Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, από τρίτους κυρίως, για απλή ανάλυση επισκεπτών (πχ, Google Analytics) και για social media (πχ, από το Twitter). Τα μόνα cookies που χρησιμοποιούμε εμείς είναι για θέματα λειτουργικότητας (πχ, για να μην εμφανίζεται ξανά αυτή η ειδοποίηση αφότου έχετε πατήσει το κουμπάκι). Κανένα από αυτά τα cookies, απ’ό,τι ξέρουμε, δεν είναι βλαβερό, και εμείς δεν εκμεταλλευόμαστε τις πληροφορίες σας με κανέναν τρόπο. Ωστόσο, αν θέλετε μπορείτε πολύ εύκολα να σβήσετε τα cookies από οποιονδήποτε browser, συνήθως πατώντας Shift+Ctrl+Del. Περισσότερες πληροφορίες για τα cookies μπορείτε να βρείτε στο www.whatarecookies.com.
Δύο συνοικίες της Ατέρμονης Πολιτείας, η Βαθμιδωτή και η Επίστρωτη, βρίσκονται από χρόνια σε μια κατάσταση οικονομικής αλληλεξάρτησης. Η μία συμπληρώνει την άλλη. Η Βαθμιδωτή παράγοντας, αποκλειστικά και μόνο, τεχνικούς εξοπλισμούς. Η Επίστρωτη παράγοντας τρόφιμα. Και καμιά από τις δυο συνοικίες δεν διανοείται να αλλάξει τον ρυθμό της ζωής των πολιτών της.
Μια μυστηριώδης γυναίκα με το όνομα Κορίνα παρουσιάζεται στην Επίστρωτη και μιλά με τους Εχθρούς του Πρωινού, τη μεγαλύτερη και χειρότερη συμμορία της συνοικίας, που είναι ο φόβος κι ο τρόμος των πολιτών αλλά και της αστυνομίας. Η Κορίνα προθυμοποιείται να τους βοηθήσει σ’ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο: να κλέψουν χρήματα κατευθείαν από το κεντρικό θησαυροφυλάκιο της Τράπεζας των Τεσσάρων.
Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο που έχει η Κορίνα στο μυαλό της.
Πολύ σύντομα, τα πράγματα αρχίζουν ν’αλλάζουν για τις δύο συνοικίες καθώς οι ισορροπίες θρυμματίζονται...
Το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης αρχίζει!
Μετά από τον διωγμό των δυνάμεων της Παντοκράτειρας, οι υλικές ζημιές στη
διάσταση της Σεργήλης είναι πολλές, και η οικονομία της έχει δεχτεί σοβαρό
πλήγμα. Προκειμένου ολόκληρη η διάσταση να ορθοποδήσει, οι πολιτικοί της
αποφασίζουν να οργανώσουν το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, που θα φέρει
χρήματα από πολλές άλλες διαστάσεις του Γνωστού Σύμπαντος.
Οι ραλίστες που θα αγωνιστούν είναι όλοι ικανοί και έμπειροι στην οδήγηση –
ήρωες των τροχών και του τιμονιού. Ανάμεσά τους είναι και η Ελοντί Αλλόγνωμη, ή,
όπως πολλοί στη Σεργήλη τη γνωρίζουν από την παλιά της ζωή ως τραγουδίστρια, η
Έκπτωτη Ελοντί. Στο παρελθόν, σε μικρή ηλικία, ήταν δόκιμη για ιέρεια της
Αρτάλης όταν οι πράκτορες της Παντοκράτειρας προσπαθούσαν ακόμα να εξαφανίσουν
τις γυναίκες που λάτρευαν αυτή τη θεά. Αργότερα, είχε μπει στους κόλπους της
Επανάστασης, αποζητώντας εκδίκηση. Τώρα, στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης,
το παρελθόν της Ελοντί θα συναντήσει το παρόν, κι εκείνη θ’ανακαλύψει
καινούργια, και ίσως τρομαχτικά, πράγματα για τον εαυτό της.
Ο Ζορδάμης, ένας παλιός εραστής της Έκπτωτης Ελοντί και δεινός ραλίστας,
συμμετέχει επίσης στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι, και έχει κάνει μια σκοτεινή και
δαιμονική συμφωνία για να βεβαιωθεί ότι θα νικήσει. Επειδή
πρέπει να νικήσει: μυστηριώδεις δυνάμεις του υπόκοσμου της Σεργήλης
βρίσκονται στο κατόπι του, και φαίνονται έτοιμες να τον αφανίσουν αν δεν τους
δώσει ό,τι τους χρωστά...
Στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, οι οδηγοί θα τρέξουν επάνω σε
αιωρούμενες ράμπες, επάνω σε δύσκολα εδάφη, μέσα στους άγριους δασότοπους
Φέρνιλγκαν, μέσα στις καυτές ερήμους της Σεργήλης, μέσα σε παγωμένα βουνά, ακόμα
και μέσα σε μια παράξενη ενδοδιάσταση με πράσινο ουρανό και κόκκινο ήλιο...
Η Σεργήλη έχει απελευθερωθεί από τους Παντοκρατορικούς· οι κάτοικοί της
μπορούν ξανά να λατρεύουν όποιους θεούς θέλουν. Η θρησκεία της Αρτάλης έχει
αναβιώσει. Η Αριστέα, μια από τις ιέρειές της, καταφέρνει να λάβει χρηματοδότηση
από την Πολιτειάρχη της Μέλβερηθ για την οικοδόμηση ενός καινούργιου ναού στα
άκρα της εν λόγω μεγαλούπολης. Αλλά σύντομα ανακαλύπτει ότι το χρηματικό δεν
είναι το μόνο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει. Οι Ανατολικοί Φρουροί, μια νέα
συμμορία που καταδυναστεύει τις ακροανατολικές συνοικίες της Μέλβερηθ, ζητούν
λεφτά για την προστασία του ναού – «προστασία» από την ίδια τη συμμορία, στην
πραγματικότητα. Η Αριστέα, αρνούμενη να πληρώσει, θα βρεθεί σε σύγκρουση μαζί
τους. Ευτυχώς, στο πλευρό της είναι ο Βασνάρος, ο Αγωνιστής των Δρόμων – γνωστός
και ως Τρελός Λύκος της Μέλβερηθ, κατά την περίοδο της κυριαρχίας των
Παντοκρατορικών.
