατορικό Επόπτη Ευρύμαχο Νάλφερ, που βρίσκεται εκεί,
κυρίως, για να ελέγχει τα ορυχεία ενέργειας της περιοχής. Οι Παντοκρατορικοί
αποδεικνύονται πρόθυμοι να βοηθήσουν τον Κάραγγελ στον αγώνα του για εκδίκηση
εναντίον των Μελανών, αλλά τα όπλα που φέρνουν είναι τόσο καταστροφικά που
κάνουν ακόμα και τον Πρωτοσπαθάριο να προβληματιστεί σχετικά με τις μεθόδους
τους. Και ποια μπορεί να είναι τα κίνητρά τους για τη βοήθεια που του
προσφέρουν;
Το ένα χωριό Μελανών μετά το άλλο αφανίζεται, μέσα στις καυτές ερήμους της
Αρβήντλια, καθώς η εκστρατεία των Παντοκρατορικών ταξιδεύει σαν λαίλαπα ολέθρου.
Ταυτόχρονα, ο Ανδρόνικος, Πρίγκιπας της Επανάστασης, η Ιωάννα η Μαύρη
Δράκαινα, και άλλοι επαναστάτες σύντροφοί τους έρχονται προς την Αρβήντλια μέσω
μιας διαστασιακής διόδου στη Σάρντλι. Αλλά δεν γνωρίζουν ακόμα τίποτα για την
καταστροφή που ο Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα και οι Παντοκρατορικοί
σύμμαχοί του έχουν εξαπολύσει εναντίον των Μελανών φυλών. Στόχος των επαναστατών
είναι η αποκωδικοποίηση ενός μυστηριώδους μηνύματος που, αν οι υποψίες τους
είναι σωστές, θα αλλάξει τα πάντα για την Επανάσταση και για την Παντοκρατορία
σ’όλο το Γνωστό Σύμπαν...
Κοινωνικές Βλασφημίες: Πνευματικότητα και Δόγματα Το δόγμα δεν εξαφανίστηκε· το πρόσωπο του τέρατος φόρεσε άλλη μάσκα
Ζούμε σε μια εποχή που προσπαθεί να καταργήσει κάθε είδους πνευματικότητα, και όχι μόνο αυτό αλλά βλέπει και την πνευματικότητα, οποιασδήποτε μορφής, με καχυποψία. Είναι η εποχή του νεοδούλου: δούλευε, κατανάλωνε, και
μη σκέφτεσαι και πολύ γιατί μπορεί να τρελαθείς· δούλευε, κατανάλωνε, παντρέψου και κάποια στιγμή για να δώσεις και κάτι για τη διαιώνιση του είδους, και
μη σκέφτεσαι και πολύ γιατί μπορεί να τρελαθείς. Αυτές οι μαλακίες περί πνευματικότητας και υπερβατισμού δεν υπάρχουν. Μόνο ο τροχός και το χαρτονόμισμα υπάρχει.
Αυτή είναι η βασική φιλοσοφία που σήμερα προσπαθούν να επιβάλουν στον κόσμο.
Τα πάντα βασίζονται σε μια ξερή, ανέμπνευστη επιστήμη που βασίζεται σε ξερές, ανέμπνευστες εξισώσεις. Προσπαθούν ακόμα και τους ανθρώπους να τους βασίσουν επάνω σε εξισώσεις παρά τις δυσκολίες που, ομολογουμένως, παρουσιάζονται εκεί. Τη θρησκεία την «ανέχονται» ακόμα ως κατάλοιπο που πρέπει να ξεπεραστεί αλλά σιγά-σίγα, μη μας έρθει κι απότομα!
Όλο αυτό το κίνημα αν μπορεί να χαρακτηριστεί ως τέτοιο προήλθε από τα λάθη μιας προηγούμενης εποχής που είχε τη θρησκεία ως ιερό νόμο. Ο κόσμος αισθανόταν, δικαιολογημένα, καταπιεσμένος από αυτήν. Δεν ήθελε να του λένε κάποιοι πιο ιεροί από εκείνον τι είναι πρέπον και τι όχι επειδή «το είπε ο Θεός». Αποζητούσε να είναι ελεύθερος. Κι εγώ το ίδιο θα έκανα, αν ζούσα τότε.
Επομένως, οι άνθρωποι αποτίναξαν τα θρησκευτικά δεσμά τους και τα αντάλλαξαν με επιστημονικά δεσμά. Και τα δύο είναι η ίδια παγίδα με άλλη μάσκα. Είναι, ίσως, οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος αν το νόμισμα δεν έχει κι άλλες, πολύ περισσότερες όψεις.
