Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, από τρίτους κυρίως, για απλή ανάλυση επισκεπτών (πχ, Google Analytics) και για social media (πχ, από το Twitter). Τα μόνα cookies που χρησιμοποιούμε εμείς είναι για θέματα λειτουργικότητας (πχ, για να μην εμφανίζεται ξανά αυτή η ειδοποίηση αφότου έχετε πατήσει το κουμπάκι). Κανένα από αυτά τα cookies, απ’ό,τι ξέρουμε, δεν είναι βλαβερό, και εμείς δεν εκμεταλλευόμαστε τις πληροφορίες σας με κανέναν τρόπο. Ωστόσο, αν θέλετε μπορείτε πολύ εύκολα να σβήσετε τα cookies από οποιονδήποτε browser, συνήθως πατώντας Shift+Ctrl+Del. Περισσότερες πληροφορίες για τα cookies μπορείτε να βρείτε στο www.whatarecookies.com.
Δύο συνοικίες της Ατέρμονης Πολιτείας, η Βαθμιδωτή και η Επίστρωτη, βρίσκονται από χρόνια σε μια κατάσταση οικονομικής αλληλεξάρτησης. Η μία συμπληρώνει την άλλη. Η Βαθμιδωτή παράγοντας, αποκλειστικά και μόνο, τεχνικούς εξοπλισμούς. Η Επίστρωτη παράγοντας τρόφιμα. Και καμιά από τις δυο συνοικίες δεν διανοείται να αλλάξει τον ρυθμό της ζωής των πολιτών της.
Μια μυστηριώδης γυναίκα με το όνομα Κορίνα παρουσιάζεται στην Επίστρωτη και μιλά με τους Εχθρούς του Πρωινού, τη μεγαλύτερη και χειρότερη συμμορία της συνοικίας, που είναι ο φόβος κι ο τρόμος των πολιτών αλλά και της αστυνομίας. Η Κορίνα προθυμοποιείται να τους βοηθήσει σ’ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο: να κλέψουν χρήματα κατευθείαν από το κεντρικό θησαυροφυλάκιο της Τράπεζας των Τεσσάρων.
Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο που έχει η Κορίνα στο μυαλό της.
Πολύ σύντομα, τα πράγματα αρχίζουν ν’αλλάζουν για τις δύο συνοικίες καθώς οι ισορροπίες θρυμματίζονται...
Το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης αρχίζει!
Μετά από τον διωγμό των δυνάμεων της Παντοκράτειρας, οι υλικές ζημιές στη
διάσταση της Σεργήλης είναι πολλές, και η οικονομία της έχει δεχτεί σοβαρό
πλήγμα. Προκειμένου ολόκληρη η διάσταση να ορθοποδήσει, οι πολιτικοί της
αποφασίζουν να οργανώσουν το Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, που θα φέρει
χρήματα από πολλές άλλες διαστάσεις του Γνωστού Σύμπαντος.
Οι ραλίστες που θα αγωνιστούν είναι όλοι ικανοί και έμπειροι στην οδήγηση –
ήρωες των τροχών και του τιμονιού. Ανάμεσά τους είναι και η Ελοντί Αλλόγνωμη, ή,
όπως πολλοί στη Σεργήλη τη γνωρίζουν από την παλιά της ζωή ως τραγουδίστρια, η
Έκπτωτη Ελοντί. Στο παρελθόν, σε μικρή ηλικία, ήταν δόκιμη για ιέρεια της
Αρτάλης όταν οι πράκτορες της Παντοκράτειρας προσπαθούσαν ακόμα να εξαφανίσουν
τις γυναίκες που λάτρευαν αυτή τη θεά. Αργότερα, είχε μπει στους κόλπους της
Επανάστασης, αποζητώντας εκδίκηση. Τώρα, στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης,
το παρελθόν της Ελοντί θα συναντήσει το παρόν, κι εκείνη θ’ανακαλύψει
καινούργια, και ίσως τρομαχτικά, πράγματα για τον εαυτό της.
Ο Ζορδάμης, ένας παλιός εραστής της Έκπτωτης Ελοντί και δεινός ραλίστας,
συμμετέχει επίσης στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι, και έχει κάνει μια σκοτεινή και
δαιμονική συμφωνία για να βεβαιωθεί ότι θα νικήσει. Επειδή
πρέπει να νικήσει: μυστηριώδεις δυνάμεις του υπόκοσμου της Σεργήλης
βρίσκονται στο κατόπι του, και φαίνονται έτοιμες να τον αφανίσουν αν δεν τους
δώσει ό,τι τους χρωστά...
Στο Πρώτο Πανδιαστασιακό Ράλι Σεργήλης, οι οδηγοί θα τρέξουν επάνω σε
αιωρούμενες ράμπες, επάνω σε δύσκολα εδάφη, μέσα στους άγριους δασότοπους
Φέρνιλγκαν, μέσα στις καυτές ερήμους της Σεργήλης, μέσα σε παγωμένα βουνά, ακόμα
και μέσα σε μια παράξενη ενδοδιάσταση με πράσινο ουρανό και κόκκινο ήλιο...