Η Φάνρηβ, μια από τις σημαντικότερες πόλεις της Μοργκιάνης, ήταν κάποτε, πριν
από χρόνια, ελεύθερη με δικό της πολίτευμα. Σήμερα, είναι ένα προτεκτοράτο του
Βασιλείου της Χάρνωθ. Ο λαός της είναι διαιρεμένος: μια μερίδα υποστηρίζει τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο· μια μερίδα είναι με το μέρος του παλιού Φύλακα της Φάνρηβ,
που έρχεται με στρατό από τον βορρά για να την ελευθερώσει· και μια άλλη μερίδα
των πολιτών είναι αυτονομιστές, που δεν θέλουν ούτε τους Χαρνώθιους στην πόλη
τους ούτε την επιστροφή του Φύλακα.
Οι Αιρετοί της Φάνρηβ είναι διαιρεμένοι όπως και ο λαός της, αποτελώντας
αντανάκλασή του.
Ο Άλφεντουρ αλ Έρεσναβ, Διπλωματικός Αντιπρόσωπος του Εμπορικού Συνδέσμου της
Νάζρηβ, έρχεται από την πόλη του με ελικόπτερο προς τη Φάνρηβ, καλεσμένος εκεί
από έναν παλιό του φίλο, τον Κασλάριν ωλ Μάρατεκ, Αιρετό της Συντεχνίας των
Αγροτών. Ο Κασλάριν πιστεύει πως έχει ένα σχέδιο για να σώσει τη Φάνρηβ προτού η
πόλη καταστραφεί από την οργή των αντίπαλων παρατάξεων. Και ζητά τη βοήθεια του
Άλφεντουρ, ο οποίος μπορεί να ασκήσει πιέσεις και στην Κέσριμιθ ωλ Ζαλτάρεμ, τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο, και στο συμβούλιο των Αιρετών.
Όταν όμως ο Άλφεντουρ φτάνει στην πόλη, το κλίμα είναι ήδη έκρυθμο και, με
κάθε μέρα που περνά, χειροτερεύει. Η Αρχόντισσα Κέσριμιθ προσπαθεί με όλους τους
τρόπους – και με τα ελεγχόμενα μέσα μαζικής πληροφόρησης της Φάνρηβ – να
επηρεάσει τον λαό ώστε να τον τραβήξει με το μέρος του Βασιλείου της Χάρνωθ. Οι
υποστηρικτές του Φύλακα, που έρχεται με στρατό από τα βόρεια, πασχίζουν να
φέρουν τον κόσμο με τη δική τους πλευρά, ενώ αποφεύγουν και χτυπάνε τους
ανθρώπους των Χαρνώθιων. Και οι αυτονομιστές είναι εναντίον όλων, γεμίζοντας
τους δρόμους της πόλης με συνθήματα και απρόσμενες εκρήξεις.
Αλλά στη Φάνρηβ οι πιο επικίνδυνες ενέργειες γίνονται στα παρασκήνια. Σκιερές
μορφές στοιχειώνουν την Πόλη της Αέναης Νύχτας. Προδότες σχεδιάζουν πολιτικές
δολοφονίες. Κατάσκοποι παρακολουθούν κάθε κίνηση. Αδέλφια χάνουν την εμπιστοσύνη
που έχουν μεταξύ τους. Οι πάντες είναι ύποπτοι για τα πάντα.
Ο Πρίγκιπας Ανδρόνικος επιστρέφει στην πατρίδα του, την Απολλώνια, όπου
σύντομα ανακαλύπτει ότι τα πράγματα δεν είναι όπως τα είχε αφήσει. Κάποια
μυστηριώδης, σκοτεινή οργάνωση έχει απλώσει τα δίχτυα της μέσα στο Βασίλειο, και
φημολογείται, ψιθυριστά, ότι ακόμα κι ο αδελφός του Ανδρόνικου, ο Πρίγκιπας
Λούσιος, είναι αναμιγμένος σ’αυτήν.
Ο Ανδρόνικος θα βρεθεί σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, και θα χρειαστεί να
ζητήσει βοήθεια ακόμα κι από τους επαναστάτες άλλων διαστάσεων· διότι μέσα στην
ίδια του την πατρίδα κανένας δεν φαίνεται πλέον να μπορεί να θεωρηθεί
αξιόπιστος…
Εν τω μεταξύ, οι δυνάμεις της Παντοκράτειρας έρχονται από το Βόρειο Μέτωπο,
φέρνοντας έναν από τους πιο καταστροφικούς πολέμους στο Γνωστό Σύμπαν· ενώ από
τα νότια της διάστασης τερατουργήματα επιτίθενται από την Απολεσθείσα Γη,
μαστίζοντας το Βασίλειο σαν προαιώνια κατάρα.
