Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, από τρίτους κυρίως, για απλή ανάλυση επισκεπτών (πχ, Google Analytics) και για social media (πχ, από το Twitter). Τα μόνα cookies που χρησιμοποιούμε εμείς είναι για θέματα λειτουργικότητας (πχ, για να μην εμφανίζεται ξανά αυτή η ειδοποίηση αφότου έχετε πατήσει το κουμπάκι). Κανένα από αυτά τα cookies, απ’ό,τι ξέρουμε, δεν είναι βλαβερό, και εμείς δεν εκμεταλλευόμαστε τις πληροφορίες σας με κανέναν τρόπο. Ωστόσο, αν θέλετε μπορείτε πολύ εύκολα να σβήσετε τα cookies από οποιονδήποτε browser, συνήθως πατώντας Shift+Ctrl+Del. Περισσότερες πληροφορίες για τα cookies μπορείτε να βρείτε στο www.whatarecookies.com.
Δύο συνοικίες της Ατέρμονης Πολιτείας, η Βαθμιδωτή και η Επίστρωτη, βρίσκονται από χρόνια σε μια κατάσταση οικονομικής αλληλεξάρτησης. Η μία συμπληρώνει την άλλη. Η Βαθμιδωτή παράγοντας, αποκλειστικά και μόνο, τεχνικούς εξοπλισμούς. Η Επίστρωτη παράγοντας τρόφιμα. Και καμιά από τις δυο συνοικίες δεν διανοείται να αλλάξει τον ρυθμό της ζωής των πολιτών της.
Μια μυστηριώδης γυναίκα με το όνομα Κορίνα παρουσιάζεται στην Επίστρωτη και μιλά με τους Εχθρούς του Πρωινού, τη μεγαλύτερη και χειρότερη συμμορία της συνοικίας, που είναι ο φόβος κι ο τρόμος των πολιτών αλλά και της αστυνομίας. Η Κορίνα προθυμοποιείται να τους βοηθήσει σ’ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο: να κλέψουν χρήματα κατευθείαν από το κεντρικό θησαυροφυλάκιο της Τράπεζας των Τεσσάρων.
Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο που έχει η Κορίνα στο μυαλό της.
Πολύ σύντομα, τα πράγματα αρχίζουν ν’αλλάζουν για τις δύο συνοικίες καθώς οι ισορροπίες θρυμματίζονται...
Το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης αρχίζει!
Μετά από τον διωγμό των δυνάμεων της Παντοκράτειρας, οι υλικές ζημιές στη
διάσταση της Σεργήλης είναι πολλές, και η οικονομία της έχει δεχτεί σοβαρό
πλήγμα. Προκειμένου ολόκληρη η διάσταση να ορθοποδήσει, οι πολιτικοί της
αποφασίζουν να οργανώσουν το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, που θα φέρει
χρήματα από πολλές άλλες διαστάσεις του Γνωστού Σύμπαντος.
Οι ραλίστες που θα αγωνιστούν είναι όλοι ικανοί και έμπειροι στην οδήγηση –
ήρωες των τροχών και του τιμονιού. Ανάμεσά τους είναι και η Ελοντί Αλλόγνωμη, ή,
όπως πολλοί στη Σεργήλη τη γνωρίζουν από την παλιά της ζωή ως τραγουδίστρια, η
Έκπτωτη Ελοντί. Στο παρελθόν, σε μικρή ηλικία, ήταν δόκιμη για ιέρεια της
Αρτάλης όταν οι πράκτορες της Παντοκράτειρας προσπαθούσαν ακόμα να εξαφανίσουν
τις γυναίκες που λάτρευαν αυτή τη θεά. Αργότερα, είχε μπει στους κόλπους της
Επανάστασης, αποζητώντας εκδίκηση. Τώρα, στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης,
το παρελθόν της Ελοντί θα συναντήσει το παρόν, κι εκείνη θ’ανακαλύψει
καινούργια, και ίσως τρομαχτικά, πράγματα για τον εαυτό της.
Ο Ζορδάμης, ένας παλιός εραστής της Έκπτωτης Ελοντί και δεινός ραλίστας,
συμμετέχει επίσης στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι, και έχει κάνει μια σκοτεινή και
δαιμονική συμφωνία για να βεβαιωθεί ότι θα νικήσει. Επειδή
πρέπει να νικήσει: μυστηριώδεις δυνάμεις του υπόκοσμου της Σεργήλης
βρίσκονται στο κατόπι του, και φαίνονται έτοιμες να τον αφανίσουν αν δεν τους
δώσει ό,τι τους χρωστά...
Στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, οι οδηγοί θα τρέξουν επάνω σε
αιωρούμενες ράμπες, επάνω σε δύσκολα εδάφη, μέσα στους άγριους δασότοπους
Φέρνιλγκαν, μέσα στις καυτές ερήμους της Σεργήλης, μέσα σε παγωμένα βουνά, ακόμα
και μέσα σε μια παράξενη ενδοδιάσταση με πράσινο ουρανό και κόκκινο ήλιο...
Η Σεργήλη έχει απελευθερωθεί από τους Παντοκρατορικούς· οι κάτοικοί της
μπορούν ξανά να λατρεύουν όποιους θεούς θέλουν. Η θρησκεία της Αρτάλης έχει
αναβιώσει. Η Αριστέα, μια από τις ιέρειές της, καταφέρνει να λάβει χρηματοδότηση
από την Πολιτειάρχη της Μέλβερηθ για την οικοδόμηση ενός καινούργιου ναού στα
άκρα της εν λόγω μεγαλούπολης. Αλλά σύντομα ανακαλύπτει ότι το χρηματικό δεν
είναι το μόνο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει. Οι Ανατολικοί Φρουροί, μια νέα
συμμορία που καταδυναστεύει τις ακροανατολικές συνοικίες της Μέλβερηθ, ζητούν
λεφτά για την προστασία του ναού – «προστασία» από την ίδια τη συμμορία, στην
πραγματικότητα. Η Αριστέα, αρνούμενη να πληρώσει, θα βρεθεί σε σύγκρουση μαζί
τους. Ευτυχώς, στο πλευρό της είναι ο Βασνάρος, ο Αγωνιστής των Δρόμων – γνωστός
και ως Τρελός Λύκος της Μέλβερηθ, κατά την περίοδο της κυριαρχίας των
Παντοκρατορικών.