Η Σεργήλη έχει απελευθερωθεί από τους Παντοκρατορικούς· οι κάτοικοί της
μπορούν ξανά να λατρεύουν όποιους θεούς θέλουν. Η θρησκεία της Αρτάλης έχει
αναβιώσει. Η Αριστέα, μια από τις ιέρειές της, καταφέρνει να λάβει χρηματοδότηση
από την Πολιτειάρχη της Μέλβερηθ για την οικοδόμηση ενός καινούργιου ναού στα
άκρα της εν λόγω μεγαλούπολης. Αλλά σύντομα ανακαλύπτει ότι το χρηματικό δεν
είναι το μόνο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει. Οι Ανατολικοί Φρουροί, μια νέα
συμμορία που καταδυναστεύει τις ακροανατολικές συνοικίες της Μέλβερηθ, ζητούν
λεφτά για την προστασία του ναού – «προστασία» από την ίδια τη συμμορία, στην
πραγματικότητα. Η Αριστέα, αρνούμενη να πληρώσει, θα βρεθεί σε σύγκρουση μαζί
τους. Ευτυχώς, στο πλευρό της είναι ο Βασνάρος, ο Αγωνιστής των Δρόμων – γνωστός
και ως Τρελός Λύκος της Μέλβερηθ, κατά την περίοδο της κυριαρχίας των
Παντοκρατορικών.
Η Φάνρηβ, μια από τις σημαντικότερες πόλεις της Μοργκιάνης, ήταν κάποτε, πριν
από χρόνια, ελεύθερη με δικό της πολίτευμα. Σήμερα, είναι ένα προτεκτοράτο του
Βασιλείου της Χάρνωθ. Ο λαός της είναι διαιρεμένος: μια μερίδα υποστηρίζει τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο· μια μερίδα είναι με το μέρος του παλιού Φύλακα της Φάνρηβ,
που έρχεται με στρατό από τον βορρά για να την ελευθερώσει· και μια άλλη μερίδα
των πολιτών είναι αυτονομιστές, που δεν θέλουν ούτε τους Χαρνώθιους στην πόλη
τους ούτε την επιστροφή του Φύλακα.
Οι Αιρετοί της Φάνρηβ είναι διαιρεμένοι όπως και ο λαός της, αποτελώντας
αντανάκλασή του.
Ο Άλφεντουρ αλ Έρεσναβ, Διπλωματικός Αντιπρόσωπος του Εμπορικού Συνδέσμου της
Νάζρηβ, έρχεται από την πόλη του με ελικόπτερο προς τη Φάνρηβ, καλεσμένος εκεί
από έναν παλιό του φίλο, τον Κασλάριν ωλ Μάρατεκ, Αιρετό της Συντεχνίας των
Αγροτών. Ο Κασλάριν πιστεύει πως έχει ένα σχέδιο για να σώσει τη Φάνρηβ προτού η
πόλη καταστραφεί από την οργή των αντίπαλων παρατάξεων. Και ζητά τη βοήθεια του
Άλφεντουρ, ο οποίος μπορεί να ασκήσει πιέσεις και στην Κέσριμιθ ωλ Ζαλτάρεμ, τη
Βασιλική Αντιπρόσωπο, και στο συμβούλιο των Αιρετών.
Όταν όμως ο Άλφεντουρ φτάνει στην πόλη, το κλίμα είναι ήδη έκρυθμο και, με
κάθε μέρα που περνά, χειροτερεύει. Η Αρχόντισσα Κέσριμιθ προσπαθεί με όλους τους
τρόπους – και με τα ελεγχόμενα μέσα μαζικής πληροφόρησης της Φάνρηβ – να
επηρεάσει τον λαό ώστε να τον τραβήξει με το μέρος του Βασιλείου της Χάρνωθ. Οι
υποστηρικτές του Φύλακα, που έρχεται με στρατό από τα βόρεια, πασχίζουν να
φέρουν τον κόσμο με τη δική τους πλευρά, ενώ αποφεύγουν και χτυπάνε τους
ανθρώπους των Χαρνώθιων. Και οι αυτονομιστές είναι εναντίον όλων, γεμίζοντας
τους δρόμους της πόλης με συνθήματα και απρόσμενες εκρήξεις.
Αλλά στη Φάνρηβ οι πιο επικίνδυνες ενέργειες γίνονται στα παρασκήνια. Σκιερές
μορφές στοιχειώνουν την Πόλη της Αέναης Νύχτας. Προδότες σχεδιάζουν πολιτικές
δολοφονίες. Κατάσκοποι παρακολουθούν κάθε κίνηση. Αδέλφια χάνουν την εμπιστοσύνη
που έχουν μεταξύ τους. Οι πάντες είναι ύποπτοι για τα πάντα.
Ο Πρίγκιπας Ανδρόνικος επιστρέφει στην πατρίδα του, την Απολλώνια, όπου
σύντομα ανακαλύπτει ότι τα πράγματα δεν είναι όπως τα είχε αφήσει. Κάποια
μυστηριώδης, σκοτεινή οργάνωση έχει απλώσει τα δίχτυα της μέσα στο Βασίλειο, και
φημολογείται, ψιθυριστά, ότι ακόμα κι ο αδελφός του Ανδρόνικου, ο Πρίγκιπας
Λούσιος, είναι αναμιγμένος σ’αυτήν.