Στην Απολλώνια, μια από καιρό πολιορκημένη διάσταση, τα πράγματα έχουν
αρχίσει να ξεφεύγουν από τον έλεγχο…
Η Αγγελική, μια φίλη της Παντοκράτειρας, βρίσκεται δολοφονημένη στη σουίτα
ενός ξενοδοχείου, με μυστηριώδεις τομές επάνω στο σώμα της. Ο εραστής της,
Ταγματάρχης Στίβεν Νέλκος, παρότι ήταν μαζί της εκείνη τη βραδιά, μοιάζει να
έχει πλήρη άγνοια του τι συνέβη. Και οι άνθρωποι της Παντοκράτειρας δεν
καταφέρνουν να ανακαλύψουν τίποτα.
Η Ρία-Μία, η Αρχιέρεια του Κρόνου, προτείνει στην Παντοκράτειρα έναν ιδιωτικό
ερευνητή, τον Φέλιξ Χάρλω, ο οποίος ίσως θα μπορούσε να βρει τον δολοφόνο.
Ωστόσο, ακόμα κι αυτός σύντομα θα συνειδητοποιήσει πως η περίπτωση είναι
εξαιρετικά περίπλοκη και δυσεπίλυτη, και οι δυνάμεις που είναι αναμιγμένες
ξεπερνούν τη δικαιοδοσία του αλλά και τις ικανότητες του μυαλού του...
Ένας ξεχασμένος κόσμος, μια διάσταση απομονωμένη από το υπόλοιπο σύμπαν.
Ένας υπερδιαστασιακός στρόβιλος – ένα
ρήγμα – σπάζει το στάσιμο πλέγμα της πραγματικότητάς του. Κι από εκεί,
έρχεται ένας μεγάλος προφήτης που θα αλλάξει τη ροή της ιστορίας του για
πάντα...
Ο Τάμπριελ, κάποτε σύζυγος της Παντοκράτειρας και μάγος του τάγματος των
Δεσμοφυλάκων, καταλήγει σαν ναυαγός σε μια διάσταση ανέγνωρη για εκείνον. Ένα
μέρος όπου κανένας δεν μιλά καμια γνωστή του γλώσσα. Μέσα στο μυαλό του, όμως,
παράδοξα, υπάρχουν εικόνες από αυτόν τον απομονωμένο κόσμο: και ο Τάμπριελ
συνειδητοποιεί πως δεν μπορεί να βρίσκεται τυχαία εδώ...
Μαζί του είναι η Ανταρλίδα, μια από τις Μαύρες Δράκαινες της Παντοκράτειρας
οι οποίες πλέον υπηρετούν την Επανάσταση εναντίον της. Ούτε εκείνη έχει ποτέ
ξανά δει ή ακούσει γι’αυτό τον κόσμο. Αλλά τώρα που οι δυο τους βρίσκονται εδώ,
σ’ένα ξένο, εχθρικό περιβάλλον, πρέπει να μάθουν να επιβιώνουν ώστε να
ξεκλειδώσουν τα μυστικά της διάστασης που θα τους δώσουν πρόσβαση στο Γνωστό
Σύμπαν, από το οποίο ήρθαν.
Παράξενα ανοίγματα παρουσιάζονται στη Χάρνταβελ: τρύπες επάνω στα ίδια τα
τοιχώματα της πραγματικότητάς της. Από μέσα τους διακρίνεται μια άλλη
πραγματικότητα, και πλάσματα έρχονται από εκεί τα οποία δεν έχουν ξαναβαδίσει
ποτέ στη Χάρνταβελ.
Οι Παντοκρατορικοί που ελέγχουν την εν λόγω διάσταση προσπαθούν να ερευνήσουν
το φαινόμενο, η συχνότητα εμφάνισης του οποίου δεν μειώνεται αλλά αυξάνεται με
ανησυχητικό ρυθμό. Η Αρίνη’σαρ, μάγισσα του τάγματος των Ερευνητών και σύζυγος
του Παντοκρατορικού Ταγματάρχη Τέρι Κάρμεθ, έχει αναλάβει να ανακαλύψει τι
συμβαίνει, συναντώντας πολλά εμπόδια στον δρόμο της.
Αλλά και ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, ενδιαφέρεται για το
μυστηριώδες φαινόμενο γιατί η Χάρνταβελ συνδέεται άμεσα με τη δική του διάσταση,
την Απολλώνια. Οργανώνει μια αποστολή για να το ερευνήσει, και αναζητά τους
σωστούς ανθρώπους. Προσπαθεί να πείσει τον Γεράρδο να επιστρέψει στη Χάρνταβελ,
η οποία ήταν κάποτε πατρίδα του.
Ο Γεράρδος, όμως, είναι διστακτικός, επειδή είχε τους λόγους του που έφυγε
πριν από χρόνια. Ήταν ένας από τους ιερείς της Χάρνταβελ, που δεν μπορούν ποτέ
να την εγκαταλείψουν, καθώς αυτό σημαίνει τον θάνατό τους από μια δαιμονική
ακατονόμαστη δύναμη που κρύβεται μέσα τους. Αλλά ο Γεράρδος έχει επιβιώσει·
φεύγοντας από τη Χάρνταβελ νομίζει πως κατόρθωσε τελικά να διαλύσει το Εσώτερο
Θηρίο. Μπορεί, όμως, να είναι σίγουρος ότι αυτό δεν θα εμφανιστεί και πάλι εντός
του όταν ξαναγυρίσει στη Χάρνταβελ; Και είναι πρόθυμος να το ριψοκινδυνέψει για
να μάθει;
Η επιστροφή στην πατρίδα του μπορεί να τον φέρει σε σύγκρουση όχι μόνο με το
ιερατείο εκεί, αλλά και με μια δύναμη πιο διαβολική και εξαπλωμένη απ’ό,τι
μπορούσε ποτέ να φανταστεί.
Και, φυσικά, είναι και οι Παντοκρατορικοί στη Χάρνταβελ...