Η Φάνρηβ, μια από τις σημαντικότερες πόλεις της Μοργκιάνης, ήταν κάποτε, πριν
από χρόνια, ελεύθερη με δικό της πολίτευμα. Σήμερα, είναι ένα προτεκτοράτο του
Βασιλείου της Χάρνωθ. Ο λαός της είναι διαιρεμένος: μια μερίδα υποστηρίζει τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο· μια μερίδα είναι με το μέρος του παλιού Φύλακα της Φάνρηβ,
που έρχεται με στρατό από τον βορρά για να την ελευθερώσει· και μια άλλη μερίδα
των πολιτών είναι αυτονομιστές, που δεν θέλουν ούτε τους Χαρνώθιους στην πόλη
τους ούτε την επιστροφή του Φύλακα.
Οι Αιρετοί της Φάνρηβ είναι διαιρεμένοι όπως και ο λαός της, αποτελώντας
αντανάκλασή του.
Ο Άλφεντουρ αλ Έρεσναβ, Διπλωματικός Αντιπρόσωπος του Εμπορικού Συνδέσμου της
Νάζρηβ, έρχεται από την πόλη του με ελικόπτερο προς τη Φάνρηβ, καλεσμένος εκεί
από έναν παλιό του φίλο, τον Κασλάριν ωλ Μάρατεκ, Αιρετό της Συντεχνίας των
Αγροτών. Ο Κασλάριν πιστεύει πως έχει ένα σχέδιο για να σώσει τη Φάνρηβ προτού η
πόλη καταστραφεί από την οργή των αντίπαλων παρατάξεων. Και ζητά τη βοήθεια του
Άλφεντουρ, ο οποίος μπορεί να ασκήσει πιέσεις και στην Κέσριμιθ ωλ Ζαλτάρεμ, τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο, και στο συμβούλιο των Αιρετών.
Όταν όμως ο Άλφεντουρ φτάνει στην πόλη, το κλίμα είναι ήδη έκρυθμο και, με
κάθε μέρα που περνά, χειροτερεύει. Η Αρχόντισσα Κέσριμιθ προσπαθεί με όλους τους
τρόπους – και με τα ελεγχόμενα μέσα μαζικής πληροφόρησης της Φάνρηβ – να
επηρεάσει τον λαό ώστε να τον τραβήξει με το μέρος του Βασιλείου της Χάρνωθ. Οι
υποστηρικτές του Φύλακα, που έρχεται με στρατό από τα βόρεια, πασχίζουν να
φέρουν τον κόσμο με τη δική τους πλευρά, ενώ αποφεύγουν και χτυπάνε τους
ανθρώπους των Χαρνώθιων. Και οι αυτονομιστές είναι εναντίον όλων, γεμίζοντας
τους δρόμους της πόλης με συνθήματα και απρόσμενες εκρήξεις.
Αλλά στη Φάνρηβ οι πιο επικίνδυνες ενέργειες γίνονται στα παρασκήνια. Σκιερές
μορφές στοιχειώνουν την Πόλη της Αέναης Νύχτας. Προδότες σχεδιάζουν πολιτικές
δολοφονίες. Κατάσκοποι παρακολουθούν κάθε κίνηση. Αδέλφια χάνουν την εμπιστοσύνη
που έχουν μεταξύ τους. Οι πάντες είναι ύποπτοι για τα πάντα.
Ο Πρίγκιπας Ανδρόνικος επιστρέφει στην πατρίδα του, την Απολλώνια, όπου
σύντομα ανακαλύπτει ότι τα πράγματα δεν είναι όπως τα είχε αφήσει. Κάποια
μυστηριώδης, σκοτεινή οργάνωση έχει απλώσει τα δίχτυα της μέσα στο Βασίλειο, και
φημολογείται, ψιθυριστά, ότι ακόμα κι ο αδελφός του Ανδρόνικου, ο Πρίγκιπας
Λούσιος, είναι αναμιγμένος σ’αυτήν.
Ο Ανδρόνικος θα βρεθεί σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, και θα χρειαστεί να
ζητήσει βοήθεια ακόμα κι από τους επαναστάτες άλλων διαστάσεων· διότι μέσα στην
ίδια του την πατρίδα κανένας δεν φαίνεται πλέον να μπορεί να θεωρηθεί
αξιόπιστος…
Εν τω μεταξύ, οι δυνάμεις της Παντοκράτειρας έρχονται από το Βόρειο Μέτωπο,
φέρνοντας έναν από τους πιο καταστροφικούς πολέμους στο Γνωστό Σύμπαν· ενώ από
τα νότια της διάστασης τερατουργήματα επιτίθενται από την Απολεσθείσα Γη,
μαστίζοντας το Βασίλειο σαν προαιώνια κατάρα.
Στην Απολλώνια, μια από καιρό πολιορκημένη διάσταση, τα πράγματα έχουν
αρχίσει να ξεφεύγουν από τον έλεγχο…
Η Αγγελική, μια φίλη της Παντοκράτειρας, βρίσκεται δολοφονημένη στη σουίτα
ενός ξενοδοχείου, με μυστηριώδεις τομές επάνω στο σώμα της. Ο εραστής της,
Ταγματάρχης Στίβεν Νέλκος, παρότι ήταν μαζί της εκείνη τη βραδιά, μοιάζει να
έχει πλήρη άγνοια του τι συνέβη. Και οι άνθρωποι της Παντοκράτειρας δεν
καταφέρνουν να ανακαλύψουν τίποτα.
Η Ρία-Μία, η Αρχιέρεια του Κρόνου, προτείνει στην Παντοκράτειρα έναν ιδιωτικό
ερευνητή, τον Φέλιξ Χάρλω, ο οποίος ίσως θα μπορούσε να βρει τον δολοφόνο.