Και στις δύο περιπτώσεις λείπει η πνευματικότητα.
Μα η θρησκεία δεν είναι πνευματικότητα;
Όχι, η θρησκεία, όπως είχε διαμορφωθεί, δεν ήταν
πνευματικότητα. Ήταν απλά άλλο ένα σύστημα καταπίεσης. Ήταν πάλι κάποιος που σου
έλεγε τι να κάνεις και πώς να ζήσεις τη ζωή σου. Τις θρησκείες που ασχολιόνταν
με την πραγματική πνευματικότητα οι δογματικές θρησκείες ή τις εξαφάνισαν με
διάφορους τρόπους ή τις αφομοίωσαν. Όταν ο Χριστιανισμός ξεκίνησε ήταν μια
επαναστατική θρησκεία, ήρθε σε σύγκρουση με τα τότε ιερατεία. Ήταν, ουσιαστικά,
ένα παρακλάδι του Γνωστικισμού. Τα ιερατεία άρχισαν να χάνουν δύναμη, φοβήθηκαν μην ξυπνήσει ο κόσμος, και αφομοίωσαν τον Χριστιανισμό. Γιαυτό κιόλας, από κει και πέρα, όλα όσα βλέπουμε να έχουν γίνει στο όνομα του Χριστού δεν έχουν καμία σχέση με αυτά που δίδαξε ο Χρίστος. Δίδαξε «αγαπάτε αλλήλους» κι αυτοί πήγαιναν και σκότωναν Άραβες. Δίδαξε να σέβεσαι τους άλλους ανθρώπους, κι αυτοί κατέκριναν και βασάνιζαν και φόνευαν όσους δεν συμφωνούσαν με το δόγμα τους. Δίδαξε να μην είσαι φιλάργυρος, κι αυτοί ντύνονταν με χρυσάφι και ασήμι και μάζευαν λεφτά από συγχωροχάρτια. (Το αποκορύφωμα ήταν όταν, στον Μεσαίωνα, έχτιζαν τα μπουρδέλα κοντά στις εκκλησίες, ώστε μετά από τη συνουσία να μπορείς να πας αμέσως και να λάβεις άφεση αμαρτιών με το αζημίωτο, φυσικά.) Δίδαξε «απόδοτε τα του Καίσαρος Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ» κι αυτοί έμπλεξαν τη θρησκευτική εξουσία με την πολιτική εξουσία.
Η θρησκεία η δογματική θρησκεία ήταν ακόμα ένα σύστημα ελέγχου. Δεν είχε τίποτα το πνευματικό· απλά ήθελαν να έχεις φόβο Θεού και να κάνεις ό,τι σου λένε. Αν έκανες κάτι διαφορετικό, αν ξέφευγες λιγάκι από τα δεδομένα τους, μπορεί και να σε καίγανε ζωντανό.
Αυτό, σταδιακά, αντικαταστάθηκε από την επιστήμη, όχι επειδή η επιστήμη ήταν καλύτερη αλλά επειδή ήταν τώρα πιο βολική. Φυσικά, αυτοί που ξεκίνησαν την επιστήμη είχαν τις καλύτερες προθέσεις· τα «ιερατεία», όμως, που αναπτύχθηκαν μετά ήταν, και είναι, πάλι δογματικά. Για πήγαινε σήμερα να υποστηρίξεις κάτι τελείως «αντιεπιστημονικό»: θα έχεις περίπου την ίδια αντιμετώπιση που είχε ο Γαλιλέος όταν είπε πως η Γη γυρίζει. Μπορεί να μην κινδυνέψεις να σε κάψουν, αλλά σίγουρα θα σε περιγελάσουν ή θα προσπαθήσουν να σε αποκλείσουν ή να σε περιθωριοποιήσουν. Πράγμα που έχει συμβεί με πολλούς επιστήμονες που κάνουν πραγματική έρευνα.
Το ζητούμενο είναι το ίδιο: δεν θέλουν να σκέφτεται, δεν θέλουν να αναζητάς. Και δεν θέλουν να έχεις καμία πνευματικότητα.
Σου έλεγαν παλιότερα να μην κάνεις μυστήριες πνευματικές
αναζητήσεις γιατί αυτός είναι «ο δρόμος του Διαβόλου». Σήμερα σου λένε μην
κάνεις πνευματικές αναζητήσεις γιατί οι ψυχίατροι ψυχομπάτσοι θα σε ονομάσουν τρελό.