Μετά τη διάλυση της Συμπαντικής Παντοκρατορίας,
ληστές και κακούργοι λυμαίνονται τα άγρια εδάφη της Φεηνάρκια:
απομεινάρηδες των στρατών της Παντοκράτειρας αλλά και γηγενείς που
προσπαθούν να επωφεληθούν από την κατάσταση. Όταν ένας έμπορος από τη
Χόλκεραλ, ο Καντάρφιλ, δέχεται επίθεση από τους ληστές της Σαρντίκα-Νοθ,
μια ομάδα μισθοφόρων έρχεται απρόσμενα προς βοήθειά του για να τρέψει
τους ληστές σε φυγή. Σύντομα όμως ο Καντάρφιλ μαθαίνει πως οι σωτήρες
του είναι κι αυτοί πρώην Παντοκρατορικοί, όπως η Σαρντίκα-Νοθ.
Ονομάζονται Ζωντανοί-Νεκροί, και αρχηγός τους είναι ο Ζαώρδιλ ο
Σκοτωμένος – ένας άνθρωπος που κανονικά θα έπρεπε να είναι νεκρός. Δεν
έσωσαν, όμως, τον έμπορο από τη Σαρντίκα-Νοθ για να τον ληστέψουν οι
ίδιοι· αντιθέτως, τον καθοδηγούν ώστε να φτάσει, μέσω επικίνδυνων
ορεινών περασμάτων, στον προορισμό του: την πόλη της Νασόλκαθ. Εκεί, ο
Ζαώρδιλ ελπίζει να βρει περισσότερες δουλειές για τους μισθοφόρους του,
αλλά ανακαλύπτει πως οι φήμες κυκλοφορούν γρήγορα και είναι πολλοί που
ακόμα έχουν έντονο μίσος για όσους κάποτε υπηρετούσαν την Παντοκράτειρα.
Ωστόσο, υπάρχει και μια γυναίκα – πρώην Παντοκρατορική κι η ίδια – που
επιδιώκει συμμαχία, αν και σκιερή. Και ο Ηγεμόνας της Νασόλκαθ σύντομα
ετοιμάζεται για πόλεμο εναντίον ληστών, και συγκεντρώνει στρατό από
μισθοφόρους κάθε είδους…
Μια επανάσταση ξεκινά, αρχικά περιορισμένη αλλά δυνατή, και σύντομα εξαπλώνεται σαν φωτιά ανεξέλεγκτη. Μια κρυφή δύναμη τη θρέφει από τις σκιές της Πόλης. Εδραιωμένες πλουτοκρατίες καταρρέουν· οι πολιτάρχες της Ρελκάμνια ανησυχούν. Τρόμος και αναστάτωση απλώνονται γύρω από τον Ριγοπόταμο, καθώς προβλέπουν πόλεμο.
Ένας μεγάλος ηγέτης έχει εμφανιστεί και η Πόλη φαίνεται να ζητά το αντίβαρό του – έναν άνθρωπο από συνοικίες αρκετά μακρινές. Εχθρικές δυνάμεις τον θέλουν νεκρό, αλλά μυστηριώδεις συμπτώσεις έρχονται για να τον συντρέξουν. Μισθοφόροι και μαχητές κατευθύνονται προς το επίκεντρο του επικείμενου πολέμου.
Δύο Θυγατέρες της Πόλης αναζητούν ένα πολύτιμο κόσμημα που έκλεψε μια Αδελφή τους – ένα αινιγματικό κατασκεύασμα μιας αρχαίας Θυγατέρας που μπορεί να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στα λάθος χέρια.
Συμμορίες ξεσηκώνονται παντού, ακούγοντας το όνομα του Αλυσοδεμένου Ποιητή που έσπασε τις αλυσίδες του. Καιροσκόποι και πολεμοκάπηλοι πιστεύουν ότι έχουν κάτι να κερδίσουν. Παλιά καθεστώτα γκρεμίζονται, καινούργια παίρνουν τη θέση τους – καλύτερα ή χειρότερα;
Ένας ξεχασμένος χώρος ανοίγει, ξερνώντας πανωλεθρία και δαίμονες από άλλους χρόνους, τραυματίζοντας την Πόλη και φέρνοντας θλίψη στους κατοίκους της.
Οι Νομάδες των Δρόμων ταξιδεύουν στις οδούς και τις λεωφόρους της Ατέρμονης Πολιτείας, καθοδηγούμενοι από την Κυρά τους. Βαδίζοντας, πάντοτε βαδίζοντας. Προσελκύοντας κι άλλους από τις συνοικίες που περνούν. Ένα υπέροχο, μαγευτικό ταξίδι γι’αυτούς, το οποίο τους αποκαλύπτει ολοένα και περισσότερα μυστήρια της Πόλης· αλλά δεν θα αργήσει να τους βάλει και σε τρομερά προβλήματα. Θα βρεθούν ακόμα και στο έλεος αμφιλεγόμενων δυνάμεων ενώ θα θεωρούν τους εαυτούς τους, για πρώτη φορά, χαμένους μέσα στη Ρελκάμνια.
Μια εποχή μεγάλων αλλαγών, από τον Ριγοπόταμο ώς την Ανακτορική Συνοικία...
Ένας εξερευνητής από την Απολλώνια έχει χαθεί στο Πορφυρό Κενό,
ακολουθώντας τα ξεχασμένα ίχνη για κάποιο πιθανό απομεινάρι από τον Ενιαίο Κόσμο
– κάτι που και η Παντοκράτειρα πολύ πιθανόν να θέλει να πάρει στα χέρια της.
Ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, προσπαθεί να προλάβει ένα τέτοιο
ενδεχόμενο, και να ξαναβρεί τον χαμένο εξερευνητή. Στέλνει την Ιωάννα, τη Μαύρη
Δράκαινα, και τον Σέλιρ’χοκ, έναν μάγο του τάγματος των Διαλογιστών, στην Άκρη,
μια πόλη εκεί όπου το σύμπαν τελειώνει και το Πορφυρό Κενό απλώνεται, γεμάτο
Αιωρούμενες Νήσους, Ανέμους, και ανείπωτα όντα.
Στην Άκρη, η Ιωάννα και ο Σέλιρ’χοκ θα βρουν συμμάχους – έναν καπετάνιο του
Κενού, μια Ανεμοσκόπο, έναν μονόφθαλμο κυνηγημένο άντρα – και θα ταξιδέψουν στα
βάθη του Πορφυρού Κενού, σφυροκοπημένοι από Ανέμους… και με έναν από τους πιο
επικίνδυνους πράκτορες της Παντοκράτειρας στο κατόπι τους.
Ο Κάραγγελ, Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα, επιστρέφει στη μεγάλη
πόλη φέρνοντας νέα για τη γενοκτονία της Λευκής φυλής του από μια μαζική επίθεση
Μελανών. Αποζητά εκδίκηση. Αλλά στην Ελρείσβα οι αποφάσεις δεν παίρνονται μόνο
από εκείνον. Ούτε καν μόνο από τον Βασιληά. Ο Πρωτοσπαθάριος Κάραγγελ πρέπει να
συνεννοηθεί με τον Παντοκρατορικό Επόπτη Ευρύμαχο Νάλφερ, που βρίσκεται εκεί,
κυρίως, για να ελέγχει τα ορυχεία ενέργειας της περιοχής. Οι Παντοκρατορικοί
αποδεικνύονται πρόθυμοι να βοηθήσουν τον Κάραγγελ στον αγώνα του για εκδίκηση
εναντίον των Μελανών, αλλά τα όπλα που φέρνουν είναι τόσο καταστροφικά που
κάνουν ακόμα και τον Πρωτοσπαθάριο να προβληματιστεί σχετικά με τις μεθόδους
τους. Και ποια μπορεί να είναι τα κίνητρά τους για τη βοήθεια που του
προσφέρουν;
Το ένα χωριό Μελανών μετά το άλλο αφανίζεται, μέσα στις καυτές ερήμους της
Αρβήντλια, καθώς η εκστρατεία των Παντοκρατορικών ταξιδεύει σαν λαίλαπα ολέθρου.
Ταυτόχρονα, ο Ανδρόνικος, Πρίγκιπας της Επανάστασης, η Ιωάννα η Μαύρη
Δράκαινα, και άλλοι επαναστάτες σύντροφοί τους έρχονται προς την Αρβήντλια μέσω
μιας διαστασιακής διόδου στη Σάρντλι. Αλλά δεν γνωρίζουν ακόμα τίποτα για την
καταστροφή που ο Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα και οι Παντοκρατορικοί
σύμμαχοί του έχουν εξαπολύσει εναντίον των Μελανών φυλών. Στόχος των επαναστατών
είναι η αποκωδικοποίηση ενός μυστηριώδους μηνύματος που, αν οι υποψίες τους
είναι σωστές, θα αλλάξει τα πάντα για την Επανάσταση και για την Παντοκρατορία
σ’όλο το Γνωστό Σύμπαν...
Τηλεοπτική Σειρά: V Άνθρωποι και φιδάνθρωποι αλλά καλύτερο από,τι ακούγεται
The Original Miniseries και The Final Battle
Για κάποιο καιρό, είχα τη σειρά
V του 1983-4 (IMDB,
Wikipedia) στην κατοχή μου αλλά δεν είχα αποφασίσει να τη δω. Ο λόγος ήταν οι φιδάνθρωποι. Όχι, δεν νόμιζα ότι οι φιδάνθρωποι που κυβερνούν τη Γη προσπαθούσαν να με αποτρέψουν απτο να δω τη σειρά. Δεν πιστεύω σε φιδανθρώπους. Αλλά είναι κλισέ. Είναι τελείως, τραγικά κλισέ. Ειδικά ύστερα από τις συνωμοσιολογικές θεωρίες του
David Icke, τις ιστορίες του
R.E. Howard, και πολλά άλλα παρόμοια με φιδανθρώπους που έχουν ανθρώπινες φάτσες και προσπαθούν να κυριαρχήσουν τον κόσμο, ή είναι ήδη άρχοντές του.
Η σειρά δεν ξεφεύγει από αυτό το μοτίβο, φυσικά. Εξωγήινοι έρχονται στη Γη οι οποίοι μοιάζουν με ανθρώπους και δείχνουν πολύ φιλικοί, αλλά σύντομα κάποιοι ανακαλύπτουν ότι είναι, στην πραγματικότητα, ερπετά. Κι όταν αυτό συμβαίνει οι φιδάνθρωποι εξαπλώνουν μαζική προπαγάνδα στον πλανήτη και επιβάλουν μια παγκόσμια δικτατορία.
Ακούγεται σαν να μην έχει καθόλου ενδιαφέρον. Κι όμως έχει. Το είχα πάρει μαζί μου στις διακοπές και, μια βραδιά που έτυχε να βαριέμαι, είπα να το δω. Όχι μόνο δεν με απογοήτευσε, αλλά ήταν και πάρα πολύ καλό. Ο λόγος είναι απλός: Η σειρά βασίζεται σε ό,τι έχει πάντα αληθινή σημασία σε μια αφήγηση στους χαρακτήρες και στην πλοκή.