Ωστόσο, ακόμα κι αυτός σύντομα θα συνειδητοποιήσει πως η περίπτωση είναι
εξαιρετικά περίπλοκη και δυσεπίλυτη, και οι δυνάμεις που είναι αναμιγμένες
ξεπερνούν τη δικαιοδοσία του αλλά και τις ικανότητες του μυαλού του...
Ένας ξεχασμένος κόσμος, μια διάσταση απομονωμένη από το υπόλοιπο σύμπαν.
Ένας υπερδιαστασιακός στρόβιλος – ένα
ρήγμα – σπάζει το στάσιμο πλέγμα της πραγματικότητάς του. Κι από εκεί,
έρχεται ένας μεγάλος προφήτης που θα αλλάξει τη ροή της ιστορίας του για
πάντα...
Ο Τάμπριελ, κάποτε σύζυγος της Παντοκράτειρας και μάγος του τάγματος των
Δεσμοφυλάκων, καταλήγει σαν ναυαγός σε μια διάσταση ανέγνωρη για εκείνον. Ένα
μέρος όπου κανένας δεν μιλά καμια γνωστή του γλώσσα. Μέσα στο μυαλό του, όμως,
παράδοξα, υπάρχουν εικόνες από αυτόν τον απομονωμένο κόσμο: και ο Τάμπριελ
συνειδητοποιεί πως δεν μπορεί να βρίσκεται τυχαία εδώ...
Μαζί του είναι η Ανταρλίδα, μια από τις Μαύρες Δράκαινες της Παντοκράτειρας
οι οποίες πλέον υπηρετούν την Επανάσταση εναντίον της. Ούτε εκείνη έχει ποτέ
ξανά δει ή ακούσει γι’αυτό τον κόσμο. Αλλά τώρα που οι δυο τους βρίσκονται εδώ,
σ’ένα ξένο, εχθρικό περιβάλλον, πρέπει να μάθουν να επιβιώνουν ώστε να
ξεκλειδώσουν τα μυστικά της διάστασης που θα τους δώσουν πρόσβαση στο Γνωστό
Σύμπαν, από το οποίο ήρθαν.
Παράξενα ανοίγματα παρουσιάζονται στη Χάρνταβελ: τρύπες επάνω στα ίδια τα
τοιχώματα της πραγματικότητάς της. Από μέσα τους διακρίνεται μια άλλη
πραγματικότητα, και πλάσματα έρχονται από εκεί τα οποία δεν έχουν ξαναβαδίσει
ποτέ στη Χάρνταβελ.
Οι Παντοκρατορικοί που ελέγχουν την εν λόγω διάσταση προσπαθούν να ερευνήσουν
το φαινόμενο, η συχνότητα εμφάνισης του οποίου δεν μειώνεται αλλά αυξάνεται με
ανησυχητικό ρυθμό. Η Αρίνη’σαρ, μάγισσα του τάγματος των Ερευνητών και σύζυγος
του Παντοκρατορικού Ταγματάρχη Τέρι Κάρμεθ, έχει αναλάβει να ανακαλύψει τι
συμβαίνει, συναντώντας πολλά εμπόδια στον δρόμο της.
Αλλά και ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, ενδιαφέρεται για το
μυστηριώδες φαινόμενο γιατί η Χάρνταβελ συνδέεται άμεσα με τη δική του διάσταση,
την Απολλώνια. Οργανώνει μια αποστολή για να το ερευνήσει, και αναζητά τους
σωστούς ανθρώπους. Προσπαθεί να πείσει τον Γεράρδο να επιστρέψει στη Χάρνταβελ,
η οποία ήταν κάποτε πατρίδα του.
Ο Γεράρδος, όμως, είναι διστακτικός, επειδή είχε τους λόγους του που έφυγε
πριν από χρόνια. Ήταν ένας από τους ιερείς της Χάρνταβελ, που δεν μπορούν ποτέ
να την εγκαταλείψουν, καθώς αυτό σημαίνει τον θάνατό τους από μια δαιμονική
ακατονόμαστη δύναμη που κρύβεται μέσα τους. Αλλά ο Γεράρδος έχει επιβιώσει·
φεύγοντας από τη Χάρνταβελ νομίζει πως κατόρθωσε τελικά να διαλύσει το Εσώτερο
Θηρίο. Μπορεί, όμως, να είναι σίγουρος ότι αυτό δεν θα εμφανιστεί και πάλι εντός
του όταν ξαναγυρίσει στη Χάρνταβελ; Και είναι πρόθυμος να το ριψοκινδυνέψει για
να μάθει;
Η επιστροφή στην πατρίδα του μπορεί να τον φέρει σε σύγκρουση όχι μόνο με το
ιερατείο εκεί, αλλά και με μια δύναμη πιο διαβολική και εξαπλωμένη απ’ό,τι
μπορούσε ποτέ να φανταστεί.
Και, φυσικά, είναι και οι Παντοκρατορικοί στη Χάρνταβελ...
Μετά τη διάλυση της Συμπαντικής Παντοκρατορίας,
ληστές και κακούργοι λυμαίνονται τα άγρια εδάφη της Φεηνάρκια:
απομεινάρηδες των στρατών της Παντοκράτειρας αλλά και γηγενείς που
προσπαθούν να επωφεληθούν από την κατάσταση. Όταν ένας έμπορος από τη
Χόλκεραλ, ο Καντάρφιλ, δέχεται επίθεση από τους ληστές της Σαρντίκα-Νοθ,
μια ομάδα μισθοφόρων έρχεται απρόσμενα προς βοήθειά του για να τρέψει
τους ληστές σε φυγή. Σύντομα όμως ο Καντάρφιλ μαθαίνει πως οι σωτήρες
του είναι κι αυτοί πρώην Παντοκρατορικοί, όπως η Σαρντίκα-Νοθ.
