Σκιώδη Παραλειπόμενα

του
Κώστα Βουλαζέρη

Αρχείο  |  RSS Feed

Τυχαία

1 / 5 / 2019

(Μια επανάληψη από το παλιό blog.)

 

Είναι ορισμένοι που ισχυρίζονται ότι η ηρωική/επική φαντασία δεν είναι καλή για τα σημερινά δεδομένα γιατί δεν αναφέρεται σε σύγχρονα προβλήματα, προβλήματα του μοντέρνου κόσμου, αλλά αναφέρεται σε αξίες και αρχές που είναι παρωχημένες – όπως ζητήματα τιμής, ή διαδοχής του θρόνου, και τα λοιπά.

Ναι, σίγουρα, όλα αυτά δεν είναι σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα. Αλλά και τι μ’αυτό; Πρέπει όλες οι λογοτεχνικές ιστορίες να βασίζονται στον σύγχρονο κόσμο; Άλλωστε, κι αυτός ο παλιός κόσμος κάποτε ήταν σύγχρονος. Και ο δικός μας σύγχρονος κόσμος κάποτε θα είναι παρωχημένος.

Θα περιορίζαμε υπερβολικά τους εαυτούς μας αν διαβάζαμε, και γράφαμε, μόνο ιστορίες που σχετίζονται άμεσα με την εποχή μας. Επιπλέον, ο στόχος της ηρωικής/επικής φαντασίας δεν είναι να θίξει κοινωνικοπολιτικά προβλήματα. Ο στόχος της, ο στόχος των σωστών ιστοριών ηρωικής/επικής φαντασίας, είναι να σου δημιουργήσουν μια αίσθηση της περιπέτειας και του μαγικού θαυμασμού. Γι’αυτό κιόλας συνεχίζουν να μας σαγηνεύουν. Δεν μας σαγηνεύουν επειδή μιλάνε για αριστοκρατία ή για θρόνους, αλλά επειδή έχουν ως θεματολογία τρομερές ίντριγκες, άγριους πολέμους, κυνηγητά, μηχανορραφίες, μακρινά ταξίδια, και παράδοξες μαγείες.

Αυτό το είδος δεν πρόκειται ποτέ να πεθάνει γιατί είναι καλό γι’αυτό που είναι. Δεν προσποιείται ότι είναι κάτι άλλο. Ξέρεις τι ζητάς. (Κι αυτό δεν σημαίνει κάτι το στερεοτυπικό, αν είναι γραμμένο καλά.)

Τότε, μπορεί κάποιος να με ρωτήσει, γιατί κι εσύ δεν γράφεις τώρα ηρωική/επική φαντασία;

Ναι, δεν γράφω τώρα τέτοιο πράγμα επειδή ήδη έχω γράψει πολλή επική φαντασία (βλ. δύο ολόκληρες εξαλογίες – Άρμπεναρκ και Παιχνίδι των Ράζλερ) και δεν μπορώ ξανά να γράφω κάτι παρόμοιο. Θέλω κάτι διαφορετικό από άποψη σκηνικού και θεματολογίας.

Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν εκτιμώ αφάνταστα τις καλές ιστορίες ηρωικής/επικής φαντασίας, ούτε ότι στο μέλλον δεν θα ξαναγράψω κάτι τέτοιο.

 

 

Επίσης . . .

Επιλογές Μαΐου (18/5)


ένα ψυχεδελικό παιχνίδι, και μια μεγάλη λίστα με ανέμους, και αγάλματα με δράκους απ'όλο τον κόσμο, και πόσο διαβάζουν οι Έλληνες, και ένα re-imagining της σύγκρουσης Darth Vader με Obi-Wan Kenobi, και η καινούργια μηχανή αναζήτησης των Creative Commons, και χάρτες σύγχρονων πόλεων σε στιλ Tolkien, και J.G. Ballard και η γέννηση της βιοτεχνολογίας, και οι χειρότερες ανακλήσεις προϊόντων στην ιστορία, και ένας καθηγητής της ιατρικής που έκανε ολόκληρη περιουσία με τη ρουλέτα, και τα σουρεαλιστικά κολάζ του Julien Pacaud

 

Το Παιχνίδι των Δύο Συνοικιών


Δύο συνοικίες της Ατέρμονης Πολιτείας, η Βαθμιδωτή και η Επίστρωτη, βρίσκονται από χρόνια σε μια κατάσταση οικονομικής αλληλεξάρτησης. Η μία συμπληρώνει την άλλη. Η Βαθμιδωτή παράγοντας, αποκλειστικά και μόνο, τεχνικούς εξοπλισμούς. Η Επίστρωτη παράγοντας τρόφιμα. Και καμιά από τις δυο συνοικίες δεν διανοείται να αλλάξει τον ρυθμό της ζωής των πολιτών της.

Μια μυστηριώδης γυναίκα με το όνομα Κορίνα παρουσιάζεται στην Επίστρωτη και μιλά με τους Εχθρούς του Πρωινού, τη μεγαλύτερη και χειρότερη συμμορία της συνοικίας, που είναι ο φόβος κι ο τρόμος των πολιτών αλλά και της αστυνομίας. Η Κορίνα προθυμοποιείται να τους βοηθήσει σ’ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο: να κλέψουν χρήματα κατευθείαν από το κεντρικό θησαυροφυλάκιο της Τράπεζας των Τεσσάρων.

Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο που έχει η Κορίνα στο μυαλό της.

Πολύ σύντομα, τα πράγματα αρχίζουν ν’αλλάζουν για τις δύο συνοικίες καθώς οι ισορροπίες θρυμματίζονται...

 

Επιλογές Μαΐου (2/5)


• Σαρτρ: Θα πρέπει η λογοτεχνία να σχετίζεται με την πολιτική; • Εύκολη η κατάχρηση και τα λάθη με τα φίλτρα της ΕΕ σχετικά με το copyright στο Διαδίκτυο • Το βιβλίο των βιβλίων • Ο κόσμος παλιά κατέβαζε παιχνίδια από το ραδιόφωνο • Τα πιο διαβολικά πλάσματα στην πολωνική μυθολογίαΓρύπας: ο θρυλικός βασιλέας όλων των όντων • "Ο Πολ είναι νεκρός" – ένας σωσίας αντικατέστησε τον Paul McCartney των Beatles! • Πώς να Ζεις τη Ζωή σου (του Jesse Sump) • 2.500.000+ Αυστραλοί δεν τρώνε κρέας • Η τέχνη τού να ζεις στον νιοστό βαθμό • Το άρθρο 14 του Συντάγματος της Ελλάδας απαγορεύει την προληπτική λογοκρισία και δεν προβλέπει εξαίρεση ούτε για την πνευματική ιδιοκτησία οποιουδήποτε • A.E. van Vogt • Ο κήπος των τεράτων
>/ enD transmissioN froM inteRspacE /<