Τα ειδικά εφέ της εποχής δεν ήταν και τίποτα το σπουδαίο, έτσι οι δημιουργοί έπρεπε να επενδύσουν κάπου αλλού. Δεν μπορούσαν να βάλουν φιδανθρώπους να περιφέρονται συνέχεια με την αληθινή τους μορφή, γιατί θα έμοιαζαν ψεύτικοι και γελοίοι, τότε που δεν υπήρχαν CGI. Επομένως, ελάχιστες είναι οι περιπτώσεις που η πραγματική μορφή ενός φιδανθρώπου αποκαλύπτεται μέσα από κάποιο σκίσιμο της εξωτερικής ανθρώπινης μορφής του. Κι αυτό κάνει τη σειρά καλύτερη, όχι χειρότερη. Υποθέτω πως, αν είχε φτιαχτεί σήμερα, πολύ πιθανόν να είχε πέσει όλο το βάρος στα ειδικά εφέ και πολύ λιγότερο στην πλοκή, τους χαρακτήρες, και τον διάλογο: πράγμα που θα ήταν κακό. (Έχει γίνει ένα
remake πρόσφατα αλλά δεν έχω και τόση μεγάλη επιθυμία να το δω.) Είναι το πρόβλημα που έχουν
πολλές καινούργιες σειρές και ταινίες: φανταχτερά εφέ, ακατάπαυστα κυνηγητά, ασταμάτητη δράση, και τίποτα το πραγματικά ενδιαφέρον. Σε κάνουν να βαριέσαι.
Το V του 1983-4 σίγουρα δεν με έκανε να βαρεθώ ούτε στιγμή, παρότι ομολογουμένως η αρχή είναι κάπως αργοκίνητη. Αν ήταν όμως οτιδήποτε άλλο, θα ήταν ανούσια· θα έχανε όλο της το σασπένς. Το πρώτο επεισόδιο κρατά γύρω στη μιάμιση ώρα, και τον μισό χρόνο καταλαμβάνει η προσεδάφιση των εξωγήινων που έρχονται με φιλικές διαθέσεις και αποκαλύπτεται ότι είναι άνθρωποι σαν εμάς αλλά με κάποιες μικρές διαφορές (η φωνή τους ακούγεται περίεργα και φοράνε πάντα μαύρα γυαλιά γιατί δεν μπορούν να αντέξουν το δυνατό ηλιακό φως).
Michael Donovan
Μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση το γεγονός ότι, από το πρώτο επεισόδιο κιόλας, η σειρά έχει πάρα πολλούς χαρακτήρες, έτσι που δεν είναι καθόλου ξεκάθαρο ποιος μπορεί να είναι πρωταγωνιστής (αν και ο Donovan, βέβαια, μοιάζει για ηρωική φιγούρα από την αρχή). Ουσιαστικά, είναι ένα
cast-of-thousands, και θα περίμενε κανείς ότι οι χαρακτήρες μπερδεύονται και το όλο θέμα χάνει το νόημά του. Αλλά κάπως ο σεναριογράφος καταφέρνει, μέσα από το πρώτο επεισόδιο κιόλας, να δώσει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και έντονη προσωπικότητα στον καθένα ώστε να έχουν ενδιαφέρον. Ακόμα και ο πιο ασήμαντος χαρακτήρας δεν φαίνεται ανιαρός. Είναι κάτι το αληθινά αξιοσημείωτο, γιατί επιτυγχάνεται μέσα σε τόσο λίγο χρόνο. Ούτε στο
Lost, που κι αυτό έχει πάρα πολλούς χαρακτήρες, δεν τους γνωρίζουμε τόσο γρήγορα.
Και όσο η σειρά προχωρά, ολοένα και καλυτερεύει. Οι χαρακτήρες αποκτούν περισσότερο βάθος, η πλοκή κάνει συνεχώς παράξενες, λαβυρινθώδεις στροφές και διακυμάνσεις, οι ιδέες είναι έξυπνες, και το ενδιαφέρον αμείωτο.
Juliet Parrish
Στο τέλος ή, ίσως, από την αρχή παύει να σε απασχολεί αν οι κακοί είναι φιδάνθρωποι ή απλά κάποιοι δυνάστες. Είναι μια πολύ καλή ιστορία, με χαρακτήρες που γρήγορα αγαπάς.
Και δεν έχουν προσωπικότητα μόνο οι καλοί, οι άνθρωποι της Γης που οργανώνουν επανάσταση εναντίον των κατακτητών τους, αλλά και οι ίδιοι οι κατακτητές. Εδώ δεν θα συναντήσεις αξιωματικούς-ανδρείκελα που υπάρχουν μόνο για να τους σκοτώνει ο Darth Vader όταν τσαντίζεται. Η σειρά εστιάζεται σε λιγότερους φιδανθρώπους από,τι σε ανθρώπους, αλλά ο καθένας έχει τις ιδιαιτερότητές του και οι ραδιουργίες αναμεταξύ τους είναι μια ολόκληρη ιστορία από μόνη της.
Είναι, νομίζω, προφανές ότι μου άρεσε, παρότι πολλές, πολλές σειρές επιστημονικής φαντασίας δεν μου αρέσουν. Για παράδειγμα, είχα αρχίσει να βλέπω το
Terra Nova, το
Falling Skies, το
Farscape, και όλα τα παράτησα πολύ γρήγορα. Δεν μπορούσαν να μου κρατήσουν το ενδιαφέρον. Το
V μπορείς να πεις ότι μοιάζει περισσότερο προς Battlestar Galactica ή
Lost, αν και προσωπικά μου άρεσε περισσότερο από το Battlestar Galactica, και περισσότερο από το τέλος του
Lost (που ήταν σαν να μην ήξεραν πώς να το τελειώσουν). Είναι μια σειρά για όσους θέλουν ένα τηλεοπτικό θέαμα να έχει τις ίδιες αρετές με ένα καλό μυθιστόρημα. Για όσους δεν ικανοποιούνται παρά μόνο αν η πλοκή είναι
όντως πλοκή, και οι χαρακτήρες είναι καλοφτιαγμένοι, αληθοφανείς, πολυμορφικοί, και εξελισσόμενοι μέσα από την ιστορία.