Ο Ανδρόνικος θα βρεθεί σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, και θα χρειαστεί να
ζητήσει βοήθεια ακόμα κι από τους επαναστάτες άλλων διαστάσεων· διότι μέσα στην
ίδια του την πατρίδα κανένας δεν φαίνεται πλέον να μπορεί να θεωρηθεί
αξιόπιστος…
Εν τω μεταξύ, οι δυνάμεις της Παντοκράτειρας έρχονται από το Βόρειο Μέτωπο,
φέρνοντας έναν από τους πιο καταστροφικούς πολέμους στο Γνωστό Σύμπαν· ενώ από
τα νότια της διάστασης τερατουργήματα επιτίθενται από την Απολεσθείσα Γη,
μαστίζοντας το Βασίλειο σαν προαιώνια κατάρα.
Στην Απολλώνια, μια από καιρό πολιορκημένη διάσταση, τα πράγματα έχουν
αρχίσει να ξεφεύγουν από τον έλεγχο…
Η Αγγελική, μια φίλη της Παντοκράτειρας, βρίσκεται δολοφονημένη στη σουίτα
ενός ξενοδοχείου, με μυστηριώδεις τομές επάνω στο σώμα της. Ο εραστής της,
Ταγματάρχης Στίβεν Νέλκος, παρότι ήταν μαζί της εκείνη τη βραδιά, μοιάζει να
έχει πλήρη άγνοια του τι συνέβη. Και οι άνθρωποι της Παντοκράτειρας δεν
καταφέρνουν να ανακαλύψουν τίποτα.
Η Ρία-Μία, η Αρχιέρεια του Κρόνου, προτείνει στην Παντοκράτειρα έναν ιδιωτικό
ερευνητή, τον Φέλιξ Χάρλω, ο οποίος ίσως θα μπορούσε να βρει τον δολοφόνο.
Ωστόσο, ακόμα κι αυτός σύντομα θα συνειδητοποιήσει πως η περίπτωση είναι
εξαιρετικά περίπλοκη και δυσεπίλυτη, και οι δυνάμεις που είναι αναμιγμένες
ξεπερνούν τη δικαιοδοσία του αλλά και τις ικανότητες του μυαλού του...
Ένας ξεχασμένος κόσμος, μια διάσταση απομονωμένη από το υπόλοιπο σύμπαν.
Ένας υπερδιαστασιακός στρόβιλος – ένα
ρήγμα – σπάζει το στάσιμο πλέγμα της πραγματικότητάς του. Κι από εκεί,
έρχεται ένας μεγάλος προφήτης που θα αλλάξει τη ροή της ιστορίας του για
πάντα...
Ο Τάμπριελ, κάποτε σύζυγος της Παντοκράτειρας και μάγος του τάγματος των
Δεσμοφυλάκων, καταλήγει σαν ναυαγός σε μια διάσταση ανέγνωρη για εκείνον. Ένα
μέρος όπου κανένας δεν μιλά καμια γνωστή του γλώσσα. Μέσα στο μυαλό του, όμως,
παράδοξα, υπάρχουν εικόνες από αυτόν τον απομονωμένο κόσμο: και ο Τάμπριελ
συνειδητοποιεί πως δεν μπορεί να βρίσκεται τυχαία εδώ...
Μαζί του είναι η Ανταρλίδα, μια από τις Μαύρες Δράκαινες της Παντοκράτειρας
οι οποίες πλέον υπηρετούν την Επανάσταση εναντίον της. Ούτε εκείνη έχει ποτέ
ξανά δει ή ακούσει γι’αυτό τον κόσμο. Αλλά τώρα που οι δυο τους βρίσκονται εδώ,
σ’ένα ξένο, εχθρικό περιβάλλον, πρέπει να μάθουν να επιβιώνουν ώστε να
ξεκλειδώσουν τα μυστικά της διάστασης που θα τους δώσουν πρόσβαση στο Γνωστό
Σύμπαν, από το οποίο ήρθαν.
Παράξενα ανοίγματα παρουσιάζονται στη Χάρνταβελ: τρύπες επάνω στα ίδια τα
τοιχώματα της πραγματικότητάς της. Από μέσα τους διακρίνεται μια άλλη
πραγματικότητα, και πλάσματα έρχονται από εκεί τα οποία δεν έχουν ξαναβαδίσει
ποτέ στη Χάρνταβελ.
Οι Παντοκρατορικοί που ελέγχουν την εν λόγω διάσταση προσπαθούν να ερευνήσουν
το φαινόμενο, η συχνότητα εμφάνισης του οποίου δεν μειώνεται αλλά αυξάνεται με
ανησυχητικό ρυθμό. Η Αρίνη’σαρ, μάγισσα του τάγματος των Ερευνητών και σύζυγος
του Παντοκρατορικού Ταγματάρχη Τέρι Κάρμεθ, έχει αναλάβει να ανακαλύψει τι
συμβαίνει, συναντώντας πολλά εμπόδια στον δρόμο της.