Ονομάζονται Ζωντανοί-Νεκροί, και αρχηγός τους είναι ο Ζαώρδιλ ο
Σκοτωμένος – ένας άνθρωπος που κανονικά θα έπρεπε να είναι νεκρός. Δεν
έσωσαν, όμως, τον έμπορο από τη Σαρντίκα-Νοθ για να τον ληστέψουν οι
ίδιοι· αντιθέτως, τον καθοδηγούν ώστε να φτάσει, μέσω επικίνδυνων
ορεινών περασμάτων, στον προορισμό του: την πόλη της Νασόλκαθ. Εκεί, ο
Ζαώρδιλ ελπίζει να βρει περισσότερες δουλειές για τους μισθοφόρους του,
αλλά ανακαλύπτει πως οι φήμες κυκλοφορούν γρήγορα και είναι πολλοί που
ακόμα έχουν έντονο μίσος για όσους κάποτε υπηρετούσαν την Παντοκράτειρα.
Ωστόσο, υπάρχει και μια γυναίκα – πρώην Παντοκρατορική κι η ίδια – που
επιδιώκει συμμαχία, αν και σκιερή. Και ο Ηγεμόνας της Νασόλκαθ σύντομα
ετοιμάζεται για πόλεμο εναντίον ληστών, και συγκεντρώνει στρατό από
μισθοφόρους κάθε είδους…
Μια επανάσταση ξεκινά, αρχικά περιορισμένη αλλά δυνατή, και σύντομα εξαπλώνεται σαν φωτιά ανεξέλεγκτη. Μια κρυφή δύναμη τη θρέφει από τις σκιές της Πόλης. Εδραιωμένες πλουτοκρατίες καταρρέουν· οι πολιτάρχες της Ρελκάμνια ανησυχούν. Τρόμος και αναστάτωση απλώνονται γύρω από τον Ριγοπόταμο, καθώς προβλέπουν πόλεμο.
Ένας μεγάλος ηγέτης έχει εμφανιστεί και η Πόλη φαίνεται να ζητά το αντίβαρό του – έναν άνθρωπο από συνοικίες αρκετά μακρινές. Εχθρικές δυνάμεις τον θέλουν νεκρό, αλλά μυστηριώδεις συμπτώσεις έρχονται για να τον συντρέξουν. Μισθοφόροι και μαχητές κατευθύνονται προς το επίκεντρο του επικείμενου πολέμου.
Δύο Θυγατέρες της Πόλης αναζητούν ένα πολύτιμο κόσμημα που έκλεψε μια Αδελφή τους – ένα αινιγματικό κατασκεύασμα μιας αρχαίας Θυγατέρας που μπορεί να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στα λάθος χέρια.
Συμμορίες ξεσηκώνονται παντού, ακούγοντας το όνομα του Αλυσοδεμένου Ποιητή που έσπασε τις αλυσίδες του. Καιροσκόποι και πολεμοκάπηλοι πιστεύουν ότι έχουν κάτι να κερδίσουν. Παλιά καθεστώτα γκρεμίζονται, καινούργια παίρνουν τη θέση τους – καλύτερα ή χειρότερα;
Ένας ξεχασμένος χώρος ανοίγει, ξερνώντας πανωλεθρία και δαίμονες από άλλους χρόνους, τραυματίζοντας την Πόλη και φέρνοντας θλίψη στους κατοίκους της.
Οι Νομάδες των Δρόμων ταξιδεύουν στις οδούς και τις λεωφόρους της Ατέρμονης Πολιτείας, καθοδηγούμενοι από την Κυρά τους. Βαδίζοντας, πάντοτε βαδίζοντας. Προσελκύοντας κι άλλους από τις συνοικίες που περνούν. Ένα υπέροχο, μαγευτικό ταξίδι γι’αυτούς, το οποίο τους αποκαλύπτει ολοένα και περισσότερα μυστήρια της Πόλης· αλλά δεν θα αργήσει να τους βάλει και σε τρομερά προβλήματα. Θα βρεθούν ακόμα και στο έλεος αμφιλεγόμενων δυνάμεων ενώ θα θεωρούν τους εαυτούς τους, για πρώτη φορά, χαμένους μέσα στη Ρελκάμνια.
Μια εποχή μεγάλων αλλαγών, από τον Ριγοπόταμο ώς την Ανακτορική Συνοικία...
Ένας εξερευνητής από την Απολλώνια έχει χαθεί στο Πορφυρό Κενό,
ακολουθώντας τα ξεχασμένα ίχνη για κάποιο πιθανό απομεινάρι από τον Ενιαίο Κόσμο
– κάτι που και η Παντοκράτειρα πολύ πιθανόν να θέλει να πάρει στα χέρια της.
Ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, προσπαθεί να προλάβει ένα τέτοιο
ενδεχόμενο, και να ξαναβρεί τον χαμένο εξερευνητή. Στέλνει την Ιωάννα, τη Μαύρη
Δράκαινα, και τον Σέλιρ’χοκ, έναν μάγο του τάγματος των Διαλογιστών, στην Άκρη,
μια πόλη εκεί όπου το σύμπαν τελειώνει και το Πορφυρό Κενό απλώνεται, γεμάτο
Αιωρούμενες Νήσους, Ανέμους, και ανείπωτα όντα.
Στην Άκρη, η Ιωάννα και ο Σέλιρ’χοκ θα βρουν συμμάχους – έναν καπετάνιο του
Κενού, μια Ανεμοσκόπο, έναν μονόφθαλμο κυνηγημένο άντρα – και θα ταξιδέψουν στα
βάθη του Πορφυρού Κενού, σφυροκοπημένοι από Ανέμους… και με έναν από τους πιο
επικίνδυνους πράκτορες της Παντοκράτειρας στο κατόπι τους.