Η Diana, η αρχηγός των φιδανθρώπων, είναι όμορφη...
...αλλά όχι όταν είναι τσαντισμένη.
Για να είμαι ειλικρινής, εκτός από ορισμένα εφέ που δεν είναι και τόσο καλά (πχ, τα διαστημόπλοια φαίνεται ότι είναι τοποθετημένα πάνω στον ουρανό όπως σε χαρτοκοπτική) φαινόμενο της εποχής καθαρά μόνο ένα μειονέκτημα αυτής της σειράς μπορώ να σκεφτώ. Οι φιδάνθρωποι, ακόμα κι όταν είναι μεταξύ τους, ακόμα κι όταν άνθρωποι τους παρακολουθούν χωρίς εκείνοι να το ξέρουν, συνεχίζουν να μιλάνε αγγλικά αντί στη δική τους, εξωγήινη γλώσσα. Αυτό είναι λίγο παράλογο, ίσως, εκτός αν υποθέσουμε ότι, λόγω της μεταμφίεσής τους, έχουν (κάπως) αλλοιώσει μόνιμα και την ομιλία τους. Αλλιώς, κανονικά, οι άνθρωποι δεν θα έπρεπε να μπορούν να τους κρυφακούσουν. Δεν νομίζω, όμως, ότι είναι κανένα τρομερό μειονέκτημα της σειράς, και καταλαβαίνω τους λόγους για τους οποίους είναι έτσι. Θα ήταν πολύπλοκο για τον τηλεθεατή (αλλά και για τον σεναριογράφο, πιθανώς) να είναι φτιαγμένο με διαφορετικό τρόπο.
Κάποιο άλλο παράπονο με τη σειρά αδυνατώ να σκεφτώ. Ακόμα και οι φάτσες των ηθοποιών μού φάνηκαν απόλυτα ταιριαστές για τους ρόλους τους. Η Faye Grant θυμίζει εκείνες τις παλιές, κλασάτες ηθοποιούς που πλέον δεν συναντάς καθόλου· ο Marc Singer είναι ιδανικός για τον τύπο του ήρωα α λα Han Solo· και η Jane Badler φαίνεται άψογη για να είναι η διαβολική αρχικακός της σειράς (ακόμα κι αν το πραγματικό όνομά της δεν έμοιαζε να υπονοεί πως είναι πολύ
bad).
The Complete Series
Αφού είχα δει τα Original Miniseries και Final Battle, έμαθα ότι υπάρχει (όπως το υποψιαζόμουν) και συνέχεια. Αυτή τη φορά ο τίτλος ήταν
The Complete Series. Γενικώς, οι τίτλοι του είναι χάλια πράγμα το οποίο δεν αποτελεί και κανένα πρόβλημα, βέβαια. Εννοείται πως έσπευσα να το δω κι αυτό· δεν μπορούσα να κρατηθώ μακριά.
Οι αρχικές μου εντυπώσεις ήταν οι εξής:
Η Julie Parrish (Faye Grant), που στα προηγούμενα ήταν μια σοβαρή και αποφασιστική επαναστάτρια, είχε τώρα μετατραπεί σένα χαμογελαστό κοριτσάκι. Με χάλασε. Ευτυχώς, αυτό όμως διορθώθηκε ύστερα από το τρίτο, τέταρτο επεισόδιο.
Η Diana, στα Original Miniseries και Final Battle, ήταν κακιά επειδή έκανε κακά πράγματα· τώρα έπρεπε και να
φαίνεται κακιά. Επομένως, αποφάσισαν να της δώσουν ένα look που θυμίζει
rock/punk τραγουδίστρια. Στην αρχή, κι αυτό με χάλασε, αλλά, καθώς προχωρούσε η
σειρά, το συνήθισα. Τελικά δεν ήταν και τόσο τραγικό. Επιπλέον, σύντομα
ανακάλυψα πως η
Jane Badler είναι
όντως τραγουδίστρια.
Η παλιά Diana...
...και η καινούργια.
Ορισμένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των φιδανθρώπων, που είναι σημαντικά στα
Original Miniseries και Final Battle, εδώ αγνοούνται. Το πρώτο είναι η φωνή τους η οποία κανονικά θα έπρεπε να είναι αλλοιωμένη. Αυτό φαίνεται να έχει ξεχαστεί
τελείως. Παλιά οι επαναστάτες δεν μπορούσαν να μεταμφιεστούν τόσο εύκολα σε φιδανθρώπους επειδή χρειάζονταν ειδικό μηχανισμό για να αντιγράψουν το πώς ακούγεται η φωνή τους. Το δεύτερο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που λείπει είναι ότι το δέρμα των φιδανθρώπων είναι κρύο. Μόνο στο πρώτο επεισόδιο φαίνεται οι δημιουργοί της σειράς να το θυμούνται αυτό· στα επόμενα το αγνοούν. Μάλιστα, αν αυτό το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό δεν είχε ξεχαστεί, η πλοκή ορισμένων επεισοδίων θα ήταν άκυρη τελείως· οι φιδάνθρωποι δεν θα μπορούσαν να προσποιηθούν ότι είναι άνθρωποι γιατί με την πρώτη σωματική επαφή θα καταλάβαινες ότι έχουν αφύσικα κρύο δέρμα.