Αλλά και ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, ενδιαφέρεται για το
μυστηριώδες φαινόμενο γιατί η Χάρνταβελ συνδέεται άμεσα με τη δική του διάσταση,
την Απολλώνια. Οργανώνει μια αποστολή για να το ερευνήσει, και αναζητά τους
σωστούς ανθρώπους. Προσπαθεί να πείσει τον Γεράρδο να επιστρέψει στη Χάρνταβελ,
η οποία ήταν κάποτε πατρίδα του.
Ο Γεράρδος, όμως, είναι διστακτικός, επειδή είχε τους λόγους του που έφυγε
πριν από χρόνια. Ήταν ένας από τους ιερείς της Χάρνταβελ, που δεν μπορούν ποτέ
να την εγκαταλείψουν, καθώς αυτό σημαίνει τον θάνατό τους από μια δαιμονική
ακατονόμαστη δύναμη που κρύβεται μέσα τους. Αλλά ο Γεράρδος έχει επιβιώσει·
φεύγοντας από τη Χάρνταβελ νομίζει πως κατόρθωσε τελικά να διαλύσει το Εσώτερο
Θηρίο. Μπορεί, όμως, να είναι σίγουρος ότι αυτό δεν θα εμφανιστεί και πάλι εντός
του όταν ξαναγυρίσει στη Χάρνταβελ; Και είναι πρόθυμος να το ριψοκινδυνέψει για
να μάθει;
Η επιστροφή στην πατρίδα του μπορεί να τον φέρει σε σύγκρουση όχι μόνο με το
ιερατείο εκεί, αλλά και με μια δύναμη πιο διαβολική και εξαπλωμένη απ’ό,τι
μπορούσε ποτέ να φανταστεί.
Και, φυσικά, είναι και οι Παντοκρατορικοί στη Χάρνταβελ...
Μετά τη διάλυση της Συμπαντικής Παντοκρατορίας,
ληστές και κακούργοι λυμαίνονται τα άγρια εδάφη της Φεηνάρκια:
απομεινάρηδες των στρατών της Παντοκράτειρας αλλά και γηγενείς που
προσπαθούν να επωφεληθούν από την κατάσταση. Όταν ένας έμπορος από τη
Χόλκεραλ, ο Καντάρφιλ, δέχεται επίθεση από τους ληστές της Σαρντίκα-Νοθ,
μια ομάδα μισθοφόρων έρχεται απρόσμενα προς βοήθειά του για να τρέψει
τους ληστές σε φυγή. Σύντομα όμως ο Καντάρφιλ μαθαίνει πως οι σωτήρες
του είναι κι αυτοί πρώην Παντοκρατορικοί, όπως η Σαρντίκα-Νοθ.
Ονομάζονται Ζωντανοί-Νεκροί, και αρχηγός τους είναι ο Ζαώρδιλ ο
Σκοτωμένος – ένας άνθρωπος που κανονικά θα έπρεπε να είναι νεκρός. Δεν
έσωσαν, όμως, τον έμπορο από τη Σαρντίκα-Νοθ για να τον ληστέψουν οι
ίδιοι· αντιθέτως, τον καθοδηγούν ώστε να φτάσει, μέσω επικίνδυνων
ορεινών περασμάτων, στον προορισμό του: την πόλη της Νασόλκαθ. Εκεί, ο
Ζαώρδιλ ελπίζει να βρει περισσότερες δουλειές για τους μισθοφόρους του,
αλλά ανακαλύπτει πως οι φήμες κυκλοφορούν γρήγορα και είναι πολλοί που
ακόμα έχουν έντονο μίσος για όσους κάποτε υπηρετούσαν την Παντοκράτειρα.
Ωστόσο, υπάρχει και μια γυναίκα – πρώην Παντοκρατορική κι η ίδια – που
επιδιώκει συμμαχία, αν και σκιερή. Και ο Ηγεμόνας της Νασόλκαθ σύντομα
ετοιμάζεται για πόλεμο εναντίον ληστών, και συγκεντρώνει στρατό από
μισθοφόρους κάθε είδους…
Μια επανάσταση ξεκινά, αρχικά περιορισμένη αλλά δυνατή, και σύντομα εξαπλώνεται σαν φωτιά ανεξέλεγκτη. Μια κρυφή δύναμη τη θρέφει από τις σκιές της Πόλης. Εδραιωμένες πλουτοκρατίες καταρρέουν· οι πολιτάρχες της Ρελκάμνια ανησυχούν. Τρόμος και αναστάτωση απλώνονται γύρω από τον Ριγοπόταμο, καθώς προβλέπουν πόλεμο.
Ένας μεγάλος ηγέτης έχει εμφανιστεί και η Πόλη φαίνεται να ζητά το αντίβαρό του – έναν άνθρωπο από συνοικίες αρκετά μακρινές. Εχθρικές δυνάμεις τον θέλουν νεκρό, αλλά μυστηριώδεις συμπτώσεις έρχονται για να τον συντρέξουν. Μισθοφόροι και μαχητές κατευθύνονται προς το επίκεντρο του επικείμενου πολέμου.
Δύο Θυγατέρες της Πόλης αναζητούν ένα πολύτιμο κόσμημα που έκλεψε μια Αδελφή τους – ένα αινιγματικό κατασκεύασμα μιας αρχαίας Θυγατέρας που μπορεί να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στα λάθος χέρια.