Ο Κάραγγελ, Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα, επιστρέφει στη μεγάλη
πόλη φέρνοντας νέα για τη γενοκτονία της Λευκής φυλής του από μια μαζική επίθεση
Μελανών. Αποζητά εκδίκηση. Αλλά στην Ελρείσβα οι αποφάσεις δεν παίρνονται μόνο
από εκείνον. Ούτε καν μόνο από τον Βασιληά. Ο Πρωτοσπαθάριος Κάραγγελ πρέπει να
συνεννοηθεί με τον Παντοκρατορικό Επόπτη Ευρύμαχο Νάλφερ, που βρίσκεται εκεί,
κυρίως, για να ελέγχει τα ορυχεία ενέργειας της περιοχής. Οι Παντοκρατορικοί
αποδεικνύονται πρόθυμοι να βοηθήσουν τον Κάραγγελ στον αγώνα του για εκδίκηση
εναντίον των Μελανών, αλλά τα όπλα που φέρνουν είναι τόσο καταστροφικά που
κάνουν ακόμα και τον Πρωτοσπαθάριο να προβληματιστεί σχετικά με τις μεθόδους
τους. Και ποια μπορεί να είναι τα κίνητρά τους για τη βοήθεια που του
προσφέρουν;
Το ένα χωριό Μελανών μετά το άλλο αφανίζεται, μέσα στις καυτές ερήμους της
Αρβήντλια, καθώς η εκστρατεία των Παντοκρατορικών ταξιδεύει σαν λαίλαπα ολέθρου.
Ταυτόχρονα, ο Ανδρόνικος, Πρίγκιπας της Επανάστασης, η Ιωάννα η Μαύρη
Δράκαινα, και άλλοι επαναστάτες σύντροφοί τους έρχονται προς την Αρβήντλια μέσω
μιας διαστασιακής διόδου στη Σάρντλι. Αλλά δεν γνωρίζουν ακόμα τίποτα για την
καταστροφή που ο Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα και οι Παντοκρατορικοί
σύμμαχοί του έχουν εξαπολύσει εναντίον των Μελανών φυλών. Στόχος των επαναστατών
είναι η αποκωδικοποίηση ενός μυστηριώδους μηνύματος που, αν οι υποψίες τους
είναι σωστές, θα αλλάξει τα πάντα για την Επανάσταση και για την Παντοκρατορία
σ’όλο το Γνωστό Σύμπαν...
Wraeththu: The Enchantments of Flesh and Spirit • The Bewitchments of Love and Hate • The Fulfilments of Fate and Desire της Storm Constantine
Αισθάνομαι διχασμένος σχετικά με το αν η τριλογία Wraeththu μού άρεσε ή όχι. Ένα, πάντως, είναι το βέβαιο: δεν μετάνιωσα που τη διάβασα. Είχε, σίγουρα, ενδιαφέρον.
Προτού ξεκινήσω να σχολιάζω γι’αυτά τα τρία βιβλία, διευκρινίζω εξαρχής πως μάλλον δεν είναι γραμμένα για όσους έχουν πρόβλημα με, ή σοκάρονται εύκολα από, την παράξενη σεξουαλικότητα. Αν κάποιοι νομίζουν ότι μια τέτοια θεματολογία θα τους ενοχλούσε, καλύτερα να τα αποφύγουν.
Η τριλογία Wraeththu είναι ένα αμάλγαμα επιστημονικής και σκέτης φαντασίας, με την πλάστιγγα να γέρνει πολύ βαριά προς τη σκέτη φαντασία. Όπως υποδηλώνει και το όνομά της, η τριλογία εστιάζεται σε μια φυλή: τους Wraeththu. Μετά από πολλούς αιώνες ο κόσμος μας υποτίθεται πως έχει αλλάξει· ακόμα και τα ονόματα μεγάλων περιοχών είναι διαφορετικά. Μόνο ρίχνοντας μια ματιά στους χάρτες της τριλογίας μπορείς να καταλάβεις ότι διαδραματίζεται όντως στη γη, καθώς και από κάποιες σύντομες αναφορές μέσα στα βιβλία. Κατά τα άλλα, θα μπορούσε να ήταν ένας τελείως διαφορετικός, φανταστικός κόσμος.
Σε αυτό τον κόσμο, ο άνθρωπος τείνει προς εξαφάνιση· θεωρείται ασήμαντος πλέον. Τη θέση του έχουν πάρει οι Wraeththu, οι οποίοι είναι άνθρωποι κι αυτοί, κατά βάση, αλλά μια εξέλιξη του ανθρώπου. Και είναι ερμαφρόδιτοι. Αρχικά, μπορεί να τους νομίσεις για ομοφυλόφιλους ή τρανσεξουαλικούς, αλλά, αν διαβάσεις προσεχτικά, βλέπεις ότι δεν είναι έτσι. Είναι, ξεκάθαρα, η κλασική μυστικιστική ιδέα του ερμαφρόδιτου ανθρώπου: του ανθρώπου που δεν είναι χωρισμένος σε δύο φύλα, δεν έχει ανάγκη το άλλο φύλο, είναι αυτοτελής, είναι μια ολοκληρωμένη οντότητα. Αυτή, όμως, δεν είναι η μοναδική διαφορά των Wraeththu από τους ανθρώπους. Είναι, επίσης, αγέραστοι· δεν φαίνεται να μεγαλώνουν, μοιάζουν πάντα νέοι, και αργούν να πεθάνουν (περνάνε τα 100, αν θυμάμαι καλά). Όταν έρθει η ώρα τους, απλά σβήνουν. Επιπλέον, είναι πιο πνευματικά σταθεροί από τους ανθρώπους και πιο έξυπνοι, και γενικά καλύτεροι, και μπορούν να κάνουν και μαγεία η οποία παίρνει διάφορες μορφές.