Προσπαθούν να βάλουν τους πάντες να πιστέψουν ότι ο κόσμος στον οποίο ζούμε εξηγείται με πέντε, δέκα εξισώσεις, ότι όλα είναι μηχανικά, παρότι υπάρχουν και ανέκαθεν υπήρχαν πάμπολλες ενδείξεις ότι
δεν είναι έτσι. Κάποιοι κλάδοι της σύγχρονης επιστήμης, μάλιστα, όπως η κβαντομηχανική ή η επιστήμη που ασχολείται με τη σκοτεινή ύλη, έχουν ανακαλύψει πολύ μυστηριώδη πράγματα. Αλλά ακόμα και η συμβατική επιστήμη έχει φτάσει σε διάφορα αδιέξοδα τα οποία ή παραδέχεται ή τα αποσιωπά.
Επιπλέον, η επιστήμη δεν είναι παρά μόνο ένας τρόπος για να εξηγήσεις τον κόσμο. Δεν είναι ο μοναδικός τρόπος. Κι εκείνο που, λανθασμένα, δεν παραδέχεται είναι ότι μπορεί να υπάρχουν συγχρόνως δύο τρόποι εξίσου σωστοί, ή μπορεί να ισχύουν συγχρόνως δύο πράγματα που φαινομενικά αντιφάσκουν. (Μόνο η κβαντομηχανική παραδέχεται αυτό το τελευταίο.)
Ό,τι πιστεύεις αυτό είναι και πραγματικό για εσένα. Όταν δεν πιστεύεις ότι υπάρχει τίποτα πέρα από μια μηχανική φύση γύρω σου, τότε δεν υπάρχει τίποτα πέρα από μια μηχανική φύση γύρω σου, γιατί μόνος σου κλείνεις το μυαλό σου σε οτιδήποτε άλλο. Η όλη κατήχηση της σημερινής κοινωνίας θέλει να σε κάνει να σκέφτεσαι έτσι. Και έτσι διαμορφώνει τον κόσμο.
Θα αναφέρω δύο παλιότερα παραδείγματα ανεξήγητων φαινομένων τα οποία κι εγώ ώς ένα βαθμό αμφισβητώ, καθότι πάντα σκεπτικιστής, αλλά είναι γνωστό πως συνέβαιναν.
Παράδειγμα πρώτο: Σε πολλές περιοχές του κόσμου, αλλά και σένα ελληνικό νησί που ξέρω πολύ καλά, γινόταν δέηση για να βρέξει όταν υπήρχε ανομβρία. Παραδόξως (;) έβρεχε, τις περισσότερες φορές, μετά τη δέηση. Σύμπτωση; Τσαρλατανιές; Ήταν ο ιερέας και μετεωρολόγος οπότε ήξερε πότε θα βρέξει και τότε τους έβαζε να κάνουν δέηση; Σε όλες τις περιπτώσεις; Παντού;
Παράδειγμα δεύτερο: Στα νησιά του Αιγαίου (και ίσως όχι μόνο εκεί) παρουσιαζόταν παλιά ένας υδατοστρόβιλος, αρκετά επικίνδυνος. Πήγαιναν τότε, με προσοχή, κοντά του μέσα σε μια βάρκα, και κάποιος, κρατώντας ένα μακρύ μαυρομάνικο (πάντα μαυρομάνικο) μαχαίρι, έκοβε τον στρόβιλο με τη λεπίδα ενώ έλεγε μερικά συγκεκριμένα λόγια. Και ο στρόβιλος σταματούσε και διαλυόταν. (Τα λόγια, δυστυχώς, δεν έχω καταφέρει να τα βρω, αλλά έχω μεγάλη περιέργεια.)
Κι αν θέλετε και ένα σημερινό παράδειγμα, κάτι που κάνουμε ακόμα και που η επιστήμη δεν μπορεί να εξηγήσει, είναι το ξεμάτιασμα. Η Φυσική δεν μπορεί να εξηγήσει πώς το λάδι εξαφανίζεται πάνω στο νερό όταν είσαι ματιασμένος κι όμως συμβαίνει. Τι είναι, τελικά, η αρνητική ενέργεια που αποκαλούμε «Μάτι»;
Όποιος επιθυμεί να διαβάσει και για άλλα παράδειγμα μπορεί να ανατρέξει στο
Book of the Damnedτου Charles Fort, όπου αναφέρονται εκατοντάδες περιπτώσεις παράξενων φαινομένων καταγεγραμμένες από επιστημονικά περιοδικά και φυλλάδια εκείνης της εποχής. Δεν είναι τυχαίες θεωρίες· είναι συγκεκριμένα δεδομένα. Γράφει πότε ακριβώς δημοσιεύτηκαν, σε ποιο τεύχος, και τα λοιπά.