Συμμορίες ξεσηκώνονται παντού, ακούγοντας το όνομα του Αλυσοδεμένου Ποιητή που έσπασε τις αλυσίδες του. Καιροσκόποι και πολεμοκάπηλοι πιστεύουν ότι έχουν κάτι να κερδίσουν. Παλιά καθεστώτα γκρεμίζονται, καινούργια παίρνουν τη θέση τους – καλύτερα ή χειρότερα;
Ένας ξεχασμένος χώρος ανοίγει, ξερνώντας πανωλεθρία και δαίμονες από άλλους χρόνους, τραυματίζοντας την Πόλη και φέρνοντας θλίψη στους κατοίκους της.
Οι Νομάδες των Δρόμων ταξιδεύουν στις οδούς και τις λεωφόρους της Ατέρμονης Πολιτείας, καθοδηγούμενοι από την Κυρά τους. Βαδίζοντας, πάντοτε βαδίζοντας. Προσελκύοντας κι άλλους από τις συνοικίες που περνούν. Ένα υπέροχο, μαγευτικό ταξίδι γι’αυτούς, το οποίο τους αποκαλύπτει ολοένα και περισσότερα μυστήρια της Πόλης· αλλά δεν θα αργήσει να τους βάλει και σε τρομερά προβλήματα. Θα βρεθούν ακόμα και στο έλεος αμφιλεγόμενων δυνάμεων ενώ θα θεωρούν τους εαυτούς τους, για πρώτη φορά, χαμένους μέσα στη Ρελκάμνια.
Μια εποχή μεγάλων αλλαγών, από τον Ριγοπόταμο ώς την Ανακτορική Συνοικία...
Ένας εξερευνητής από την Απολλώνια έχει χαθεί στο Πορφυρό Κενό,
ακολουθώντας τα ξεχασμένα ίχνη για κάποιο πιθανό απομεινάρι από τον Ενιαίο Κόσμο
– κάτι που και η Παντοκράτειρα πολύ πιθανόν να θέλει να πάρει στα χέρια της.
Ο Ανδρόνικος, ο Πρίγκιπας της Επανάστασης, προσπαθεί να προλάβει ένα τέτοιο
ενδεχόμενο, και να ξαναβρεί τον χαμένο εξερευνητή. Στέλνει την Ιωάννα, τη Μαύρη
Δράκαινα, και τον Σέλιρ’χοκ, έναν μάγο του τάγματος των Διαλογιστών, στην Άκρη,
μια πόλη εκεί όπου το σύμπαν τελειώνει και το Πορφυρό Κενό απλώνεται, γεμάτο
Αιωρούμενες Νήσους, Ανέμους, και ανείπωτα όντα.
Στην Άκρη, η Ιωάννα και ο Σέλιρ’χοκ θα βρουν συμμάχους – έναν καπετάνιο του
Κενού, μια Ανεμοσκόπο, έναν μονόφθαλμο κυνηγημένο άντρα – και θα ταξιδέψουν στα
βάθη του Πορφυρού Κενού, σφυροκοπημένοι από Ανέμους… και με έναν από τους πιο
επικίνδυνους πράκτορες της Παντοκράτειρας στο κατόπι τους.
Ο Κάραγγελ, Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα, επιστρέφει στη μεγάλη
πόλη φέρνοντας νέα για τη γενοκτονία της Λευκής φυλής του από μια μαζική επίθεση
Μελανών. Αποζητά εκδίκηση. Αλλά στην Ελρείσβα οι αποφάσεις δεν παίρνονται μόνο
από εκείνον. Ούτε καν μόνο από τον Βασιληά. Ο Πρωτοσπαθάριος Κάραγγελ πρέπει να
συνεννοηθεί με τον Παντοκρατορικό Επόπτη Ευρύμαχο Νάλφερ, που βρίσκεται εκεί,
κυρίως, για να ελέγχει τα ορυχεία ενέργειας της περιοχής. Οι Παντοκρατορικοί
αποδεικνύονται πρόθυμοι να βοηθήσουν τον Κάραγγελ στον αγώνα του για εκδίκηση
εναντίον των Μελανών, αλλά τα όπλα που φέρνουν είναι τόσο καταστροφικά που
κάνουν ακόμα και τον Πρωτοσπαθάριο να προβληματιστεί σχετικά με τις μεθόδους
τους. Και ποια μπορεί να είναι τα κίνητρά τους για τη βοήθεια που του
προσφέρουν;
Το ένα χωριό Μελανών μετά το άλλο αφανίζεται, μέσα στις καυτές ερήμους της
Αρβήντλια, καθώς η εκστρατεία των Παντοκρατορικών ταξιδεύει σαν λαίλαπα ολέθρου.
Ταυτόχρονα, ο Ανδρόνικος, Πρίγκιπας της Επανάστασης, η Ιωάννα η Μαύρη
Δράκαινα, και άλλοι επαναστάτες σύντροφοί τους έρχονται προς την Αρβήντλια μέσω
μιας διαστασιακής διόδου στη Σάρντλι. Αλλά δεν γνωρίζουν ακόμα τίποτα για την
καταστροφή που ο Πρωτοσπαθάριος του Θρόνου της Ελρείσβα και οι Παντοκρατορικοί
σύμμαχοί του έχουν εξαπολύσει εναντίον των Μελανών φυλών. Στόχος των επαναστατών
είναι η αποκωδικοποίηση ενός μυστηριώδους μηνύματος που, αν οι υποψίες τους
είναι σωστές, θα αλλάξει τα πάντα για την Επανάσταση και για την Παντοκρατορία
σ’όλο το Γνωστό Σύμπαν...