Οι Wraeththu, στην αρχή της τριλογίας, δεν γεννιούνται κανονικά. Οι άντρες – συνηθισμένοι άνθρωποι – περνάνε από μια μυστικομαγική τελετή (οικειοθελώς, όπως φαίνεται) και μεταμορφώνονται σε Wraeththu. Με τις γυναίκες δεν μπορεί να γίνει αυτό· γίνεται μόνο με τους άντρες. Και εκεί είναι που, αρχικά, ίσως να νομίσεις ότι πρόκειται για τρανσεξουαλικούς· αλλά, όπως είπα, δεν είναι αυτό: είναι ξεκάθαρα ερμαφρόδιτοι. Έχουν δύο ειδών γεννητικά όργανα τα οποία δεν αναφέρονται με τα συνηθισμένα ονόματά τους μέσα στην ιστορία· η συγγραφέας έχει επινοήσει κάποια δικά της ονόματα γι’αυτά, καθώς και για τις ερωτικές πράξεις των Wraeththu, οι οποίες, φυσικά, γίνονται αναμεταξύ τους· δεν έχουν επαφή με γυναίκες. Και από τις ερωτικές πράξεις αυτές έρχεται, επίσης, μαγική δύναμη, που μπορούν να χρησιμοποιήσουν για διάφορους σκοπούς (πράγμα που θυμίζει αρκετά William Burroughs).
Αυτή είναι η γενική ιδέα των Wraeththu, αλλά δε νομίζω ότι, μέσα στην τριλογία, εξερευνάται τόσο όσο θα μπορούσε, και κάποια πράγματα μού φάνηκαν λίγο περίεργα. Για παράδειγμα, υποτίθεται οι Wraeththu έχουν άμεση σχέση με τη μαγεία, είναι «μαγικά όντα» σχεδόν, αλλά στην πράξη βλέπουμε ότι απλά ορισμένοι από αυτούς είναι κάτι σαν «μάγοι»· οι άλλοι, ουσιαστικά, δεν χρησιμοποιούν καθόλου μαγεία. Και ο τρόπος ζωής τους δεν διαφέρει και τόσο πολύ από των ανθρώπων, πράγμα που και οι ίδιοι σχολιάζουν αρκετές φορές μέσα στην τριλογία. Υποτίθεται ότι είναι πιο εξελιγμένοι από τους ανθρώπους, αλλά η εποχή που περιγράφεται μέσα στα βιβλία είναι, κατά βάση, σαν μεσαιωνική. Υπάρχουν κάποια απομεινάρια της παλιάς εποχής (όπου οι άνθρωποι κυριαρχούσαν), όπως αυτοκίνητα, αλλά είναι λίγα και σπάνια. Οι Wraeththu κυρίως με άλογα ταξιδεύουν. Ακόμα και τα πυροβόλα όπλα δεν είναι τόσο κοινά. Και, σε κάποια στιγμή, σχολιάζουν ότι το τηλέφωνο είναι «πρωτόγονη τεχνολογία», πράγμα που μου φάνηκε περίεργο, γιατί ναι μεν υπάρχουν κάποιες πιο εξελιγμένες τεχνομαγικές συσκευές τηλεπικοινωνίες, αλλά αυτές παρουσιάζονται σπάνια, πολύ σπάνια. Στοίχημα είναι αν τις βλέπουμε δυο, τρεις φορές μέσα σε όλη την τριλογία. Οπότε, πώς ακριβώς το τηλέφωνο είναι «πρωτόγονο»; Ίσως, βέβαια, αυτός ο σχολιασμός να οφείλεται στο γεγονός ότι γίνεται από τους ίδιους τους Wraeththu· τα βιβλία είναι όλα γραμμένα σε πρώτο πρόσωπο με αφηγητές Wraeththu.
Οι άντρες είναι σχεδόν εξαφανισμένοι τελείως μέσα στην τριλογία· μόνο κάτι αγρίους βλέπουμε κάπου-κάπου, ή κάποιους που είναι αδιάφοροι εντελώς. Μερικές γυναίκες εμφανίζονται, αλλά πάντα σε δευτερεύοντα ρόλο, με μια εξαίρεση προς το τέλος – αλλά γι’αυτό δεν μιλάω γιατί θα ήταν spoiler. Οι Wraeththu είναι η απόλυτη φυλή. Και ο έρωτας που κάνουν είναι μόνο για την ευχαρίστησή τους και για τη μαγεία τους. Όπως ήδη εξήγησα, «αναπαράγονται» μεταμορφώνοντας τους άντρες των ανθρώπων.
Αλλά πόσες μεταμορφώσεις μπορείς πια να κάνεις; Υπάρχει ένα όριο. Πώς οι Wraeththu δεν εξαφανίζονται; Όπως βλέπουμε μέσα στην αφήγηση, πολύ σύντομα ανακαλύπτουν έναν τρόπο για να αναπαράγονται και αναμεταξύ τους. Δεν βγαίνει βρέφος, όμως, από μέσα τους· βγαίνει ένα πράγμα σαν αβγό, το οποίο σκάει και έχουμε έναν μικρό Wraeththu, που μεγαλώνει πολύ πιο γρήγορα από τα παιδιά των ανθρώπων και δεν έχει τις αδυναμίες τους.
Όπως είπα, το όλο θέμα έχει κάποιο ενδιαφέρον ως ιδέα, αλλά οι ίδιες οι ιστορίες δεν νομίζω πως μου άρεσαν και τόσο. Πολύ απλά, δεν μπορούσαν να με συνεπάρουν.
Και τα τρία βιβλία είναι γραμμένα σε πρώτο πρόσωπο, και κάθε φορά ο αφηγητής είναι Wraeththu, αλλά όχι ο ίδιος. Σχετίζονται, όμως, μεταξύ τους, και συναντάμε άτομα που τα έχουμε δει και πιο πριν.