Όλα αυτά η σύγχρονη επιστήμη θέλει να τα εξαφανίσει, να μην υπάρχουν, γιατί δεν τη βολεύουν, δεν μπορεί να τα εξηγήσει επαρκώς, κι επιπλέον δεν είναι αυτός ο σκοπός της. Η επιστήμη έχει γίνει ακόμα ένα δόγμα, παρόμοιο με εκείνα των ιερατείων. Θέλουν απλά να ακολουθείς μια συγκεκριμένη γραμμή, να είσαι καλό ρομποτάκι, και να μην αμφισβητείς. Σκάσε, δούλευε, σκάσε, και κατανάλωνε.
Μετά βίας ο σύγχρονος κόσμος ανέχεται την πνευματικότητα, και μάλιστα πολλές πνευματικές εμπειρίες ή αισθήσεις χαρακτηρίζονται ως «ασθένειες» από τους ψυχομπάτσους (για το οποίο θα γράψω άλλο άρθρο στο σύντομο μέλλον).
Μετά βίας ο σύγχρονος κόσμος ανέχεται ακόμα και την τέχνη (την τελευταία μορφή σοβαρής μαγείας που έχει απομείνει), κι αυτή μόνο όταν προσφέρει οικονομικό όφελος, όταν ρίχνει λάδι στο γρανάζι της στείρας, ρομποτικής μηχανής του Συστήματος. Γιαυτό κιόλας σε χώρες όπως η Ελλάδα, που η τέχνη δεν πουλάει, η τέχνη είναι περιθωριοποιημένη. Και γιαυτό σε χώρες όπως η Αμερική, που η τέχνη πουλάει λόγω μεγάλης εμβέλειας της αγοράς, η τέχνη είναι συνήθως μέσα σε στείρα καλούπια, επαναλαμβανόμενη και ανέμπνευστη. Γιατί η ουσία είναι ίδια: τα λαμόγια του Συστήματος δεν θέλουν πνευματικότητα. Τη φοβούνται γιατί απελευθερώνει το μυαλό.
Ο άνθρωπος που έχει απελευθερώσει το μυαλό του δεν ακολουθεί δόγματα, κι αυτό τούς ενοχλεί, όπως ανέκαθεν τους ενοχλούσε. Ο άνθρωπος που έχει απελευθερώσει το μυαλό του δεν υποκινείται σε πράξεις βίας, κι αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να τον χρησιμοποιήσουν για να προωθήσουν τη δυστυχία και την υποταγή. Ο άνθρωπος που έχει απελευθερώσει το μυαλό του δεν φανατίζεται, κι αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να τον χρησιμοποιήσουν για να προωθήσουν το μίσος. Ο άνθρωπος που έχει απελευθερώσει το μυαλό του δεν είναι άπληστος, κι αυτό δεν είναι καλό για την οικονομία της διαφήμισης και της κατανάλωσης που θέλει μυαλά ανήσυχα μόνο όσον αφορά στο τι θα αγοράσουν. Ο άνθρωπος που έχει απελευθερώσει το μυαλό του δεν ζηλεύει, κι αυτό είναι κακό για την ανταγωνιστικότητα· δεν μπορούν να βάλουν τον έναν να στρέφεται ενάντια στον άλλο. Ο άνθρωπος που έχει απελευθερώσει το μυαλό του δεν ομαδοποιείται, είναι ανεξάρτητος, κι άρα δεν είναι καλό πρόβατο.
Την πνευματικότητα την κυνηγούσαν από παλιά, μέσω ιερατείων και δογμάτων και όχλων, και την κυνηγάνε ακόμα και σήμερα, πάλι με τους ίδιους τρόπους αλλά με διαφορετικό προσωπείο.
Μην πέφτεις στην παγίδα να πιστεύεις σε δόγματα, γιατί η δουλειά τους είναι να στρέφουν τον έναν άνθρωπο ενάντια στον άλλο. Μην πέφτεις στην παγίδα να πιστεύεις ότι αυτός ο κόσμος έχει ήδη εξηγηθεί, ή ακόμα και ότι αυτές οι εξηγήσεις που έχουν δοθεί είναι οι μόνες που μπορούν να δοθούν.
Δεν ξέρουμε τίποτα. Φτιάξε τον δικό σου κόσμο.
Αν τώρα σκέφτεσαι για εμένα Και ποιος νομίζεις ότι είσαι εσύ που θα κρίνεις την κοινωνία; μπορείς να διαβάσεις
αυτό.