Το τι μέσα μεταφοράς χρησιμοποιούνται σε μια πόλη αποτελεί αρκετά σημαντικό χαρακτηριστικό για αυτήν. Στις μεγαλύτερες πόλεις, συνήθως, χρησιμοποιούνται περισσότερα μέσα μεταφοράς· στις μικρότερες, λιγότερα. Χωρίς όμως αυτό να είναι κανόνας. Εξαρτάται πολλές φορές και από τη νοοτροπία, τα ήθη, και τα έθιμα των κατοίκων. Για παράδειγμα, υπάρχουν μικρές σύγχρονες πόλεις όπου δεν απαιτείται να έχεις αυτοκίνητο για να μετακινηθείς, κι όμως βλέπεις τον άλλο να παίρνει το τζιπ για να πάει 100 μέτρα στο περίπτερο και ναγοράσει ένα πακέτο τσιγάρα! Και η πλάκα είναι ότι το τζιπ μπορεί να μην το θέλει για καμια άλλη δουλειά εκτός από μετακίνηση μέσα στη μικρή του πόλη. Αυτό είναι θέμα νοοτροπίας, ηθών· δεν έχει σχέση με την αναγκαιότητα.
Σε περίπτωση που κάποιος δεν ξέρει τι είναι η σειρά άρθρων Φανταστικές Πόλεις, μπορεί να διαβάσει το πρώτο άρθρο της σειράς: Φανταστικές Πόλεις #1: Συνοικίες.
Σε μια φανταστική πόλη έχει ενδιαφέρον να παίζεις με το πώς βλέπουν οι κάτοικοι τα μέσα μεταφοράς. Τι είδους νοοτροπίες υπάρχουν σχετικά με αυτά; Θα μπορούσαν να είναι από απλά χρηστικές μέχρι και θρησκευτικές! Ή ίσως να υπάρχουν ακόμα και κάποιες προλήψεις γύρω από τα οχήματα πχ, μια συγκεκριμένη μέρα να θεωρείται γρουσουζιά αν μπεις σε τρένο.
Τα μέσα μεταφοράς που χρησιμοποιούνται σε μια πόλη μπορείς, πολύ γενικά, να τα χωρίσεις σε δύο κατηγορίες: δημόσια και ιδιωτικά. Τα δημόσια παίρνουν πολλούς επιβάτες και τους πάνε σε προκαθορισμένες κατευθύνσεις· τα ιδιωτικά ανήκουν σε συγκεκριμένα πρόσωπα που τα χειρίζονται όπως νομίζουν.
Στις μεγάλες πόλεις, όπου κάποιος πρέπει γρήγορα να διασχίζει μακρινές αποστάσεις, λογικά υπάρχουν αρκετά δημόσια μέσα μεταφοράς. Το πιο συνηθισμένο είναι το τρένο, το οποίο μπορεί να κινείται είτε επάνω στο έδαφος, είτε κάτω από το έδαφος, είτε στον αέρα, σε εναέριες ράγες. Ο τροχιόδρομος (τραμ) δεν είναι παρά μια μορφή μικρότερου τρένου χαμηλότερης ταχύτητας. Εκτός από τα τρένα, το πιο γνωστό μέσο μαζικής μεταφοράς είναι το λεωφορείο, φυσικά. Αλλά σε πραγματικά
πελώριες πόλεις μπορεί να χρησιμοποιούνται ακόμα και αερολεωφορεία: μεγάλα ελικόπτερα, ή και αεροπλάνα, που μεταφέρουν τον κόσμο από το ένα σημείο στο άλλο, αποφεύγοντας την κίνηση στους δρόμους. Επίσης, αν η πόλη βρίσκεται κοντά σε όχθη ή ακτή, ή αν έχει κανάλια (όπως η Βενετία), τότε μέσα μαζικής μεταφοράς πιθανώς να πλέουν και πάνω στο νερό, μεταφέροντας κόσμο σε προκαθορισμένους σταθμούς.
Σε μια φανταστική πόλη, όμως, μπορούν να υπάρξουν και διάφορα άλλα, ακόμα πιο ασυνήθιστα μέσα μαζικής μεταφοράς. Για παράδειγμα, μπορεί να έχεις ένα «τρένο» που αποτελείται από πολλά ξύλινα βαγόνια τα οποία σέρνει ένα παράξενο πλάσμα μέσα σε συγκεκριμένους δρόμους της πόλης, φτιαγμένους γιαυτό το σκοπό. Ή μπορεί να έχεις σημεία τηλεμεταφοράς μέσα στην πόλη, όπου πηγαίνεις, ρίχνεις μερικά χρήματα, πατάς το σωστό κουμπί, και τηλεμεταφέρεσαι σε άλλο σημείο τηλεμεταφοράς. Ως μέσο μαζικής μεταφοράς θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ακόμα και ρεύματα ανέμου τα οποία συγκεντρώνονται με κάποια μορφή τεχνολογίας ή μαγείας, σηκώνουν τους επιβάτες στον αέρα, και τους μεταφέρουν στον επόμενο σταθμό. Οι ιδέες που θα μπορούσε να αναφέρει κανείς είναι πραγματικά άπειρες.