Στο πρώτο βιβλίο, The Enchantments of Flesh and Spirit, ο αφηγητής είναι ένας τύπος που ξεκινά νεαρός άντρας σ’ένα χωριό· όταν, όμως, έρχεται ένας ταξιδευτής Wraeththu εκεί, ο νεαρός αποφασίζει να πάει μαζί του, και σύντομα περνά από τη μυστικομαγική διαδικασία που τον κάνει Wraeththu κι αυτόν. Θυμίζουν λιγάκι γκοθάδες οι Wraeththu, είναι η αλήθεια· όμως δεν θα ήταν σωστό να τους χαρακτηρίσεις ως τέτοιους – ούτε φαντασίωση των γκοθάδων. Όπως δεν είναι και σωστό να τους χαρακτηρίσεις ως ομοφυλόφιλους ή τρανσεξουαλικούς. Είναι, πραγματικά, μια διαφορετική, ερμαφρόδιτη φυλή. Και, καθώς συνεχίζει το πρώτο βιβλίο, γίνεται καθαρά ταξιδιωτικό. Ο αφηγητής μας περιπλανιέται αποδώ κι αποκεί μαζί με τον Wraeththu δάσκαλο και εραστή του, και συναντάνε κυρίως διάφορες φυλές Wraeththu. Οπότε, ουσιαστικά, το μεγαλύτερο μέρος του μυθιστορήματος είναι σαν γνωριμία με τους Wraeththu. Δεν υπάρχει καμιά κεντρική πλοκή. Και, για να είμαι ειλικρινής, μου φάνηκε και κάπως ανιαρό σε αρκετά σημεία. Καθώς φτάνουμε προς το τέλος, όμως, συμβαίνει κάτι δραματικό στον αφηγητή μας και, μετά από αυτό, υφίσταται μια ακόμα μεταμόρφωση και, τελικά, οδηγείται στο πεπρωμένο του, το οποίο είναι αρκετά σπουδαίο όπως φαίνεται. Γίνεται ένα πράγμα σαν βασιλιάς, αν και υπό την καθοδήγηση ενός τύπου που θα μπορούσες να τον αποκαλέσεις από «μεγάλο μάγο» ώς «υπερβατική οντότητα των Wraeththu», έναν υπερWraeththu. Και εκεί τελειώνει το βιβλίο, και δεν μπορούσα να αποφασίσω αν με άφησε ικανοποιημένο ή όχι. Όλα στο τέλος ήρθαν πολύ ξαφνικά – και μιλάμε για κοσμοϊστορικά γεγονότα – ενώ, πιο πριν, διαβάζαμε συνέχεια για δυο περίεργους που περιφέρονταν αποδώ κι αποκεί και συναντούσαν ακόμα πιο περίεργους.
Ωστόσο, το ενδιαφέρον μου είχε κεντριστεί, οπότε πήγα και στο δεύτερο βιβλίο, The Bewitchments of Love and Hate. Εδώ ο αφηγητής είναι άλλος και, μάλιστα, κάποιος που δεν θα περίμενα. Είναι ένα αγόρι που γεννήθηκε από Wraeththu, δεν έγινε Wraeththu ύστερα από μυστικομαγική τελετή. Και διαβάζουμε κυρίως για τη ζωή μιας συγκεκριμένης φυλής των Wraeththu σε μια μικρή πόλη, αν όχι μέσα σ’ένα σπίτι, ουσιαστικά. Εκεί γίνονται χίλιες-δύο κοινωνικές και ερωτικές συναναστροφές, και πάλι, για να είμαι ειλικρινής, το όλο θέμα καταντά μονότονο κάπου-κάπου. Ποτέ, όμως, δεν έγινε τόσο μονότονο που να αποφασίσω να αφήσω το βιβλίο στη μέση. Υπήρχε πάντα κάτι το ενδιαφέρον. Αλλά η ιστορία είναι γραμμένη περίπου σαν εκείνο το γυναικείο μυθιστόρημα (αν και δεν συμφωνώ με όρους όπως «γυναικείο μυθιστόρημα» γιατί τους θεωρώ σεξιστικούς – είναι, όμως, το μυθιστόρημα που συνήθως, όχι αποκλειστικά, γράφεται από γυναίκες για γυναίκες) όπου οι πάντες ασχολούνται συνέχεια με τα συναισθήματά τους και με τις κοινωνικές και ερωτικές τους σχέσεις μέχρι που σε κάνουν να θέλεις να ουρλιάξεις Σταματήστε πια – έλεος! Δε μ’ενδιαφέρει που ΞΑΝΑ ο τάδε αισθάνεται άσχημα επειδή ο μπαμπάς του του φέρεται περίεργα ή επειδή νιώθει κομπλαρισμένος που τον αγνοεί αυτός που θα ήθελε να ήταν εραστής του! Ελπίζω να καταλαβαίνετε τι εννοώ. Κάπου το θέμα, παρότι γενικά έχει ενδιαφέρον, παραξηλώνεται.
Και αφού τελειώνουμε με τα... οικιακά του αφηγητή μας, αρχίζει πάλι ένα ταξίδι. Ταξιδεύουν και περνάνε από διάφορες περιοχές, όπου βρίσκουν παράξενες φυλές Wraeththu και ερωτοτροπούν και με κάποιους. Συνεχίζει αυτό ώσπου συναντούν ορισμένα συγκεκριμένα άτομα και, τελικά, γίνονται πάλι μερικά τρομερά κοσμοϊστορικά γεγονότα, αρκετά γρήγορα, και ο αφηγητής μας καταλήγει άρχοντας μιας πόλης. Αυτή τη φορά τα τελευταία γεγονότα περιλαμβάνουν ακραίες μαγείες καθώς και κάποια σουρεαλιστικά σκηνικά. Μπορώ να πω ότι μου άρεσαν. Όμως, και πάλι, ήρθαν πολύ απότομα, ενώ σε όλο το υπόλοιπο βιβλίο καθόμασταν και διαβάζαμε οικιακά, ερωτικά, και κοινωνικά θέματα! Υποθέτω ότι η συγγραφέας ήθελε να δείξει πώς είναι η οικογενειακή ζωή των Wraeththu, αλλά κάπου, κατά τη γνώμη μου, το παρατράβηξε. Φτάσαμε στα όρια της αυτοκτονίας.