Τα επεισόδια (19 στο σύνολο) ήταν όλα των 45 λεπτών (ενώ στα Original Miniseries και
Final Battle ήταν των 90 λεπτών) και προσπαθούσαν το καθένα να είναι αρκετά αυτοτελές. Αυτό, αναπόφευκτα, έδινε μια βιαστική αίσθηση, και για λίγο φοβήθηκε ότι και το
V θα κατέληγε περίπου όπως άλλες σειρές επιστημονικής φαντασίας που το κάθε επεισόδιο μοιάζει ξεκομμένο από τα άλλα, ή που θυμίζουν περιπέτεια τύπου
He-Man όπου οι ίδιοι καλοί συγκρούονται πάντα με τον ίδιο κακό και ο κακός πάντα ξεφεύγει και κανένας ποτέ δεν πεθαίνει. Ευτυχώς, τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Πλησιάζουν να είναι, όμως δεν είναι. Υπάρχει μια συνεχής ροή ανάμεσα στα επεισόδια ώστε να μη φαίνονται ξεκομμένα αλλά μια εξελισσόμενη ιστορία, και οι κακοί, καθώς αυτή η ιστορία εκτυλίσσεται, αρχίζουν να έχουν ολοένα και περισσότερο ενδιαφέρον, με ένα σωρό μεταξύ τους ίντριγκες και δολοπλοκίες. Το πώς η Diana και η Lydia προσπαθούν διαρκώς να βγάλουν η μία το μάτι της άλλης μέσα στο αστρόπλοιο των φιδανθρώπων είναι, νομίζω, κάτι το αξέχαστο.
Η σειρά αυτή καταφέρνει να είναι καλή επειδή συνδυάζει έξυπνες ιδέες, καλοφτιαγμένους χαρακτήρες, πολλές εκπλήξεις, ωραίο διάλογο με πετυχημένες ατάκες, χιούμορ, αλλά και πολλά σοβαρά στοιχεία, χωρίς να γίνεται διδακτική ή να προσπαθεί να περάσει με το ζόρι ανόητα ηθικά διδάγματα.
Κάτι που μπορεί να θεωρηθεί λιγάκι κουραστικό είναι ότι οι αντίπαλοι των ηρώων που δεν είναι αξιωματούχοι μέσα στον στρατό των φιδανθρώπων αλλά απλοί στρατιώτες βγαίνουν πολύ εύκολα από τη μέση, συνήθως. Οι φρουροί είναι, κατά κανόνα, εκεί για να τους ρίξει κάποιος μια κλοτσιά και μια γροθιά και να τους ξαπλώσει. Και γενικά οι επαναστάτες, αν θέλουν να μπουν κάπου,
μπαίνουν. Δεν βγαίνουν πάντα εύκολα, βέβαια, αλλά μπαίνουν γιατί οι φρουροί είναι κάτι αστείοι παλιάτσοι. Αυτό δεν συνέβαινε τόσο πολύ στα
Original Miniseries και Final Battle. Πάντως, δεν το θεωρώ μειονέκτημα αυτής της σειράς· ορισμένες φορές, μάλιστα, γίνεται με χιούμορ ή και με πολύ στιλ, οπότε δεν μπορεί παρά να είναι διασκεδαστικό. Ελάχιστες φορές, έπιασα τον εαυτό μου να σκέφτεται ότι συμβαίνει κάτι ηλίθιο από άποψη πλοκής. Εύκολες λύσεις σπάνια υπάρχουν στο
V.
Το μεγαλύτερό μου παράπονο έμεινε να είναι το μέγεθος των επεισοδίων, και το γεγονός ότι πολλές ιστορίες τελείωναν βιαστικά. Καταλαβαίνω ότι αυτό ίσως να ήταν και θέμα έλλειψης χρημάτων, πράγμα το οποίο φαίνεται από το ότι, κάπου-κάπου, παρουσιάζονται σκηνές που έχουν ξαναπαρουσιαστεί. Για παράδειγμα, όταν διαστημόπλοια κυνηγιούνται ή όταν εκρήξεις γίνονται, οι σκηνές είναι πολλές φορές ίδιες με προηγούμενες σκηνές. Το αποκορύφωμα αυτού είναι σένα από τα τελευταία επεισόδια όπου, εκτός από παλιές εκρήξεις και παρόμοια πράγματα, παρουσιάζονται και δύο παλιές σκηνές όπου χαρακτήρες μιλάνε! Δεν λένε, φυσικά, τίποτα το σπουδαίο μια διαταγή κι ένα ειρωνικό σχόλιο, από,τι θυμάμαι αλλά είναι ενοχλητικό, ειδικά αν έχεις δει όλα τα επεισόδια το ένα μετά το άλλο. Είναι σαν να τρως
deja vu. (Κάτι δεν μου θυμίζει αυτό;)
Το τελευταίο επεισόδιο είναι, μάλλον, το χειρότερο στο θέμα της βιασύνης. Κανονικά έπρεπε να ήταν 90 λεπτά, όχι 45. Είναι καταφανώς βιαστικά τελειωμένο. Και το ακόμα χειρότερο είναι πως τελειώνει σε
cliffhanger! Δηλαδή, αρκετά πράγματα ολοκληρώνονται, αλλά αφήνει και μια πολύ βασική εκκρεμότητα. Όταν το είδα, σκέφτηκα:
Δεν μπορεί. Θα υπάρχει κι άλλη συνέχεια. Αλλά συνέχεια δεν υπάρχει. Εκεί το
V τελειώνει.
Παρά το ξεκρέμαστο τέλος, όμως, είναι μια από τις καλύτερες σειρές που έχω δει ποτέ. Αναμφίβολα
καλτ, αλλά όχι σαν κάτι ταινίες που είναι καλές επειδή είναι τόσο πολύ κακές. Είναι μια σειρά με αρκετά καλό σενάριο και χαρακτήρες, αν και όχι τόσο καλά όσο στο
Original Miniseries και στο Final Battle.