Το ίδιο ισχύει και για τα ιδιωτικά μέσα μεταφοράς. Αυτά είναι,
κατά κανόνα, μικρότερα από τα μαζικά μέσα μεταφοράς· είναι πράγματα όπως
αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, ιδιωτικά ελικόπτερα ή τζετ, βάρκες και κότερα, και τα
λοιπά. Αλλά και διάφορα πλάσματα μπορούν επίσης να θεωρηθούν «μέσα μεταφοράς»,
όπως για παράδειγμα το άλογο. Σε μια φανταστική πόλη, φυσικά, μπορούν να
υπάρξουν διαφόρων ειδών πλάσματα που χρησιμοποιούνται για μεταφορές. Για
παράδειγμα, στις πόλεις της Σεργήλης, του
Θρυμματισμένου Σύμπαντος, υπάρχουν γρύπες που χρησιμοποιούνται για πτήση πάνω από τους δρόμους, παρότι πρόκειται για πόλεις που μοιάζουν με τις δικές μας του σύγχρονου κόσμου.
Τα μέσα μεταφοράς που υπάρχουν σε μια πόλη εξαρτώνται από τις ανάγκες της, από τη νοοτροπία των κατοίκων, και από τους πόρους που έχουν στη διάθεσή τους. Όπως είπα πιο πάνω, σε μια μεγάλη πόλη είναι λογικό, νομίζω, να υπάρχουν περισσότερα μέσα μαζικής μεταφοράς αναγκαίο, ίσως. Σε μικρότερες πόλεις μάλλον δεν είναι αναγκαίο, αλλά μπορεί να είναι θέμα νοοτροπίας ή αίγλης να χρησιμοποιείς ένα μεγάλο όχημα για να κινείσαι. Το ίδιο ισχύει και για διάφορα πλάσματα που χρησιμοποιούνται ως μέσα μεταφοράς. Σε μια επαρχία μάλλον δεν χρειάζεται να καβαλάς τον πελώριο αετό σου για να πετάξεις μέχρι τη φάρμα ενός φίλου σου που απέχει δυο χιλιόμετρα, αλλά ίσως κάποιος πλούσιος της περιοχής να το κάνει για να επιδειχθεί.
Και θα υπάρχουν πάντα και οι «αντιδραστικοί» σε ορισμένες περιπτώσεις: αυτοί που, για ποικίλους λόγους, δεν δέχονται να χρησιμοποιήσουν κάποια μέσα μεταφοράς (όπως, για παράδειγμα, εγώ που δεν έχω καν δίπλωμα οδήγησης). Μπορεί η διαφωνία τους να είναι θέμα πρακτικό (να μην έχουν αρκετά λεφτά για να πληρώνουν τη συντήρηση κάποιου οχήματος), μπορεί να είναι θέμα θρησκευτικό (να μη δέχονται να καβαλάνε το ιερό ζώο του θεού τους), μπορεί να είναι θέμα ιδεολογικό (να θέλουν να εξασκούν το σώμα τους αντί να κάθονται πάνω σε κάτι που τους μεταφέρει χωρίς οι ίδιοι να κινούνται), ή μπορεί να είναι θέμα οικολογικό (να μη θέλουν να χρησιμοποιούν μηχανές που, με την καύση συγκεκριμένων υλών, μολύνουν το περιβάλλον ή τυχαίνει να σκοτώνουν ένα συγκεκριμένο είδος στοιχειού που κατοικεί στους δρόμους της πόλης).
Τα μέσα μεταφοράς που χρησιμοποιούνται διαμορφώνουν, σε μεγάλο βαθμό, και τη γεωγραφία της πόλης. Ο χάρτης της αλλάζει. Αν υπάρχουν πολλές ράγες για τρένα, θα υπάρχουν και πολλές γέφυρες και διαβάσεις. Αν υπάρχει υπόγειος σιδηρόδρομος, θα έχεις σκάλες ή ράμπες για να μπορεί ο κόσμος να κατεβεί και να ανεβεί. Ίσως να υπάρχουν ειδικοί δρόμοι για ειδικούς τύπους οχημάτων, ή για ιδιαίτερα είδη πλασμάτων που χρησιμοποιούνται για μεταφορές. Αν στην πόλη υπάρχουν ιπτάμενα σκάφη ή πλάσματα, θα πρέπει να υπάρχουν και χώροι προσγείωσης. Και, φυσικά, θα πρέπει επίσης να υπάρχουν χώροι στάθμευσης για τα οχήματα και στάβλοι για τα ζώα. Η πόλη πρέπει να κάνει χώρο για τα μέσα μεταφοράς, κι αυτό σημαίνει πως, όσο περισσότερα τέτοια έχεις, τόσο πιο λίγο χώρο θα έχεις για τους πεζούς.