Δεν βάλαμε μυαλό, όμως. Συνεχίσαμε και στο τρίτο βιβλίο, The Fulfilments of Fate and Desire. Εδώ ο αφηγητής είναι μια φιγούρα που ήδη έπαιζε βασικό ρόλο στα δύο προηγούμενα βιβλία, και ήταν ηρωικός, θα μπορούσες να πεις, ή, τουλάχιστον, σημαντικός. Ένας χαρακτήρας τυχοδιωκτικού τύπου που παντού μπλέκεται και πολλοί θέλουν να τον ρίξουν στο κρεβάτι τους. Σκεφτόμουν ότι αυτό το βιβλίο πρέπει να είναι το καλύτερο από τα τρία. Δυστυχώς, ήταν το χειρότερο· ή, τουλάχιστον, εμένα έτσι μου φάνηκε. Βλέπουμε πάλι τα ίδια: ένα σωρό διαπροσωπικές σχέσεις και συζητήσεις και κόντρα συζητήσεις, και ψυχολογικά προβλήματα που πρέπει να λυθούν: πράγματα που – πάλι – μοιάζει να βγήκαν από «γυναικείο μυθιστόρημα». Και έχουμε, φυσικά, και ταξίδια όπου οι χαρακτήρες συναντούν παράξενες φυλές Wraeththu με ακόμα πιο παράξενα ερωτικά έθιμα. Υποτίθεται πως υπάρχει μια κεντρική πλοκή πίσω απ’όλα αυτά, αλλά είναι πραγματικά δυσδιάκριτη, και το θέμα είναι οι συνεχόμενες διαπροσωπικές σχέσεις, τα μπερδεμένα ψυχολογικά προβλήματα, και τα ατελείωτα ταξίδια. Μαγεία; Υπάρχει μαγεία; Δεν υποτίθεται ότι οι Wraeththu είναι μαγική φυλή και τα λοιπά; Ναι, υπάρχει κάποια μαγεία αλλά σποραδικά. Στο τέλος, γι’ακόμα μια φορά, έχουμε τρομερά κοσμοϊστορικά γεγονότα – πιο τρομερά απ’ό,τι στα προηγούμενα βιβλία – τα οποία αλλάζουν τον κόσμο των Wraeththu σε μεγάλο βαθμό. Αλλά συμβαίνουν μέσα σε μερικές σελίδες, σχεδόν σαν βιαστικός επίλογος. Και σε κάνει να αναρωτιέσαι: Γι’αυτό διαβάζαμε όλες τις προηγούμενες γκρίνιες σχετικά με τις διαπροσωπικές τους σχέσεις;
Δεν θέλω να κακολογήσω την τριλογία Wraeththu. Όπως είπα, έχει κάποιο ενδιαφέρον· αλλιώς θα την είχα παρατηρήσει στη μέση. Αλλά δεν πιστεύω ότι ασχολείται όσο θα έπρεπε με το πραγματικό θέμα: τους ίδιους τους Wraeththu. Ασχολείται, πολύ περισσότερο, με τις διαπροσωπικές σχέσεις και τα ψυχολογικά προβλήματα ορισμένων Wraeththu. Δεν είναι καν και τόσο περιπετειώδεις οι ιστορίες, ούτε τα ταξίδια. Θα νόμιζες ότι συμβαίνουν σε μια συμβατική πραγματικότητα σχεδόν. Και ο διάλογος μεταξύ των Wraeththu, από ένα σημείο και μετά, μου φαινόταν βαρετός, άσκοπος, χωρίς να οδηγεί πουθενά ή να έχει τίποτα το έξυπνο.
Ίσως απλά το ύφος να μην ήταν για εμένα. Δεν λέω πως είναι κακογραμμένα τα βιβλία. Δεν είναι κακογραμμένα. Απλώς λέω ότι αυτό που γράφουν, έτσι όπως το γράφουν, δεν μπορούσε να συγκινήσει εμένα. Και μπορώ να φανταστώ τόσα πολλά πράγματα που θα μπορούσαν να είχαν γίνει με βάση τη θεματολογία Wraeththu. Αλλά, αντί να διαβάζουμε γι’αυτά, διαβάζουμε για τον τάδε που ψάχνει τον εραστή του και κλαίγεται σε άλλους εραστές του για περασμένα γεγονότα. Αν είναι δυνατόν...
Εκτός αυτών, είχα την αίσθηση ότι όλα είναι πρόλογος. Ναι, ολόκληρη η τριλογία! Μου έδινε την εντύπωση ότι δεν είναι αυτή η πραγματική ιστορία, ότι είναι μια γνωριμία με τη θεματολογία και τους βασικούς χαρακτήρες. Αλλά μιλάμε για μια πολύ μεγάλη γνωριμία, τώρα... Δεν είναι και τόσο μικρά τα βιβλία.
Και βλέπω, μετά, ότι υπάρχει ακόμα μια τριλογία με τους Wraeththu, η οποία είναι συνέχεια ετούτης εδώ και ονομάζεται Wraeththu Histories. Ρίχνοντας μια ματιά, πρόσεξα ότι δεν είναι γραμμένη σε πρώτο πρόσωπο αλλά σε τρίτο. Και αναρωτιέμαι αν είναι καλύτερη από την πρώτη τριλογία. Επιπλέον, αναρωτιέμαι αν η πρώτη τριλογία είναι, τελικά, πρόλογος γι’αυτήν, τη Wraeththu Histories. Έχω την περιέργεια να τη διαβάσω – τουλάχιστον, να ξεκινήσω να τη διαβάζω, και βλέπουμε – αλλά δεν μπορούσα να το κάνω τώρα αμέσως, γιατί ήμουν πια έτοιμος να κόψω φλέβες με τους αξιαγάπητους Wraeththu και τις διαπροσωπικές τους σχέσεις. Ίσως στο σύντομο μέλλον...
Μου άρεσε το θέμα· νομίζω ότι θα μπορούσαν να είχαν γίνει πολύ περισσότερα μ’αυτό τα οποία θα είχαν τρομερό ενδιαφέρον. Δεν μου άρεσε η σκοπιά από την οποία η συγγραφέας προσεγγίζει το θέμα, γιατί, αντί να διαβάζουμε συναρπαστικές περιπετειώδεις ιστορίες, διαβάζουμε, κατά κύριο λόγο, ένα πράγμα σαν ψυχοκοινωνικοερωτικό μυθιστόρημα.