Δεν αναφέρω τα υπεραστικά μέσα μαζικής μεταφοράς όπως ένα τρένο που περνά από την πόλη για να πάει αλλού, ή ένα αεροπλάνο που μεταφέρει κόσμο σε άλλες πόλεις ή περιοχές αλλά και γιαυτά, αν υπάρχουν, χρειάζεται να γίνει κάποιος χώρος. Αεροδρόμια, σταθμοί, και τα λοιπά.
Κάποια πράγματα που οφείλεις να αναρωτηθείς σχετικά με τα μέσα μεταφοράς μιας πόλης: Γιατί χρησιμοποιούνται τα μέσα που χρησιμοποιούνται; Γιατί όχι άλλα; Πώς φτιάχνονται τα μέσα μεταφοράς; Υπάρχει εργοστάσιο μέσα στην πόλη; Γίνονται εισαγωγές από έξω; Αν ορισμένα πλάσματα χρησιμοποιούνται ως μέσα μεταφοράς, πού βρίσκονται; Κοντά στην πόλη, σε κάποια πεδιάδα, βουνό, ή δάσος; Μακριά απτην πόλη, στην άλλη άκρη του σύμπαντος; Σε άλλο πλανήτη, ίσως; Τα φέρνουν από άλλο κόσμο; Και ποιος τα εκπαιδεύει για να κάνουν τη δουλειά που κάνουν; Είναι εύκολη η εκπαίδευση; Υπάρχει κίνδυνος να αγριέψουν και να σε φάνε εκεί που νομίζεις ότι σε κοιτάζουν φιλικά;
Επίσης, σκέψου: Πόσο αξιόπιστα είναι τα μηχανικά μέσα μαζικής μεταφοράς; Χαλάνε συχνά και προκαλείται συμφόρηση στην πόλη; Χαλάνε σπάνια; Με τι είδους τεχνολογία λειτουργούν; Επειδή στον κόσμο μας τα πάντα λειτουργούν με το πετρέλαιο, αυτό δεν πάει να πει πως έτσι πρέπει να είναι τα πράγματα και στη φανταστική πόλη που φτιάχνεις. Μπορεί εκεί να χρησιμοποιείται κάποια άλλη μορφή ενέργειας. Ποια είναι αυτή; Προέρχεται από τον ήλιο; Προέρχεται από το αίμα κάποιου θηρίου ή κάποιας φυλής; Προέρχεται από τη δύναμη κάποιου θεού της πόλης η οποία εκπέμπεται από έναν κεντρικό ναό; Προέρχεται από τον άνεμο, ή από κρυστάλλους του υπεδάφους;
Τα μέσα μαζικής (και μη) μεταφοράς της πόλης χρησιμοποιούνται και σε άλλες πόλεις; Αν όχι, γιατί; Έχει η συγκεκριμένη πόλη κάποιο μυστικό;
Το πιο βασικό, όμως, είναι πώς διαμορφώνεται η ζωή των κατοίκων γύρω από τα μέσα μεταφοράς. Εκτός από την εξυπηρέτηση που προσφέρουν, δημιουργούν και διάφορες οικονομίες. Για παράδειγμα, εκπαιδευτές που τους πληρώνεις για να εκπαιδεύσουν συγκεκριμένα πλάσματα, ή μηχανικοί που χρειάζονται για να επισκευάζουν οχήματα ή σκάφη. Σε μια φανταστική πόλη, αυτού του είδους οι οικονομίες μπορεί να είναι πάρα πολλές, και έχει πάντα ενδιαφέρον να πειραματίζεται κανείς μαζί τους, να παρατηρεί τις συνδέσεις που βάσει λογικής διακρίνονται. Μέσα σε μια πόλη, τα πάντα αλληλοεπηρεάζονται, και τα μέσα μεταφοράς δεν αποτελούν εξαίρεση. Ό,τι στοιχείο προσθέτεις αλλάζει την πόλη με τρόπους που μπορεί να μην είναι άμεσα φανεροί αλλά, ύστερα από λίγη πλευρική σκέψη, αποκαλύπτονται. Δεν έχει νόημα να πεις ότι στην πόλη που φτιάχνεις οι κάτοικοι κυκλοφορούν καβαλώντας γιγάντια έντομα αν δεν είσαι πρόθυμος να σκεφτείς και παράπλευρα θέματα σχετικά με αυτά τα γιγάντια έντομα πού τα βρίσκουν, τι τα ταΐζουν, πώς και ποιοι τα εκπαιδεύουν, είναι επικίνδυνα ή δεν είναι καθώς και πώς η παρουσία τους επηρεάζει την πόλη ως σύνολο: Πού τα σταβλίζουν; Μήπως η όψη τους είναι τρομαχτική ή αποκρουστική για κάποιους και δεν τα θέλουν κοντά τους; Ποιοι τα περιποιούνται αν αρρωστήσουν; Υπάρχουν κάποιοι που φτιάχνουν σέλες και άλλα εξαρτήματα για αυτά; Μπορείς να πας και να τα αγοράσεις από καταστήματα; Υπάρχουν βιβλία που αποτελούν οδηγούς για το πώς να περιποιείσαι και να ιππεύεις σωστά το γιγάντιο έντομό σου; Θεωρείται σικ να καβαλάς γιγάντιο έντομο, ή μήπως κατακριτέο;